Tinten Mag
Beste Allemaal,
Ik heb zo hier en daar gelezen dat er ook bij de RTC leden nog veel onduidelijkheid is over het Tinten van de autoruiten.
Het is zo dat er wel regeltjes voor zijn maar dat deze niet geheel duidelijk blijken.
Alle ramen behalve de voorste zijruiten mogen voorzien worden van alle type folie die je maar kan bedenken. Hierbij hoeft men geen rekening te houden met hoe donker het is of niet.
De voorste zijruiten mogen ook worden voorzien van Windowfilm mits je je houd aan een aantal basisregels welke ik hieronde zal proberen duidelijk te maken:
1) De lichttoetreding ( licht wat door de ruit heen komt ) moet minimaal 30 % zijn.
2) Het folie moet deugdelijk en geheel vlak op het raam zitten
3) Het folie moet voorzien zijn van een certificaat
4) de ramen kan je het beste bij een bedrijf laten tinten, deze kunnen ook bij problemen ondersteuning bieden.
5) SL LLUMAR folie is eigenlijk het enigste folie wat door de APk is goedgekeurd, dit komt doordat op dit folie een N-Norm zit wat geen enkele andere aanbieder heeft.
Dus niet de politie bepaald wat mag en wat niet maar dat bepaald de APK keurmeester.
Een ding moet je nooit doen en dat is het verwijderen van de Folie voor de Politie, als men dit doet komt er een hele waas van de lijmlaag op de ramen te zitten die heel lastig te verwijderen is.
Tenslotte wil ik jullie even melden dat wij Als Platimex alleen maar gebruik maken van SL-LLumar folie waardoor wij ook de garantie aan de consument kunnen bieden. Mocht je na installatie toch aangehouden worden dan kan je bij ons gebruik maken van de diensten van een Jurist ( welke je helpt met het bezwaarschrift en zelfs mee gaat naar de Rechter als dat nodig is)
Voor vragen kan je je ook wenden tot. autoglasveredeling@platimex.nl.
Op de website staat momenteel niets over autoglas tinten etc maar dat komt snel dus houd de site in de gaten voor de laatste ontwikkelingen over deze wetgeving http://www.platimex.nl
Ik heb zo hier en daar gelezen dat er ook bij de RTC leden nog veel onduidelijkheid is over het Tinten van de autoruiten.
Het is zo dat er wel regeltjes voor zijn maar dat deze niet geheel duidelijk blijken.
Alle ramen behalve de voorste zijruiten mogen voorzien worden van alle type folie die je maar kan bedenken. Hierbij hoeft men geen rekening te houden met hoe donker het is of niet.
De voorste zijruiten mogen ook worden voorzien van Windowfilm mits je je houd aan een aantal basisregels welke ik hieronde zal proberen duidelijk te maken:
1) De lichttoetreding ( licht wat door de ruit heen komt ) moet minimaal 30 % zijn.
2) Het folie moet deugdelijk en geheel vlak op het raam zitten
3) Het folie moet voorzien zijn van een certificaat
4) de ramen kan je het beste bij een bedrijf laten tinten, deze kunnen ook bij problemen ondersteuning bieden.
5) SL LLUMAR folie is eigenlijk het enigste folie wat door de APk is goedgekeurd, dit komt doordat op dit folie een N-Norm zit wat geen enkele andere aanbieder heeft.
Dus niet de politie bepaald wat mag en wat niet maar dat bepaald de APK keurmeester.
Een ding moet je nooit doen en dat is het verwijderen van de Folie voor de Politie, als men dit doet komt er een hele waas van de lijmlaag op de ramen te zitten die heel lastig te verwijderen is.
Tenslotte wil ik jullie even melden dat wij Als Platimex alleen maar gebruik maken van SL-LLumar folie waardoor wij ook de garantie aan de consument kunnen bieden. Mocht je na installatie toch aangehouden worden dan kan je bij ons gebruik maken van de diensten van een Jurist ( welke je helpt met het bezwaarschrift en zelfs mee gaat naar de Rechter als dat nodig is)
