Turbo timer trouble

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Iemand die me kan helpen met de aansluiting van de Greddy turbo timer?
Had eigenlijk alles al aangesloten behalve de "parkingbreak feature"
Nu, dit laatste deed ik dus vandaag maar helaas wil de timer niet af tellen.
Ofwel schakel ik op de keerzijde de "acc/ign" schakelaar om en dan krijg ik: bij het starten van de motor schakelt de timer aan, maar bij het terug springen van de sleutel naar de normale postitie blijft de starmoter draaien (vlug het Greddy wireharness uit elkaar trekken :evil: )
Schakelaartje op de andere stand: sleutel in acc stand timer licht op, starten, alles ok, maar bij het terug draaien van de sleutel in do off positie slaat de timer ook uit...
Zucht, dus volgen mij heb ik de kabels wel goed aangesloten maar misschien ook niet


Zo kom ik er momenteel uit:

Origineel Reno Greddy

Rood Rood
oranje groen
geel blauw

Zwart, is de massa, en bruin loopt naar de handrem.
Bijkomende paarse kabel is voor de kilometerteller maar die is nog niet aangesloten (volgens het boekje past dit niet op alle modellen)


*Eigenlijk heb ik 2 maal keuze uit geel maar maakt volgens mij niet uit*

Misschien is er iets mis, maar is er iemand met de zelfde timer in een GTT Turbo die me misschien een ander aansluitschema kan bezorgen?
OF misschien een instelling in de timer die ik over het hoofd zie?

In ieder geval, alvast bedankt, als ik bij de pioniers van de Renault tuning niet kan geholpen worden... tja, nergens dan denk ik :worship:


Thanks! :beer: (Y)
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/ ... greddy.jpg[/img]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je hebt in elkgeval een kabel met contactstroom verwisseld met dei van de startmotor, want die van de startmotor heb je niet nodig voor de timer.

Voor de rest lijkt t erop dat er geen constante + aanwezig is voor m aangezien ie mee uit gaat. Ik weet ook niet hoe het aangesloten móet maar zoals ik denk lijkt t me logisch.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Het instructie boekje spreekt van een ignitioncable.
Ik dacht dat ze de kabel bedoelden die power doorgaf wanneer je het contact overdraaide om te starten, das die oranje niet?
Eigenlijk mocht ik die dus niet letterlijk vertalen, shame on me :smoke:
Dussuh, wat is die ignitioncable dan eigenlijk?

Thanks Riël (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ignitioncable is dus contactstroom.

Beetje rare naam maargoed, dat is in feite die kabel die zorgt dat de onsteking stroom krijgt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

hmm,

Dus rood is constant, valt af.
Oranje kan ik ondertussen al tata toewensen :wink:
Dan blijven nog 2 gele kabels over.
Je kan 2 maal het contact overdraaien voor je de startmotor kriebelt.
Ik geloof dat maar 1 gele in de eerste contactstand geen spanning geeft, misschien deze?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Effe opmeten (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie