flotter/benzine meter, laguna 1.8 RT bouwjaar 1995
-
De benzine meter blijft op nul staan nadat de tank volgetankt is. Ik neem aan dat de flotter blijft hangen of dat deze vervangen moet worden. Hoe kan ik dat het beste checken? Ik heb ergens eens gelezen dat de tank met een speciale sleutel gedemonteerd moet worden....is dat echt zo???
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik ben er nog niet uit hoe het op te lossen.
Bij mji blijft de vlotter gewoon hangen ergens in de tank.
Om bij die vlotter te komen moet je de afdekplaat in de koffer bak opklappen( dan zie je het reservewiel) nog een stukje verder openklappen, dan zie je als het goed is een zwarte plaat( hij is rond)
die kun je er met een schroevendraaier afwippen. Daar binnen zit de vlotter/benzinepomp.
Dan draai je de zwarte kunstofmoer los( naar links) niet vergeten de slangen en de stekker te ontkoppelen. en dan kun je hem er een beetje uitwurmen( omhoog. pas op! het vlottertje zit aan een stangetje die een paar kanten op gebogen zit0. Dus het is een beetje priegelwerk.
Succes en als je het opgelost heb mail me dan ff want ik ben er al een hele tijd meee aan het klungelen
Iemand anders nog iets??
Om bij die vlotter te komen moet je de afdekplaat in de koffer bak opklappen( dan zie je het reservewiel) nog een stukje verder openklappen, dan zie je als het goed is een zwarte plaat( hij is rond)
die kun je er met een schroevendraaier afwippen. Daar binnen zit de vlotter/benzinepomp.
Dan draai je de zwarte kunstofmoer los( naar links) niet vergeten de slangen en de stekker te ontkoppelen. en dan kun je hem er een beetje uitwurmen( omhoog. pas op! het vlottertje zit aan een stangetje die een paar kanten op gebogen zit0. Dus het is een beetje priegelwerk.
Succes en als je het opgelost heb mail me dan ff want ik ben er al een hele tijd meee aan het klungelen
Iemand anders nog iets??

geinig.. ik heb dat probleem ook.. denk dat ik er maar ff mee naar de garage ga 
Het kan toch ook zijn dat het metertje het zelf niet meer doet??
of is het meestal die vlotter die blijft hangen??
het is in ieder geval wel onhandig....

Het kan toch ook zijn dat het metertje het zelf niet meer doet??
of is het meestal die vlotter die blijft hangen??
het is in ieder geval wel onhandig....

-
Dankje wel, ik ben erg geholpen. Als het mij lukt laat ik het je even weten.youri schreef:Ik heb hetzelfde probleem.
Iemand anders nog iets??
Paul. [/quote]
De pomp uit de tank halen, eerst ff de slangen loshalen en de stekker.
Pas op er kan een beetje brandstof lekken. Dan de stekker weer aansluiten. Als dat gedaan is kun je de vlotter RUSTIG op en neer bewegen, als het goed is gaat dan je meter op het instrumentenpaneel ook op en neer.
Pas op er kan een beetje brandstof lekken. Dan de stekker weer aansluiten. Als dat gedaan is kun je de vlotter RUSTIG op en neer bewegen, als het goed is gaat dan je meter op het instrumentenpaneel ook op en neer.
-
Ik wil nog even inhaken hierop...youri schreef:De pomp uit de tank halen, eerst ff de slangen loshalen en de stekker.
Als ik met de auto "slinger" schiet de meter even helemaal omhoog, daarna zakt het gestadig naar beneden... tot nul...

Zag al dat meer mensen problemen hebben met de tankmeter, ik was er al achter waar de vlotter e.d. in zit maar de benzineslangetjes loskoppelen........hoe gaat dat gewoon eraf schuiven of draaien of zo.
Alvast bedankt voor de reactie
Alvast bedankt voor de reactie