Voor vragen kan je je ook wenden tot. autoglasveredeling@platimex.nl.
Op de website staat momenteel niets over autoglas tinten etc maar dat komt snel dus houd de site in de gaten voor de laatste ontwikkelingen over deze wetgeving http://www.platimex.nl
In dit geval een collega van Niels
Maar kijk even bij de sponsors en dan bij Platimex daar staat info over de speciale kortingen voor het Tinten van RTC Leden
Maar kijk even bij de sponsors en dan bij Platimex daar staat info over de speciale kortingen voor het Tinten van RTC Leden
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
dit is NIETwaar ! (punt 5 )Platimex schreef:Beste Allemaal,
Alle ramen behalve de voorste zijruiten mogen voorzien worden van alle type folie die je maar kan bedenken. Hierbij hoeft men geen rekening te houden met hoe donker het is of niet.
De voorste zijruiten mogen ook worden voorzien van Windowfilm mits je je houd aan een aantal basisregels welke ik hieronde zal proberen duidelijk te maken:
5) SL LLUMAR folie is eigenlijk het enigste folie wat door de APk is goedgekeurd, dit komt doordat op dit folie een N-Norm zit wat geen enkele andere aanbieder heeft.
Dus niet de politie bepaald wat mag en wat niet maar dat bepaald de APK keurmeester.
ik ben zelf apk keurmeester....
ieder ander folie mag ook gebruikt worden ,alleen de keurmeester bepaald of hij het zicht voldoende vind ..
de keurmeester kijkt naar belemmering door belltjes of strepen in het folie en het zicht door het raam
opzich een leuke reclame zo maar klopt dus niet helemaal
verder top dat jullie de juridische hulp beschikbaar stellen !
maar? wat kost dat als je die gebruikt?
is het ook niet zo dat 90% van de auto's met 35% getinte ramen vanaf de fabriek komen
Het is niet mijn bedoeling verkoop te genereren maar een correcte voorlichting te geven. Als je het APK wetboek bekijkt staat daar letterlijk in dat de ruit geen verkleuringen en strepen mag vertonen. Dit betekend dus dat bellen en vouwen wel degelijkj een probleem kunnen vormen.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:dit is NIETwaar ! (punt 5 )Platimex schreef:Beste Allemaal,
Alle ramen behalve de voorste zijruiten mogen voorzien worden van alle type folie die je maar kan bedenken. Hierbij hoeft men geen rekening te houden met hoe donker het is of niet.
De voorste zijruiten mogen ook worden voorzien van Windowfilm mits je je houd aan een aantal basisregels welke ik hieronde zal proberen duidelijk te maken:
5) SL LLUMAR folie is eigenlijk het enigste folie wat door de APk is goedgekeurd, dit komt doordat op dit folie een N-Norm zit wat geen enkele andere aanbieder heeft.
Dus niet de politie bepaald wat mag en wat niet maar dat bepaald de APK keurmeester.
ik ben zelf apk keurmeester....
ieder ander folie mag ook gebruikt worden ,alleen de keurmeester bepaald of hij het zicht voldoende vind ..
de keurmeester kijkt naar belemmering door belltjes of strepen in het folie en het zicht door het raam
opzich een leuke reclame zo maar klopt dus niet helemaal
verder top dat jullie de juridische hulp beschikbaar stellen !
maar? wat kost dat als je die gebruikt?
Betreffende de juridische hulp kan ik aangeven dat dit nagenoeg kosteloos is voor SL-LLumar klanten
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja dat zeg ik dus
alleen er staat niks in over folie dat gecertificeerd moet zijn ........
dus het maakt in principe niet uit wat voor folie het is .........

