ik word gek van die auto!!!!
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
paar maanden geleden heb ik een GTT gekocht, de dag dat ik hem ging halen wou i niet goed starten, ik heb em dan toch maar gekocht op aanraden van een vriend van me die al jaren in GTT doet en zelf ook mee rijd. we hebben hem toen gesleept tot bij zijn thuis en daar eens bekeken. het bleek dus de ontstekingsmodule te zijn, de auto demareerde continu maar weigerde te starten, hij kreeg naft en stroom van de batterij maar ontsteekte niet.
alle geluk had hij nog een 209 ontsteking liggen, deze er even opgezet en vroem de auto ging als een klokje.
ik heb em dan helemaal gestript en alle roest weggewerkt, bumpers gespoten, nieuw interieur en alles ingezet.
ondertussen had ik men bmw te koop gezet maar deze had geen batterij dus heb ik em maar verkocht met de bat van de r5.
nu ging ik 2-3 weken geleden een nieuwe batterij kopen, ik steek ze in de auto en ik start hem, alles ok, ff hier de vaart op en af en terug de stalling in. paar dagen later wil ik em starten, maar NIKS , helemaal plat was da bat. dus had ik em aan zo een ladertje gehangen, de dag erna wil ik em starten, hij start , ik laat em even draaien.
nu eergisteren wil ik em starten en hij demareert weer maar wil niet starten en de batterij trekt weer leeg. ik hang de startkabels eraan, maar NIKS, totaal niet willen starten. dus ben ik vriend van men pa die automechanieker is gaan halen, hij doet dezelfde procedure met startkabels en zegt ohla ohla die ontsteekt niet jongen, haalt bougies eruit, deze vonken niet. pfffff ik word er zot van ,
wat zou dit nu kunnen zijn?
woensdag heeft hij tijd om er een kijkje naar te komen nemen, maar ik vreet me helemaal op van ellende.
alle geluk had hij nog een 209 ontsteking liggen, deze er even opgezet en vroem de auto ging als een klokje.
ik heb em dan helemaal gestript en alle roest weggewerkt, bumpers gespoten, nieuw interieur en alles ingezet.
ondertussen had ik men bmw te koop gezet maar deze had geen batterij dus heb ik em maar verkocht met de bat van de r5.
nu ging ik 2-3 weken geleden een nieuwe batterij kopen, ik steek ze in de auto en ik start hem, alles ok, ff hier de vaart op en af en terug de stalling in. paar dagen later wil ik em starten, maar NIKS , helemaal plat was da bat. dus had ik em aan zo een ladertje gehangen, de dag erna wil ik em starten, hij start , ik laat em even draaien.
nu eergisteren wil ik em starten en hij demareert weer maar wil niet starten en de batterij trekt weer leeg. ik hang de startkabels eraan, maar NIKS, totaal niet willen starten. dus ben ik vriend van men pa die automechanieker is gaan halen, hij doet dezelfde procedure met startkabels en zegt ohla ohla die ontsteekt niet jongen, haalt bougies eruit, deze vonken niet. pfffff ik word er zot van ,
wat zou dit nu kunnen zijn?
woensdag heeft hij tijd om er een kijkje naar te komen nemen, maar ik vreet me helemaal op van ellende.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
zet er eens een nieuwe rotor en verdeelkap op.
en kijk ook of de BDP sensor nog goed is
en kijk ook of de BDP sensor nog goed is
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
controleer ook de bobinekabel en bougiekabels ff.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
ok dit heb nu dus aan de hand.
toen ik de auto kocht ging na de eerste dag de module kapot, hier heb ik dus een occasie'tje opgezet, en deze is nu dus OOK KAPOT, what the **** , hoe kan dat nu?
ik ga deze week nog een andere halen, maar ik heb schrik dat deze ook weer kapot gaat gaan. ik had eerst een 208, en nu had ik een 209. weet iemand hoe dit zou kunnen komen? kan het komen door de hitte van de turbo? of is het puur toeval, graag jullie meningen.
en ja kben 100% zeker dat het dat is, want maat van me is langsgekomen met zijn gtt en we hebben even de ontsteking gewisseld en zijn auto ging dus ook NIET.
toen ik de auto kocht ging na de eerste dag de module kapot, hier heb ik dus een occasie'tje opgezet, en deze is nu dus OOK KAPOT, what the **** , hoe kan dat nu?
ik ga deze week nog een andere halen, maar ik heb schrik dat deze ook weer kapot gaat gaan. ik had eerst een 208, en nu had ik een 209. weet iemand hoe dit zou kunnen komen? kan het komen door de hitte van de turbo? of is het puur toeval, graag jullie meningen.
en ja kben 100% zeker dat het dat is, want maat van me is langsgekomen met zijn gtt en we hebben even de ontsteking gewisseld en zijn auto ging dus ook NIET.
wat is de laadspanning van de dynamo? Wie weet sloop je je onsteking doordat je er 20 volt doorheen jaagt 

