Renault 5 GTE EBS cabrio/ versnellingsbakvraagje

Vertel hier alles over je project.
Danny van Duren
Car: GTT

2 jaar gelede inmiddels zag ik hier op rtc markt een ebs te koop bij hans-ebs-turbo (van die oranje cabrio)
meteen gebeld en wezen kijken meteen ook gekocht moest hem hebben, zou een leuk leer project worden waar veel styling in voor gaat komen, zeker met de oranje cabrio van hans die inmiddels van eigenaar is verandert als voorbeeld vind dat een mooie wagen en de kleur vind ik geweldig voor op een r5 cabrio . (vooral dat oranje vind ik mooi als vooral omdat het een lamborghini kleur is :p )

maar nadat ik de ebs gekocht had in gezandstaalde toestand is ie in een loods van mijn vorige werkgever gestald sinds een paar maanden heb ik hem daar weghaald en staat ie nu in een verwarmde ruimte met nog een antaal leuke renaults meer( waaronder een 5A en 5AT en oudere modellen) maar kwa techniek en carrasorie is er nog zowat niks gebeurd.

ben alleen wel wat onderdelen gaan verzamelen zoals gte ombouw en sinds een half jaar heb ik een complete gte donor dus heb alle delen liggen om mijn EBS om te bouwen naar EBS GTE, maarja dat vind ik niet apart genoeg dus heb nog wat plannen kwa stylingo o.a. koplampen, bumpers en skirts aanpassen.
tja verder heb ik al een chip en snelle nokkenas liggen en een 1.8 onderblok wat voor een leuk blokkie moet gaan zorgen.

maar ben nu nog even druk bezig met mijn GTETurbo maar die hoop ik snel goed rijdend te hebben en dan ga ik me volledig richten op de EBS
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op di 13 feb 2007 20:13, 7 keer totaal gewijzigd.
Danny van Duren

Ferdy
Über-Spammer

dat wordt nog een hele klus !

succes met de opbouw !
Danny van Duren

Ferdy schreef:dat wordt nog een hele klus !

succes met de opbouw !
achja heb de tijd en een donor gte dusja kan nu wel meteen alleen perfect maken en zoals ik het wil. en dat is ook de rede dat ik deze ebs gekocht heb.
turbo5

super respect voor iedereen die zo'n project durft te starten ..

Danny ; Heb je alle onderdelen ?? ik zie alleen plaatwerk liggen..
Danny van Duren

turbo5 schreef:super respect voor iedereen die zo'n project durft te starten ..

Danny ; Heb je alle onderdelen ?? ik zie alleen plaatwerk liggen..
wagen zou compleet zijn, en tja dan is het moeilijk te zien allemaal kwa interieur heb ik alleen en dak heb ik en de ruiten en de mechanismes en tja en zover ik kon zien heb ik ook alle rubbers.
maar dat ligt allemaal bij mn opa op zolder zodat dat niks leid

wat daar staat is inderdaade carasorie de deuren, twee nieuwe dorpels, een dakplaat van een expres ivm bovenstuk raamsteil
en twee gebruikte r5 schermen en een binnen koker. en bij mn opa heb ik ook nog een nieuwe paravan . dus heb kwa plaat werk op een nieuw achterscherm alles al
turbo5

en wanneer gaat het project echt van start ?
Danny van Duren

turbo5 schreef:en wanneer gaat het project echt van start ?
tja als mn GTETurbo goed loopt maar ondertussen ga ik wel alvast wat kleine dingen aan de bodykit doen enz. en wat ideeen opdoen kwa styling wat ik allemaal aan het ding wil veranderen heb alwat ideeen wat ik ga doen.

maar hoop eind mei toch wel klaar met de GTETurbo te zijn en onder tussen zal ie hoop ik tenminste gestraald zijn weer en meteen in de primer gezet zijn
-jacco-
Über-Spammer

Das nog een flinke klus (Y) :)

Heb je ook foto's van de andere Renaultjes? :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Danny van Duren

Jacco Osté schreef:Das nog een flinke klus (Y) :)

Heb je ook foto's van de andere Renaultjes? :D
tja flinke klus, zeker met wat ik allemaal wil gaan doen maarja houd je van de straat he :p

maar foto`s van de andere wagens zal ik de volgende keer dat ik er kom wel maken als ik eraan denk
ARNO16V
Contacteer:

Succes met dit projekt! Wordt deze ook oranje? :)
-Ray-
Contacteer:

god de tering, waar heb je zin in?? ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Danny van Duren

ARNO16V schreef:Succes met dit projekt! Wordt deze ook oranje? :)
ja het is voor 99% zeker dat ie oranje gaat worden maar toch zal het een hele andere EBS worden dan die van jou.
Danny van Duren

-Ray- schreef:god de t@ring, waar heb je zin in?? ;)
tja waar ik zin in heb mn eigen GTE ebs cabrio :p
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
ja het is voor 99% zeker dat ie oranje gaat worden maar toch zal het een hele andere EBS worden dan die van jou.
Zonde om deze dezelfde kleurrichting te geven. Wees dan origineel zou ik zeggen er zijn zo veel super mooie kleuren...
Danny van Duren

Frits schreef:
Danny van Duren schreef:
Zonde om deze dezelfde kleurrichting te geven. Wees dan origineel zou ik zeggen er zijn zo veel super mooie kleuren...

tja de kleur, ik vind dat oranje echt vet op een R5 cabrio, het is misschien niet orgineel meer maar ik wil ook nog striping over de zijkant gaan doen dus dan krijg je met een andere ombouw erbij toch een heel andere wagen.
turbo5

dimma !! uitbouwen .. :beer: :beer:
Danny van Duren

turbo5 schreef:dimma !! uitbouwen .. :beer: :beer:
tja is wel een idee geweest maarja die prijs en heb stuk of 4 origenele uitbouwsets ligge phase 1 en phase 2 dusja daar ik wat leuke dingen meedoen.
Danny van Duren

vandaag om dat ik me verveelde maar eens de bumpers te voorschijn gehaalde en de voorbumper de onderlip gedeeltelijk gerepareerd
en de achterbumper weer verder strak gemaakt en nog 1 aanpasiing meer, die ik morgen afmaak en laatste aanpassing aan de achterbumper maak ik pas als ie op de wagen zit.
en morgen verder met de voorbumper verder de spoiler repareren
en de bumper aanpassen oa strakmaken
Danny van Duren

hier 3 tussenstand foto`s van het bumpersetje :p

zo zien de bumpers eruit na vanavond maar ze zijn beide nog lang niet klaar :p

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0015.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0016.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0017.JPG.JPG[/img]
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Frits schreef:
Danny van Duren schreef:
Ben het met Frits eens, er zijn zoveel mooie kleuren. Het zou zonde zijn als er nog een Oranje 5 binnen de club zo komen.

Mijn motto is altijd, innovator not immitator
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Danny van Duren

Lex schreef:
Frits schreef:
Danny van Duren schreef:
Ben het met Frits eens, er zijn zoveel mooie kleuren. Het zou zonde zijn als er nog een Oranje 5 binnen de club zo komen.

Mijn motto is altijd, innovator not immitator

is ook wel zo maar, ik vind die kleur gewoon vet op een 5 cabrio en heb alzitten bedenken wat ik anders zou willen? blue sport tja die heb ik al 1 dusja
Tom
Moderator
Car: MB

ik baal er ook keer op keer weer van als er een blauwe williams bij de club komt :wink: :lol: Om nog maar over die gele wielen te zwijgen :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Danny van Duren

Tom schreef:ik baal er ook keer op keer weer van als er een blauwe williams bij de club komt :wink: :lol: Om nog maar over die gele wielen te zwijgen :p
jaja een williams is toch altijd blauw?

maar wat ik zeg de wagen kan dan de zelfde kleur hebben het word een totaal andere wagen
-jacco-
Über-Spammer

Lekker bezig Danny (Y)
Schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren... Taffeswerk :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
Tom schreef:ik baal er ook keer op keer weer van als er een blauwe williams bij de club komt :wink: :lol: Om nog maar over die gele wielen te zwijgen :p

maar wat ik zeg de wagen kan dan de zelfde kleur hebben het word een totaal andere wagen
Als je maar voor die Lambo kleur gaat, die lijkt totaal niet op de mijne :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Danny van Duren

Lex schreef:
Danny van Duren schreef:

Als je maar voor die Lambo kleur gaat, die lijkt totaal niet op de mijne :lol:
tja laat ik het zo zeggen ik ben vanaf dat ik klein was gek op gtt`s en lambo`s dus :wink:
ARNO16V
Contacteer:

Gewoon de kleur kiezen die jezelf het mooist vind. :p
Leuk gedaan trouwens met die achterbumper met die 2 uitsparingen. (Y)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Die williams kleur is ook gejat! :smoke:
Rob

Ik zou hem niet oranje maken, met dubbele uitlaat etc.. Bouw het ging terug naar origineel. Er zijn te weinig EBS R5-jes gebouwd, laat staan nog over, om deze helemaal te verbouwen.
Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Tom
Moderator
Car: MB

Frits schreef:
Die williams kleur is ook gejat! :smoke:
\

opnieuw gebruikt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Danny van Duren

Rob schreef:Ik zou hem niet oranje maken, met dubbele uitlaat etc.. Bouw het ging terug naar origineel. Er zijn te weinig EBS R5-jes gebouwd, laat staan nog over, om deze helemaal te verbouwen.
Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
tja bumpers zijn te vervangen, der word niks gelast zeg maar aan het chassie kwa veranderingen op het voorfront na want daar komen andere lampen in van een ander merk auto, maar dat is dan nog redelijk in orginele staat trug te brengen als ik het ooit zat zou raken. en tja ik vind die kleru echt mooi en die wil ik al vanaf dat ik de wagen ophaalde bij hans en die oranje er naast zag staan,
had toen liever die oranje gekocht maarja die deed ie toen nog niet weg
Bram

Gewoon lekker doen wat je zelf wilt :) Tis jouw auto, en schijt aan de rest!
Oranje is een lekker kleurtje idd (Y)
Ad van Haperen
Contacteer:

oranje rules (voor de helft ;) :P )
Danny van Duren

Bram schreef:Gewoon lekker doen wat je zelf wilt :) Tis jouw auto, en schijt aan de rest!
Oranje is een lekker kleurtje idd (Y)
tja doe ik ook wel heb hier al eentjue rondlopen als je er een orginele gte van maakt is veel mooier maarja
Plaats reactie