alleen er staat niks in over folie dat gecertificeerd moet zijn ........
dus het maakt in principe niet uit wat voor folie het is .........
Als je heel netjes de regels zou moeten volgen mag je helemaal NIKS op je voorste (zij)ruiten plakken.
Regelgeving
In het Voertuigreglement artikel 5.2.42 lid 1 onder a en b staat hierover: De voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
Regelgeving
In het Voertuigreglement artikel 5.2.42 lid 1 onder a en b staat hierover: De voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
Beste Allemaal,rasit.. schreef:Als je heel netjes de regels zou moeten volgen mag je helemaal NIKS op je voorste (zij)ruiten plakken.
Regelgeving
In het Voertuigreglement artikel 5.2.42 lid 1 onder a en b staat hierover: De voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
Deze opmerking is inderdaad helemaal correct dat staat namelijk in de regelgeving.
Alleen is het niet zo dat dit geldt voor het SL-LLumar autoglasfilm, ik zal uitleggen waarom niet.
Het onderdeel verkleuring:
Verkleuring is volgens het zelfde APK wetboek omschreven als vlekken en verschillende kleuren op een ruit. Sl-LLumar folie wordt alleen aangebracht door gecertificeerde dealers die de ruit niet verkleuren omdat de gehele ruit gemodificeerd wordt. Je kan het zo zien dat er namelijk een totaal andere ruit in komt met een extra laminaatlaag.
Onderdeel onnodig voorwerp:
Het SL-LLumar folie is geen onnodig voorwerp te noemen omdat dit de ruit sterker en veiliger maakt. Ik zal dit verder uitleggen
Veiliger: Bij een eventueel ongeluk zorgt het windowfilm voor een scherfbindende werking, wat het voor de inzittende veiliger maakt.
Sterker: Ook draagt het windowfilm bij aan het tegenhouden van het inbrekersgilde in je auto.
Onderandere deze argumenten zijn nu in 11 rechtzaken betreffende SL-LLumar folie op auto's aangedragen aan de Rechter, alle 11 van deze zaken zijn gewoonnen door onze klanten dus die hoeven hun boete niet te betalen, en als dat al gedaan was wordt dit terug betaald.
Ik hoop wat meer duidelijkheid gegeven te hebben.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag of stuur een e-mail naar
autoglasveredeling@platimex.nl
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:

