Ik heb sinds kort een Clio Baccara 1.8 automaat uit 1995 gekocht. Ik heb er naar mijn mening niet veel geld voor betaald ( 2500,-) en hij ziet er nog punt gaaf uit van binnen en van buiten.
Die Clio zuipt erg veel vindt ik, ik rij veel stadsverkeer en doe met een volle tank zo'n 400 km's. Is dat normaal? En kan hier eventueel iets aangedaan worden om hem zuiniger te laten rijden. Eerst was het de kunst om de auto zo snel mogelijk te laten maken, maar nu gezien de benzineprijzen lijkt mij het nu de kunst om hem zo zuinig mogelijk te laten rijden.......Wie kan mij een suggestie geven?
E-One
Clio 1.8 Baccara automaat
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik kom binnen de stad met af en toe een klein stukje snelweg ook niet lager uit hoor. Wat dat betreft denk ik dat ik nog wel iets lager kan zitten. dus dan zou ik moeten klagen
Maar goed. een baccara met airco toevallig?Want dat scheelt je ook rond de 10% vermogen (en dus brandstof)
Hoogste wat ik ooit gered heb was 1:13 alleen snelweg, op vakantie en dus ook alle tijd. Normaal met alleen snelwegkilometers zit ik rond de 1:11/1:12.. 500 km op een tank is net niet haalbaar.
Gr.Frits
Maar goed. een baccara met airco toevallig?Want dat scheelt je ook rond de 10% vermogen (en dus brandstof)
Hoogste wat ik ooit gered heb was 1:13 alleen snelweg, op vakantie en dus ook alle tijd. Normaal met alleen snelwegkilometers zit ik rond de 1:11/1:12.. 500 km op een tank is net niet haalbaar.

Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
Welkom op het forum...
Weer iemand uit de buurt erbij! 
Ik vind het brandstofverbruik ook wel meevallen, als er inderdaad een 40-liter tank inzit. Stadsverkeer is echt funest voor je verbruik.
Daarnaast zal het koude weer niet echt meehelpen. Als je steeds korte stukjes met koude motor rijdt, zuipt ie enorm.
Ik denk dat er niet heel veel aan te doen is, behalve je rechtervoet in bedwang te houden en wat langere stukken te rijden.

Ik vind het brandstofverbruik ook wel meevallen, als er inderdaad een 40-liter tank inzit. Stadsverkeer is echt funest voor je verbruik.

Ik denk dat er niet heel veel aan te doen is, behalve je rechtervoet in bedwang te houden en wat langere stukken te rijden.
Nee, alleen een gewone LPG waarschijnlijk. Er is nog geen G3 leverbaar, tenzij je hele rare fratsen gaat uithalen dan wil t misschien nog wel lukken.
Maarja, die 35 euro per maand rij je er ook wel uit ook met gewoon LPG.
Maarja, die 35 euro per maand rij je er ook wel uit ook met gewoon LPG.