Versnellingbak Renault Clio 1.8 16v heb niet de orginele bak

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
jjbouwman

Beste mensen,

Mijn versnellingbak is aan vervanging toe, ik heb nu een 2dehands bak van een renault clio 1.9 diesel, de verkoper van de demontage bedrijf zegt dat 100% past en juist meer koppel heeft!

Heeft iemand hier ervaring mee en klopt het?

Ik hoor het graag van jullie!

Groet Jorden
Xabre
Car: 19 16V

dieseltjes hebben er een jb1 op zitten dacht ik en turbodiesel een jc5 (althans bij de 19), past wel, iemand op de 19 16v had ook eens een dieselbak erop

maargoed verder of je dat nou moet doen ja of nee laat ik aan anderen over :P
Laatst gewijzigd door Xabre op wo 11 jan 2006 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Remy

Ik weet wel dat bij de AX club men wel eens de bak van een diesel in een benzine inbouwde. Of je er meer koppel door krijgt durf ik niet te zeggen, maar de overbrenging van de bak zal anders zijn, waardoor je verder door kunt trekken in een bepaalde versnelling. (correct me if I'm wrong)
jjbouwman

Jij zegt dat het past?mm moeilijk
Xabre
Car: 19 16V

even kijken of ik dat topic nog kan vinden
Remy

Mja, of het voor een Clio ook past durf ik niet te zeggen. Bij Citroen AX-jes heb ik verschillende mensen gekent die een diesel bak in een benzine auto had ingebouwd (zonder las en slijpwerk).

Bel een willekeurige Renault garage op met de vraag of het montagetechnisch mogelijk is :) :) :)
jjbouwman

Mensen ik zou even veder informeren en bij de dealer even...

Maar als iemand nog meer weet hoor ik het graag!!
canonballman

Hoi Jorden (neem ik aan?)

We hebben al contact gehad over versnellingsbakken.

Die eikel van de sloop weet duidelijk niks van clio's 16v.
Die hebben een aluminium carterpan, en een clio diesel een stalen.
Je kunt dus geen clio diesel bak eraan hangen, zonder grote problemen te verwachten.

Nog afgezien van de overbrengverhoudingen, die hoogstwaarschijnlijk alleen maar ongunstig zullen uitpakken (slechtere acceleratie en/of lagere top).

Mijn advies: breng die bak terug, en ga op zoek naar een bak van een clio 16v.
#Lennard

Of laten reviseren
mdmx

dus hier had jij het over Reinier.....ok dan......luister naar de cannonballman jordan!
peterw

Als je weten wil wat jij er voor overbrenging in hebt zitten kan je dat alleen uitzoeken in combinatie van je motorcode. Je motorcode samen met je bakcode geeft je de mogenlijkheid uit te zoeken wat er nu in je bak zit.
Als je dat weet doe je presies hetzelfde met de bak die je kopen gaar.

Inmiddels ben ik er achter dat niemand je zo vertellen kan wat er inzit, ook je typeplaatje op de bak zegt niks want die fransozen kieperen alles door elkaar heen in de bak..
Menno

peterw schreef:Als je weten wil wat jij er voor overbrenging in hebt zitten kan je dat alleen uitzoeken in combinatie van je motorcode. Je motorcode samen met je bakcode geeft je de mogenlijkheid uit te zoeken wat er nu in je bak zit.
Als je dat weet doe je presies hetzelfde met de bak die je kopen gaar.

Inmiddels ben ik er achter dat niemand je zo vertellen kan wat er inzit, ook je typeplaatje op de bak zegt niks want die fransozen kieperen alles door elkaar heen in de bak..
de 3 cijfers op de bak zeggen toch wel wat?
rev it like a rental
Plaats reactie