Laguna 2.0 IDE: ervaringen van andere rijders

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Profit2U

Hallo! :worship:

Sinds kort ben ik eigenaar van een Laguna Grand Tour 2.0 IDE uit 2002 met 60.000km op de teller.
Mooi auto, maar ik ben niet eerder Renault-rijder geweest, dus dit is mijn eerste Renault-ervaring!

Ik heb enkele ervaringen en vragen over de 2.0 IDE motor:
- motor maakt véél toeren, bij 120km/uur is het toerental 3400rpm; is dat gebruikelijk..??
- erg snel is de auto niet, maar als je doortrekt in de versnelling en toeren maakt schiet het beter op. Je moet daarbij door het "dode" punt in het gaspedaal trappen. Is dat een standaard fenomeen, zo'n dood punt in het gaspedaal..??
- stationair loopt de auto niet geheel trillingsvrij; net of het mengsel té arm staat afgesteld, maar ik neem aan dat het motormanagement systeem dat allemaal behoort te regelen...
- het verbruik lijkt hoog te zijn. Ik zeg maar "lijkt", want misschien is de boardcomputer niet helemaal eerlijk. :wink:
- de boardcomputer komt altijd als eerste in die ellendige stand van de cruise-control terecht, waarbij de ingestelde snelheid getoond wordt! :( Kun je dit wijzigen? (anders dan de cruise-control uit te zetten dan...)

Gemiddeld verbruik, waarbij met name kortere stadsritjes worden gemaakt is meer dan 13 liter op 100km ( = minder dan 1 op 8 ).
Als snelwegritten gemaakt worden lijkt dit beter, maar ook bij 120km/uur constant op de snelweg schommelt het verbruik tussen de 8 en 9 liter per 100km (= 1 op 11 tot max 12).

Ik ben zéér benieuwd naar ervaringen van andere Laguna 2.0 rijders.

De auto moet bij 60.000km een grote onderhoudsbeurt hebben; maakt dat verschil?
Dat is natuurlijk z'n eerste grote onderhoudsbeurt, misschien dat men wat zaken kan afstellen o.i.d., maar met de moderne auto's van tegenwoordig heb ik wel eens begrepen dat dat bijna niet meer kan en dat alles al optimaal door de aanwezige computers wordt ingeregeld.

Kortom: deel aub jullie ervaringen met mij! :D

En als iemand weet hoe je de middenconsole netjes los kunt maken om een GSM-beugel te verwijderen; alle advies is welkom, ik heb nu geen idee hoe de zaken netjes los kunnen.

Fred.
Jeroen
Contacteer:

Ik wist niet dat de IDE motor ook in de Laguna geleverd is.
Helaas is dit niet de beste motor die Renault ooit gebouwd heeft.

http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/inde ... opic=174.0

Ga dus na of jouw auto alle modificaties gehad heeft.
Plaats reactie