Dag allemaal!
Ik heb eraan zitten te denken om m'n oude blok te revisieren zelf! Maar ik weet niet 100% precies wat er moet gebeuren en wat onbetwist door een prof zou moeten worden gedaan?
Een van de kleppen van de derde cilinder is volledig aan gort geslagen net zoals de kop voor de desbetreffende cilinder een zuiger natuurlijk! Verder kan ik niks zo zien maar de drijfstang, krukas en de meeste lagers zullen wel een opdonder hebben gehad. Laat maar zitten alle kleine stukken klep die door de blok zullen zitten!
Kan iemand voor mij een zo gedetallierd mogelijk lijst opstellen van wat moet vervang worden bij een revisie? En tot hoe ver kan een f7p blok worden opgeboord zonder dat het onbetrouwbaar wordt? het opboren en honen zou ik moeten laten doen natuurlijk maar waar kan ik dan het beste aan zuigers komen bij degenen die het opboort of ergens anders?
Ik heb begrepen dat een f7r blok (williams blok?) is praktisch hetzelfde maar opgeboord + een krukas van een 1.9 diesel en andere drijfstangen en Koppakking. Als ik de blok laat opboren moet ik hier ook weer iets van gebruiken of is dat weer niet nodig?
Zoals jullie snappen ik weet nog lang niet genoeg! Maar hopelijk met jullie hulp lukt het!
Alvast bedankt!
Motor revisie?
-
- Contacteer:
Ga in ieder geval goed her en der informeren en laat je goed voorlichten. Er zijn al diverse topics geweest en je kunt ze zo afzoeken op het forum. Aanpassing van een F7P tot 2 liter is mogelijk en zie:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Laatst gewijzigd door Donleben op di 6 dec 2005 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
riem geknapt?
pm Patrick eens, PtrGte, die kan je de maten haarfijn voorleggen.
Ander blok geen idee? als je toch gaan reviseren, neem dan een motor zonder schade..
pm Patrick eens, PtrGte, die kan je de maten haarfijn voorleggen.
Ander blok geen idee? als je toch gaan reviseren, neem dan een motor zonder schade..