Is er trouwens ook een foto beschikbaar van het verschil voor/na?
Ik maak zelf gebruik van die coating-techniek en ben al 3x staande gehouden, heb 3x een waarschuwing gekregen na het tonen van mijn certificaat.
Absoluut geen behoefte om de coating weg te halen, ik moet in dat geval namelijk andere ruiten aanschaffen, de politie maakt trouwens zelf ook gebruik van de Lumar coating.
Wat ik nog vreemder vind is dat de meeste nieuwe autos fabrieks-af wel met coating zijn uitgerust, dat mag blijkbaar weer wel..
http://www.autoxperience.tv/toontext.asp?id=9148
Een leuk filmpje en uitleg over deze coating-techniek,
Absoluut geen behoefte om de coating weg te halen, ik moet in dat geval namelijk andere ruiten aanschaffen, de politie maakt trouwens zelf ook gebruik van de Lumar coating.
Wat ik nog vreemder vind is dat de meeste nieuwe autos fabrieks-af wel met coating zijn uitgerust, dat mag blijkbaar weer wel..

http://www.autoxperience.tv/toontext.asp?id=9148
Een leuk filmpje en uitleg over deze coating-techniek,
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
De meeste? Welke merken en types doen dat dan ? ja de beemert van JP iid wel ...mikko schreef:
Wat ik nog vreemder vind is dat de meeste nieuwe autos fabrieks-af wel met coating zijn uitgerust, dat mag blijkbaar weer wel..![]()
Heren
Het beplakken van de twee voorste zijruiten is nu inderdaad echt verboden. Je ramen zijn van zichzelf al getint en hebben dus de juiste lichtdoorlatendheid. Ga je hier nog eens folie overheen plakken dan ga je al over het max. toelaatbare heen.
Een apk keurmeester keurt niet op de tint van ramen en zal hem daarom je auto ook niet afkeuren. Wordt je staande gehouden voor het hebben van folie op je ruiten, is de mooiste procedure je kentekenbewijs in te vorderen. Je kenteken wordt dan naar het RDW opgestuurd waar je je auto moet komen laten keuren. Je auto wordt dan gekeurd zoals deze is toegelaten op de nederlandse wegen. Type goedgekeurd. Alles wat niet orgineel is, zoals uitlaat, ruiten, verlichting, motorinhoud ed moet dan weer precies zo zijn als toen de auto uit de fabriek kwam. Heb je mazzel dan mag je zelf de door de agent geconstateerde gebreken in 28 dagen verhelpen. In die tijd mag je niet met je auto op de openbare weg rijden, alleen naar een plek van reparatie en naar het politiebureau. Ga je er toch mee rijden dan rijdt je met een ingevoredred kentekenbewijs en kost je dit extra euries en de kans dat je auto inbeslag wordt genomen.
Ik ben het met jullie eens dat het er leuk uitziet, donkere ruiten, maar het gaat om de veiligheid op de weg. Communiceren met bestuurders van auto's met dichgeplakte ruiten wordt moeilijk, zoniet onmogelijk. Mensen willen graag zien of een bestuurder van een auto bepaalde situaties op een weg gezien heeft. Kan je door folie dit niet goed of in het geheel niet zien leverd dit gevaarlijke situaties op.
Voor de veiligheid van iedereen, laat de folie van de voorste ramen weg. Doe je heel veel mensen een plezier mee.
BVD,
Baantjer
Het beplakken van de twee voorste zijruiten is nu inderdaad echt verboden. Je ramen zijn van zichzelf al getint en hebben dus de juiste lichtdoorlatendheid. Ga je hier nog eens folie overheen plakken dan ga je al over het max. toelaatbare heen.
Een apk keurmeester keurt niet op de tint van ramen en zal hem daarom je auto ook niet afkeuren. Wordt je staande gehouden voor het hebben van folie op je ruiten, is de mooiste procedure je kentekenbewijs in te vorderen. Je kenteken wordt dan naar het RDW opgestuurd waar je je auto moet komen laten keuren. Je auto wordt dan gekeurd zoals deze is toegelaten op de nederlandse wegen. Type goedgekeurd. Alles wat niet orgineel is, zoals uitlaat, ruiten, verlichting, motorinhoud ed moet dan weer precies zo zijn als toen de auto uit de fabriek kwam. Heb je mazzel dan mag je zelf de door de agent geconstateerde gebreken in 28 dagen verhelpen. In die tijd mag je niet met je auto op de openbare weg rijden, alleen naar een plek van reparatie en naar het politiebureau. Ga je er toch mee rijden dan rijdt je met een ingevoredred kentekenbewijs en kost je dit extra euries en de kans dat je auto inbeslag wordt genomen.
Ik ben het met jullie eens dat het er leuk uitziet, donkere ruiten, maar het gaat om de veiligheid op de weg. Communiceren met bestuurders van auto's met dichgeplakte ruiten wordt moeilijk, zoniet onmogelijk. Mensen willen graag zien of een bestuurder van een auto bepaalde situaties op een weg gezien heeft. Kan je door folie dit niet goed of in het geheel niet zien leverd dit gevaarlijke situaties op.
Voor de veiligheid van iedereen, laat de folie van de voorste ramen weg. Doe je heel veel mensen een plezier mee.
BVD,
Baantjer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
als je er dan wat aan doet, laat het dan coaten, veel strakker en netter dan folie
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dit hoorde ik dus laatst ook zeggen door die PIK van een Koos S. van een of andere nutteloze verkeersinstelling...Jack112 schreef:Heren
Het beplakken van de twee voorste zijruiten is nu inderdaad echt verboden. Je ramen zijn van zichzelf al getint en hebben dus de juiste lichtdoorlatendheid. Ga je hier nog eens folie overheen plakken dan ga je al over het max. toelaatbare heen.
Een apk keurmeester keurt niet op de tint van ramen en zal hem daarom je auto ook niet afkeuren. Wordt je staande gehouden voor het hebben van folie op je ruiten, is de mooiste procedure je kentekenbewijs in te vorderen. Je kenteken wordt dan naar het RDW opgestuurd waar je je auto moet komen laten keuren. Je auto wordt dan gekeurd zoals deze is toegelaten op de nederlandse wegen. Type goedgekeurd. Alles wat niet orgineel is, zoals uitlaat, ruiten, verlichting, motorinhoud ed moet dan weer precies zo zijn als toen de auto uit de fabriek kwam. Heb je mazzel dan mag je zelf de door de agent geconstateerde gebreken in 28 dagen verhelpen. In die tijd mag je niet met je auto op de openbare weg rijden, alleen naar een plek van reparatie en naar het politiebureau. Ga je er toch mee rijden dan rijdt je met een ingevoredred kentekenbewijs en kost je dit extra euries en de kans dat je auto inbeslag wordt genomen.
Ik ben het met jullie eens dat het er leuk uitziet, donkere ruiten, maar het gaat om de veiligheid op de weg. Communiceren met bestuurders van auto's met dichgeplakte ruiten wordt moeilijk, zoniet onmogelijk. Mensen willen graag zien of een bestuurder van een auto bepaalde situaties op een weg gezien heeft. Kan je door folie dit niet goed of in het geheel niet zien leverd dit gevaarlijke situaties op.
Voor de veiligheid van iedereen, laat de folie van de voorste ramen weg. Doe je heel veel mensen een plezier mee.
BVD,
Baantjer
dan komt er bij mij een vraag boven: Hoe kun je IN HET DONKER zien (bijvoorbeeld als fietser) of een automobilist je gezien heeft???

Lijkt me dus net zo lastig, misschien nog wel lastiger dan wanneer je auto dichtgeplakt zit...
Nutteloze reactie aldus mijn mening van meneer Spee...en bovengenoemde uiteraard ook...

Je mag binnenkort in het donker ook niet meer rijden... Om gevaarlijke situaties te voorkomen 
Waarom gaat het in het donker wel goed?
Omdat we allemaal van die F*cking regeltjes hebben

Waarom gaat het in het donker wel goed?
Omdat we allemaal van die F*cking regeltjes hebben

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
ligt er echt aan wie het doet hoor. Bedrijf hier folie'd en coat voor de zelfde prijs en je ziet totaal geen verschil. Bovendien geeft folie een veiligheidsaspect wat betreft kapot glas.Luco/Alpine-racer schreef:als je er dan wat aan doet, laat het dan coaten, veel strakker en netter dan folie
Ik ben het hier roerend mee eens. S'avonds kun je je andere medeweggebruikers toch ook niet zien. Geblindeerde ruiten of nietPtrGte schreef:Dit hoorde ik dus laatst ook zeggen door die PIK van een Koos S. van een of andere nutteloze verkeersinstelling...Jack112 schreef:Heren
Het beplakken van de twee voorste zijruiten is nu inderdaad echt verboden. Je ramen zijn van zichzelf al getint en hebben dus de juiste lichtdoorlatendheid. Ga je hier nog eens folie overheen plakken dan ga je al over het max. toelaatbare heen.
Een apk keurmeester keurt niet op de tint van ramen en zal hem daarom je auto ook niet afkeuren. Wordt je staande gehouden voor het hebben van folie op je ruiten, is de mooiste procedure je kentekenbewijs in te vorderen. Je kenteken wordt dan naar het RDW opgestuurd waar je je auto moet komen laten keuren. Je auto wordt dan gekeurd zoals deze is toegelaten op de nederlandse wegen. Type goedgekeurd. Alles wat niet orgineel is, zoals uitlaat, ruiten, verlichting, motorinhoud ed moet dan weer precies zo zijn als toen de auto uit de fabriek kwam. Heb je mazzel dan mag je zelf de door de agent geconstateerde gebreken in 28 dagen verhelpen. In die tijd mag je niet met je auto op de openbare weg rijden, alleen naar een plek van reparatie en naar het politiebureau. Ga je er toch mee rijden dan rijdt je met een ingevoredred kentekenbewijs en kost je dit extra euries en de kans dat je auto inbeslag wordt genomen.
Ik ben het met jullie eens dat het er leuk uitziet, donkere ruiten, maar het gaat om de veiligheid op de weg. Communiceren met bestuurders van auto's met dichgeplakte ruiten wordt moeilijk, zoniet onmogelijk. Mensen willen graag zien of een bestuurder van een auto bepaalde situaties op een weg gezien heeft. Kan je door folie dit niet goed of in het geheel niet zien leverd dit gevaarlijke situaties op.
Voor de veiligheid van iedereen, laat de folie van de voorste ramen weg. Doe je heel veel mensen een plezier mee.
BVD,
Baantjer
dan komt er bij mij een vraag boven: Hoe kun je IN HET DONKER zien (bijvoorbeeld als fietser) of een automobilist je gezien heeft???![]()
Lijkt me dus net zo lastig, misschien nog wel lastiger dan wanneer je auto dichtgeplakt zit...![]()
Nutteloze reactie aldus mijn mening van meneer Spee...en bovengenoemde uiteraard ook...

