Ik ga morgen voor een coupe kijken. van 1996. waar moet ik op letten?
veel voorkomende dingetjes enz.
Waar op letten bij aankoop coupe?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
ik zie trouwens deze 2 punten bij de 1.6e
2. De koppakking wil wel eens olie gaan lekken. (Renault heeft hiervoor dacht ik een coulanceregeling)
3. De kleppendekselpakking lek ook wel eens olie.
hoe kan je het beste controleren op deze 2 punten? kan je het zo zien?
en die MAP sensor.. wtf is dat??
2. De koppakking wil wel eens olie gaan lekken. (Renault heeft hiervoor dacht ik een coulanceregeling)
3. De kleppendekselpakking lek ook wel eens olie.
hoe kan je het beste controleren op deze 2 punten? kan je het zo zien?
en die MAP sensor.. wtf is dat??

http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/m ... index.htmlcatscan schreef: en die MAP sensor.. wtf is dat??
Als de koppakking lekt, lekt ie meestal aan de voorkant, en dat zie je zo. Je hele blok is dan zeiknat van de olie, en vaak ruik je het ook omdat het dan op de voorpijp van de uitlaat druppelt. Ik heb het al 2x gezien bij zo'n 1.6e, dus ik zou er zeker even goed op letten.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
zal bij elke Mégane met 1.6e zo zijn denk ik.
Dus ook met de Scénic.
Was die 1.6 ook niet geleverd in de Clio 2 (1.6 Si ofzo)
het zou natuurlijk kunnen dat Renault het bij latere modellen gefixxt heeft?
Ik heb een '99 Berline (5deurs dus) met 1.6e en tot nog toe geen last gehad met klepdeksel weetikveel en MAPsensor zooi
Dus ook met de Scénic.
Was die 1.6 ook niet geleverd in de Clio 2 (1.6 Si ofzo)
het zou natuurlijk kunnen dat Renault het bij latere modellen gefixxt heeft?
Ik heb een '99 Berline (5deurs dus) met 1.6e en tot nog toe geen last gehad met klepdeksel weetikveel en MAPsensor zooi

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Contacteer:
Spruitstuk is ook altijd een probleem bij de 1.6 en natuurlijk de bekende map sensor
-
als steeds de zelfde problemen worden genoemd wil dat nog niet zeggen dat het meer problemen zijn

Goed lezen ventje,
- De koppakking wil wel eens olie gaan lekken. (Renault heeft hiervoor dacht ik een coulanceregeling)
- De kleppendekselpakking lek ook wel eens olie.
- Katalysator geeft ook wel is problemen begreep ik. ik heb het zelf ook gehad.
- Spruitstuk is ook altijd een probleem bij de 1.6 en natuurlijk de
- bekende map sensor
- De motor maakt soms een rammelend (lagergeluid) dit kan verholpen worden door een zwaardere krukaspoulie te monteren.
- Kleppen kunnen op LPG ingesleten zijn na ong 150.000km. Dan moet de cilinderkop gereviseerd worden.
- De motorsteunen kunnen scheuren, dan beweegt de versnellingspook flink op en neer tijdens het rijden.
dank u...
- De koppakking wil wel eens olie gaan lekken. (Renault heeft hiervoor dacht ik een coulanceregeling)
- De kleppendekselpakking lek ook wel eens olie.
- Katalysator geeft ook wel is problemen begreep ik. ik heb het zelf ook gehad.
- Spruitstuk is ook altijd een probleem bij de 1.6 en natuurlijk de
- bekende map sensor
- De motor maakt soms een rammelend (lagergeluid) dit kan verholpen worden door een zwaardere krukaspoulie te monteren.
- Kleppen kunnen op LPG ingesleten zijn na ong 150.000km. Dan moet de cilinderkop gereviseerd worden.
- De motorsteunen kunnen scheuren, dan beweegt de versnellingspook flink op en neer tijdens het rijden.
dank u...
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
ik rij nu sinds eind juni 2005 in een Mégane Berline van 1999 en heb tot nog toe, nauwelijks onderhoud met het ding gehad (met de vorige auto betaalde ik me juist scheel aan onderhoud, moest elke week wel weer iets anders vervangen, bij wijze van spreken..)leon666 schreef:Is er nog wel iets goeds aan die wagen?
alleen dat spruitstuk is bij mij minder aan het worden, zit ergens een haarscheurtje ofzo.
tot nog toe niet problematisch (haarscheurtje is natuurlijk wat anders dan dat er een heel stuk uitmist ofzo) ,en niet problematisch in de zin dat het het rijden niet beinvloed.
met de MAP sensor heb ik geen problemen.
met de koppakking heb ik geen problemen.
met de katalysator heb ik geen problemen.
met de klepdekselpakking heb ik geen problemen.
met 1 van de motorsteunen heb ik een klein probleempje gehad, wat netjes onder garantie vervangen is, steun was gewoon versleten.
de motorsteunen in de megane 1 phase 1 zijn dezelfde als in de voorloper Renault 19, en daarmee heb ik ook al eens ondervonden dat de motorsteunen van gemiddelde kwaliteit zijn.
maar om nou te zeggen 'er bestaat een lijstje met een aantal problemen, dus wat voor een waardeloze auto zal die Renault Mégane wel niet zijn' gaat me toch een beetje ver hoor...
het zelfde soort lijstje zul je ook van een Honda, Volkswagen, Mercedes-Benz of Alfa-Romeo kunnen vinden, maar je moet er wel even verder voor kijken dan je neus lang is......!
dat lijstje is gewoon om aan te geven waar je bij aankoop goed op moet letten, betekent niet dat je bij elke Mégane waar je naar gaat kijken minstens 1 van de punten op het lijstje zult tegenkomen.
En dat betekent ook niet dat het 100% gegarandeerd is dat jij met elk punt op het lijstje te maken zult krijgen.
Kan wel betekenen dat de vorige eigenaar al eens te maken heeft gehad met bijv. het spruitstuk of de klepdekselpakking, maar in dat geval is dat voor jou mooi meegenomen, weer iets waar je voorlopig waarschijnlijk niet naar om hoeft te kijken, toch?
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)