Ik snap niet hoe maar bij m'n clio zijn beide bouten van de buitenste rubbers afgeknapt!
Ik merkt duidelijk vandaag dat de auto als een dweil reed vooral bij snelle lange bochten! M'n vriendin rijdt er dagelijks mee en zegt dat ze niks heeft gemerkt of gehad.
M'n vraag was eigenlijk of jullie weten waar ik aan rubbers en bouten kan komen? Bij brezan hadden ze ze niet en zeiden dat ik bij meneer reno moest langs gaan! Zelf doe ik dat lieve niet wat meestal moet je dan diep in de buidel tasten!
Als jullie me hier bij zou kunnen helpen zou ik zeer dankbaar wezen!
stablisator stang clio 16v ph1
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Niet klagen en gewoon die bouten bestellen bij de dealer
Tis de enige oplossing.En vooral in je onderstel zou ik niet bezuinigen in dit geval. neem dus gelijk stabistangrubbers mee. dingen zullen niet zo heel veel kosten denk ik. en komt je wegligging echt ten goede. (of een goeie set powerflex
maar dat is weer een andere prijsklasse)
Dat je vriendin het niet merkt kan 2 dingen betekenen. of ze rijdt er niet zo mee als jij... of ze is het gewend.Hoop voor je dat het het 1e is
Gr.Frits

Dat je vriendin het niet merkt kan 2 dingen betekenen. of ze rijdt er niet zo mee als jij... of ze is het gewend.Hoop voor je dat het het 1e is

Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
Bedankt jongens!!
Ik zal morgen even reno dealer bellen en effe vroagen watte kost
Ik had al gekeken voor rubbers en die powerflex was voor de buitenste maar 15 eurie per stuk. viel nog met vond ik. alleen de buitenste van powerflex lijkt me maar halve werk maar een compleet set kost weer zo'n 95 eurie!
Ik zal morgen even reno dealer bellen en effe vroagen watte kost
Ik had al gekeken voor rubbers en die powerflex was voor de buitenste maar 15 eurie per stuk. viel nog met vond ik. alleen de buitenste van powerflex lijkt me maar halve werk maar een compleet set kost weer zo'n 95 eurie!
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Buitenste van een clio 16v kosten maar iets van 15 euro per stuk, en zijn er redelijk makkelijk onder te zetten. Binnenste zijn een stuk lastiger.
Tipje: zet op een gegeven moment een assteun onder de stab. stang, en laat de auto hierop zakken. Op die manier wordt de nieuwe rubber samengedrukt door het wagengewicht, en wordt het makkelijker om de moer op de bout te draaien.
Tipje: zet op een gegeven moment een assteun onder de stab. stang, en laat de auto hierop zakken. Op die manier wordt de nieuwe rubber samengedrukt door het wagengewicht, en wordt het makkelijker om de moer op de bout te draaien.
Nou Ik Heb ze eronder zitten!
Wat een wereld van verschil nou durf ik weer een bocht in te duiken!
Was ook niet moeilijk nog geen 20 min bezig!!
De andere waren duidelijk door metal moeheid kapot gegaan, Gebeurt dit vaker bij de clio?
Die bouten+moeren+rubbers was bij elkaar nog maar E20.63 bij de dealer! Ook geen rib uit het lijf!
Wat een wereld van verschil nou durf ik weer een bocht in te duiken!

Was ook niet moeilijk nog geen 20 min bezig!!
De andere waren duidelijk door metal moeheid kapot gegaan, Gebeurt dit vaker bij de clio?
Die bouten+moeren+rubbers was bij elkaar nog maar E20.63 bij de dealer! Ook geen rib uit het lijf!

Gaan wel wat vaker onderdelen door metaal-"moeheid" ten onder aan een Renault (wel een mooi woord voor roestdechazell schreef:De andere waren duidelijk door metal moeheid kapot gegaan, Gebeurt dit vaker bij de clio?


Ik heb zelf begrepen dat je er meest baat van powerflex hebt als je auto verlaagt is en dat er meerdere verstevigingen aan de carrosie zijn aangebracht zoals een kooi, doorgelast, stugger stabilisatoren zulke dingen. Dit zit allemmal niet bij mij op of in de auto dus heb ik voor standard onderdelen gekozen. 