Na mijn idee hebben ze dit gewoon laten verbieden doordat ze dan niet meer kunnen zien of je wel of geen gordel draagt of dat je niet met je handjesvrij aan het bellen bent.
Ik zie alleen maar voordelen dmv blindering. Zo heb je als een zijwaartse ongeval hebt je bek niet vol glasplinters zitten. Ze kunnen ook niet meer je raampje intikken om je audio er uit te jatten. Het folie houd warmte tegen van de zon, zodat het in de zomer iets koeler is dan zonder folie. Mensen kunnen ook niet meer goed zien wat voor spullen je in je auto hebt. Etc etc etc
Dus ministerie van justitie luitjes hef dat verbod nou maar gewoon weer op. Het heeft alleen maar voordelen

Dan kan mijn vriendin mij overdag ook weer lekker ****** zonder dat een ander het ziet


-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
veel spannender met nietgeblindeerde ruitenDus ministerie van justitie luitjes hef dat verbod nou maar gewoon weer op. Het heeft alleen maar voordelen
Dan kan mijn vriendin mij overdag ook weer lekker pijpen zonder dat een ander het ziet
tijdje geleden reed ik met de patrol op de A 27 en haalde een auto in en jawel hoor daar lag een dame flink te snokken




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Wel handsfree??Luco/Alpine-racer schreef:veel spannender met nietgeblindeerde ruitenDus ministerie van justitie luitjes hef dat verbod nou maar gewoon weer op. Het heeft alleen maar voordelen
Dan kan mijn vriendin mij overdag ook weer lekker pijpen zonder dat een ander het ziet
tijdje geleden reed ik met de patrol op de A 27 en haalde een auto in en jawel hoor daar lag een dame flink te snokken![]()
![]()
![]()

Als het je gaat om de splinters, dan hebben ze daar ook gewoon blanke folie voor.Clio16vTR schreef:Ik zie alleen maar voordelen dmv blindering. Zo heb je als een zijwaartse ongeval hebt je bek niet vol glasplinters zitten. Ze kunnen ook niet meer je raampje intikken om je audio er uit te jatten.
Dus donkere folie is geen argument!
Binnen de Rally sport is het plakken van (blanke) folie verplicht! om dezelfde reden.
Dan zitten we nog met het belangrijkste punt van "onze vrienden in blauw".Rick D. schreef:Als het je gaat om de splinters, dan hebben ze daar ook gewoon blanke folie voor.Clio16vTR schreef:Ik zie alleen maar voordelen dmv blindering. Zo heb je als een zijwaartse ongeval hebt je bek niet vol glasplinters zitten. Ze kunnen ook niet meer je raampje intikken om je audio er uit te jatten.
Dus donkere folie is geen argument!
Binnen de Rally sport is het plakken van (blanke) folie verplicht! om dezelfde reden.
Medeweggebruikers kunnen ons niet zien, en int donker dan?

Tis gewoon weer een van de vele ziekmakende melkkoeien hiero

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Gewoon heel zelfverzekerd aangeven dat ze de boete maar moeten uitschrijven, en dat al vaststaat dat je bezwaarschrift gegrond wordt verklaard.
Dan beginnen ze vanzelf wel te twijfelen, en geven ze je misschien wel een waarschuwing.
Dan beginnen ze vanzelf wel te twijfelen, en geven ze je misschien wel een waarschuwing.
Precies jacco!Jacco Osté schreef:Dan zitten we nog met het belangrijkste punt van "onze vrienden in blauw".Rick D. schreef:Als het je gaat om de splinters, dan hebben ze daar ook gewoon blanke folie voor.Clio16vTR schreef:Ik zie alleen maar voordelen dmv blindering. Zo heb je als een zijwaartse ongeval hebt je bek niet vol glasplinters zitten. Ze kunnen ook niet meer je raampje intikken om je audio er uit te jatten.
Dus donkere folie is geen argument!
Binnen de Rally sport is het plakken van (blanke) folie verplicht! om dezelfde reden.
Medeweggebruikers kunnen ons niet zien, en int donker dan?
Tis gewoon weer een van de vele ziekmakende melkkoeien hiero

