Dumpvalve werkt niet goed

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
DennisT
Moderator

hey,

ik had pas al een topic geopent over welke DV is zou nemen, nu is het een Bailey zuiger DV geworden. Hij deed het eerst goed, alleen naar verloop van tijd steeds minder. Het probleem, er zat benzine in. Toen ben ik naar het bedrijf geweest waar ik heb besteld had, nl improve tuning. Mengsel gemeten, bij lage toeren ietsje ruim, maar icm turbo was het goed. Zover we wisten zaten alle slagen goed aangesloten. Maar voor de zekerheid een nieuwe DV erop gezet, deed het prima, ook na een stuk rijden, alleen na een dag begon het weer, er zat benzine in :( De benzine komt er vanaf onder in (dus het dunne slangetje). Iemand enig idee wat het dan kan zijn? Of foto's hoe alles moet zitten? Maar lijkt me toch sterk dat er iets fout zit want er zat al een DV op.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn Bailey... Maar hij heeft het bij mij wel lange tijd goed gedaan, totdat ik 'm een keer goed verzopen had. Daarna is er benzine in gekomen en is de rubberen ring uitgelubberd en blijft de zuiger hangen.

Ik heb geen flauw idee wat de reden was, dus ben erg benieuwd... :)
da_stiech

lijkt mij raar dat er benzine in kan komen want je hoort je dumpvalve gewoon op je vavuumslang aan te sluiten..
ik heb het iig gedaan op dat slangetje wat uit je onstekingsmodule komt..
werkt perfect en nerges last van gehad
Steven
Car: M536

Volgens mij is het dan gewoon tijd voor een goeie carbrevisie.
Ik rijd al 2 jaar met een baileys (en zelfs nog een half jaar met een ander) maar ik heb nooit gehad dattie vastliep.

Overigens je kunt er teflonringen voor krijgen ipv rubber, die zetten niet uit als er benzine bijkomt. Maja beter gewoon voorkomen dat er geen benzine kan komen :p
Merijn
Über-Spammer

da_stiech schreef:lijkt mij raar dat er benzine in kan komen want je hoort je dumpvalve gewoon op je vavuumslang aan te sluiten..
ik heb het iig gedaan op dat slangetje wat uit je onstekingsmodule komt..
werkt perfect en nerges last van gehad
Bij mij was het zo, dat de slang die achter op de carb zit, dat daar de brandstof uitkwam, volgens mij... Geen idee wat die verder doet en hoe de benzine daar kan komen, maar dat was wel het geval. :)
DennisT
Moderator

Die vacuum slang komt idd van de ontstekingsmodule vandaan, en van een aansluiting bij de voet van de carb. Dus T-stukkie ertussen die die met een slangetje op de DV. Maar dat verzuipen, als hij warm is en 15 min oid stil staat start hij meestal wat moeilijk, maar daar hebben de meeste GTT's toch last van, daardoor kan je hem toch niet verzuipen lijkt me? Er loopt ook een ontluchtings slang ofzo van me carb naar beneden langs me blok. Daar zat wat vuil en dus die schoon geblazen omdat we dachten dat de benzine daardoor er niet uit kon. Maar oude DV is ws door slijtage (membraam) kapot gegaan, heb daar nooit iets van binzine uit zien lekker oid.

Maar toen ik die bailey erop zette deed hij het perfect, of het moment dat je gas gaf klapte hij meteen dicht.

@ Merijn: Moet je die Forge nog hebben want ik hoor maar niks van je?
Merijn
Über-Spammer

Sorry, heb het druk gehad en was het eigenlijk een beetje vergeten... :)

Heb nog wel interesse! Je hoort nog van me binnenkort. (Y)
Riël
Über-Spammer

MAar, carb revisie, en kijk uit, het membraan van de onsteking kan ook erg slecht tegen benzine.
Je kan eens controleren of deze vervroeging nog goed werkt (dmv flitslamp).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie