startproblemen GTX, carb verwarming?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Jobba
Contacteer:

ik heb sinds 2 dagen mn CO teruggedraaid vanwege de APK (van 7% naar 2.7%) en nu start ie 's ochtend met koude motor bijna niet meer.
hij startte al niet top voor het bijstellen (sloeg 3x eventjes aan en dan weer uit, daarna starte ie niet van harte met extra gas geven).
nu probeert ie na 30 seconden startmotor niet eens aan te slaan. pas na een minuut ofzo komt er wat leven in de brouwerij.
vrijwel alles wat er te vervangen is, is vervangen. bougies, kabels, rotor, verdelerkap. de carb is schoon en trekt geen valse lucht. compressie van de motor is ook goed, max onderling verschil van 0.75 bar.
nu zit ik zelf te denken aan de carb voetverwarming. ik weet alleen niet hoe dit werkt?
er zitten 2 stekkertjes op mn carb, op de foto aan de rechterkant. hebben deze hier iets mee te maken?
verder is het slangetje linksonder op de foto afgedopt. dit lijkt mij voetverwarming maar waar sluit ik het op aan?
[img]http://www2.hku.nl/~job/GTX/carb2.jpg[/img]

tenslotte nog de vraag of dit de oorzaak zou kunnen zijn? verwarmt dit wel met een nog koude motor?
andere suggesties?
Abel
Über-Spammer

carburateur voet verwarming heeft niets te maken met koude start.

Ik zou toch eens denken aan een revisie setje voor deze carburateur. gewoon bestellen bij BCCP gramsbergen kost de wereld niet en scheelt een hoop.

suc6
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

heb je er nu dan APK op zitten? Als tijdelijke oplossing kan dan de CO toch weer omhoog.

Maar in principe heeft het stationair CO niks met de koude start te maken omdat je dan toch je choke gebruikt. Dus sluit de chokeklep nog wel goed?
Plaats reactie