Startprobleem koude motor Mégane

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
ruud rustenburg
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 30 jan 2006 15:23

wie kan mij helpen,

ik heb een megane coupé uit 96 alleen nu met het koude weer krijg ik hem met een koude start bijna niet aan de praat!!!!

ik ben bij de garage geweest en die heeft hem uitgelezen hij had 4 fouten die gewist konden worden allen de lambda sonde moest vervangen worden, en dat is ook gebeurd!!

alleen het probleem is niet weg...

ik krijg hem bij een koude start bijna niet aan de praat , hij doet niks als stotteren als tie aan de praat is, hij zuipt koelvloeistof bij het leven....

alleen als tie warm is heb ik geen problemen ook niet met het starten...

ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het probleem kan zijn , heb je hier misschien ervaring mee


ik hoop spoedig iets te horen

mvg ruud :wink:
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Topictitel een tikkeltje aangepast ;)
ruud rustenburg
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 30 jan 2006 15:23

:wink:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ik wil het nog niet hardop zeggen, maar het zou je koppakking kunnen zijn. Vooral als ie koelvloeistof lekt. en je geen lekkage kan vinden.

Het stotteren kan hier dan ook mee te maken hebben..

Gr.Frits
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Zit er misschien 'mayonaise' onder je oliedop? daar kan je vaak aan zien of je een lekke koppakking hebt..
ruud rustenburg
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 30 jan 2006 15:23

nee frits

daar heb ik al naar gekeken dus daar ligt het niet aan!!! 'denk ik'

en lekken doet ie ook niet want ik hou het al een tijd in de gaten maar er is niks van een lekkage te zien.....

wat ie sinds kort ook doet is heel hoog in zn toeren lopen 'tis een 2.0 8v motor' normaal liep tie 750toeren stationair en nu bijna 1250 en ook als ik de koppeling intrap om ergens te stoppen of om over te schakelen valt ie niet verder terug dan 1500 toeren....

ik baal er wel van want de garage heeft hem ingelezen en de comp zegt dat er 0 fouten of storingen in zitten :evil:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Een lekke koppakking kan je niet altijd zo zien..

je zegt dat ie wel koelvloeistof verbruikt.

En dit soort dingen kan je niet altijd uitlezen bij de garage. er zit nu eenmaal niet overal een sensor in.

over het toerental: het is de laatste weken een stuk kouder. dus de motor gooit het stationair toerental omhoog.

Als ie idd niet verder zakt dan die 1500 toeren als ie warm is,.. zo geen oplossing voor.
ruud rustenburg
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 30 jan 2006 15:23

dus die lekke koppakking is volgens jou de oorzaak van dat slechte starten bij de kou?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

ik zou eerst eens kijken waarom ie zo hard stationair loopt.

Valse lucht ergens, of een gescheurde slang ofzo, lijkt me.
rev it like a rental
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

ruud rustenburg schreef:dus die lekke koppakking is volgens jou de oorzaak van dat slechte starten bij de kou?
het zou idd kunnen. Maar nog even afwachten wat de rest van de megane kenners er van zeggen. Ze zullen straks/vanavond nog wel reageren.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

rijdt je megane toevallig op gas?
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Lekke koppakking kan denk ik wel zorgen voor slecht starten.
Als hij lekt kan er water in je cilinders komen, en daardoor start hij moeilijk.
Als hij warmer wordt is het vocht verdwenen en heeft hij daar dus geen last meer van.

Weet het niet zeker hoor, maar ik vind het wel logisch klinken :wink:

Gr, Frits.
ruud rustenburg
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 30 jan 2006 15:23

en stel dat het de lekke koppakking is wat zouden hier dan ongeveer de kosten van zijn?
goof211
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 15 feb 2006 18:14

hallo,
ik heb ook een magane maar dan een scenic
en ik heb het zelfde probleem en volgens de geleerde en ook volgen
mij ook moet je maar ik je koelwater tankje kijken waarschijnlijk zit daar veel troep in bij mij zat het helemaal vol met water met olie dus mayonese
goof
mtbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 22:18

goof211 schreef:hallo,
ik heb ook een magane maar dan een scenic
en ik heb het zelfde probleem en volgens de geleerde en ook volgen
mij ook moet je maar ik je koelwater tankje kijken waarschijnlijk zit daar veel troep in bij mij zat het helemaal vol met water met olie dus mayonese
goof
da's overduidelijk de koppakking. Kost dat veel? Ja en nee, nee als je het zelf doet, ja als je het laat doen.

Bij onze MAN vrachtwagen koste het 70€ alles bij elkaar voor de 3 koppakkingen (1 cilinderkop per 2 cilinders), en pakkingen voor de inlaat, de uitlaat en de watercollector, en nieuwe koelvloeistof, en het vlakken van de cilinderkoppen.

Was wel een 6 uur werk aan (met beperkt gereedschap) dus dat telt al snel door in de garage, plus het feit dat er bij de meeste gewone auto's ook nog eens de distributieriem bijkomt, die vrachtwagen heeft een zijdelings liggende nokkenas, en alles is met tandwielen aangedreven, dus dat maakt het al wat makkelijker.
Plaats reactie