Ik snap het ook niet hoor. Toen ze mij aanhielden kreeg ik ook te horen dat ze geen oogcontact met mij konden maken in het verkeer. Toen was ik volgens mij nog niet wakker genoeg om te zeggen dat ze mij in het donker ook niet kunnen zien zitten.

-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
Maar dan even n stomme vraag, mag de achterruit dan wel, omdat je dan nl ook niet meer ziet of je aant bellen bent in de auto.
Daarbij ben ik nl van plan om dat te doen
Daarbij ben ik nl van plan om dat te doen

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
achterruit en achterste zijramen mag sowieso



Van de week nog met een blauwe een praatje gemaakt...
(T was een klant, die wel reeel is over de boeteregeling overigens
)
Ramen tinten willen ze niet ivm gangsters die met pistolen kunnen zwaaien...
Althans... Dat was zijn visie...
Daar kan ik dan wel weer inkomen, maar goed...
Ik rij Twingo, dan ben ik toch nog geen gangster
(T was een klant, die wel reeel is over de boeteregeling overigens

Ramen tinten willen ze niet ivm gangsters die met pistolen kunnen zwaaien...
Althans... Dat was zijn visie...
Daar kan ik dan wel weer inkomen, maar goed...
Ik rij Twingo, dan ben ik toch nog geen gangster

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Oogcontact in het donker... hmm.. dus als ik een fietser niet aankijk omdat ik naar de andere kant kijk ben ik ook strafbaar ??
Ik vind het nogal stom dat je je achterruiten dan wel mag tinten..
als ik een driveby zou doen zou ik vanachter het stuur niet schieten hoor
ik zou paar maten achterin zetten, die hebben dan tenminste alle aandacht om raak te schieten...
Ik vind het nogal stom dat je je achterruiten dan wel mag tinten..
als ik een driveby zou doen zou ik vanachter het stuur niet schieten hoor

ik zou paar maten achterin zetten, die hebben dan tenminste alle aandacht om raak te schieten...
die kenne nogal lekker schieten vanaf de achterbank je clio 

Immer wieder die verdammte Holländer
Oogcontact in het algemeen gooien ze het op iddRemco T. schreef:Oogcontact in het donker... hmm.. dus als ik een fietser niet aankijk omdat ik naar de andere kant kijk ben ik ook strafbaar ??

Alsof we niet genoeg regeltjes hebben

Schieten met je puddingbuks?Ik vind het nogal stom dat je je achterruiten dan wel mag tinten..
als ik een driveby zou doen zou ik vanachter het stuur niet schieten hoor![]()
ik zou paar maten achterin zetten, die hebben dan tenminste alle aandacht om raak te schieten...
Tja... Zoiets had ie dus ooit meegemaakt, eentje zat met een pistool te zwaaien en dat zie je natuurlijk niet achter getinte ramen

Als iemand wil schieten doen ze dat toch wel, getinte ramen of niet

Zoals ik al eerder zei... Burgertje pesten

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
nog een ander bezwaar om het juist wel te doen:
als je alleen je achterste zijruiten doet en je achterraam lijkt het net een grijs kenteken auto
als je alleen je achterste zijruiten doet en je achterraam lijkt het net een grijs kenteken auto
Immer wieder die verdammte Holländer
* Warmtewerend:D-Ray- schreef:nog een ander bezwaar om het juist wel te doen:
als je alleen je achterste zijruiten doet en je achterraam lijkt het net een grijs kenteken auto
* Geen glassplinters in je knijter bij een botzing

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Koop fijn een carkit?Dennis_16v schreef:Maar dan even n stomme vraag, mag de achterruit dan wel, omdat je dan nl ook niet meer ziet of je aant bellen bent in de auto.
Daarbij ben ik nl van plan om dat te doen