Je hebt toch wel de ontsteking achter het schutbord geplaatst?white gtt power schreef:ok dit heb nu dus aan de hand.
toen ik de auto kocht ging na de eerste dag de module kapot, hier heb ik dus een occasie'tje opgezet, en deze is nu dus OOK KAPOT, what the **** , hoe kan dat nu?
ik ga deze week nog een andere halen, maar ik heb schrik dat deze ook weer kapot gaat gaan. ik had eerst een 208, en nu had ik een 209. weet iemand hoe dit zou kunnen komen? kan het komen door de hitte van de turbo? of is het puur toeval, graag jullie meningen.
en ja kben 100% zeker dat het dat is, want maat van me is langsgekomen met zijn gtt en we hebben even de ontsteking gewisseld en zijn auto ging dus ook NIET.
Anders heb je idd problemen met oververhitting van de ontsteking
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
nee dat had ik dus niet gedaan, heb de auto nog maar pas en is nog maar 1 a 2 keer goed warm gedraaid. ik heb een andere gevonden voor 90 een 209.
ik ga deze dan wel achter het schutbord plaatsen, maar zou het ook nog ergens anders aan kunnen liggen want damn ik ga niet blijven uitgeven aan ontstekingen
ik ga deze dan wel achter het schutbord plaatsen, maar zou het ook nog ergens anders aan kunnen liggen want damn ik ga niet blijven uitgeven aan ontstekingen

-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
wat is de laadspanning van de dynamo? Wie weet sloop je je onsteking doordat je er 20 volt doorheen jaagt.
ik ben een leek op autogebied, hoe meet ik dit en hoe kan ik zo iets voorkomen, want het geld groeit niet op men rug en ontstekingen evenmin
ik ben een leek op autogebied, hoe meet ik dit en hoe kan ik zo iets voorkomen, want het geld groeit niet op men rug en ontstekingen evenmin

ongeveer 14 volt
Immer wieder die verdammte Holländer
Dat ie in 2x rijden door de hitte de geest geeft geloof ik niet zo 

-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
ja nee dat dacht ik dus ook, ik vraag me af waar de oorzaak dan ligt, hij had 15 jaar dienst gedaan in een andere auto zonder enig probleem. de vorige was er een maand geleden ookal door.
zou het kunnen door ergens kortsluiting ofzo? ik zou echt niet weten wat het zou kunnen zijn
zou het kunnen door ergens kortsluiting ofzo? ik zou echt niet weten wat het zou kunnen zijn

Spanning al gemeten?
Heeft de motor goede massa?
Heeft de motor goede massa?
Tja pak een multimeter en meet hoeveel spanning op de accu staat voor tijden en na het lopen van de motor. Ook ff met het gas spelen als de motor loopt en je meet de spanning op de accu.. Deze mag niet boven de 14 volt uitkomen eigenlijk.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
er staat normaal zo een bruin kabeltje op aan de zijkant en dat was bij mij eraf, het was een bruin draadje met een mini kastje aan. is dit belangrijk? iemand zei me dat het gewoon voor het ontstoren voor de autoradio was.
ik heb een nieuwe ontst gehaald, ma ik durf em er niet opzetten, ik heb ze gekocht bij Auto's Verstrepen in Londerzeel, gespecialiseerd in renault. hij zij dat het kwam door een kapotte turbo. kan dat? ma volgens mij is men turbo niet kapot
ik heb een nieuwe ontst gehaald, ma ik durf em er niet opzetten, ik heb ze gekocht bij Auto's Verstrepen in Londerzeel, gespecialiseerd in renault. hij zij dat het kwam door een kapotte turbo. kan dat? ma volgens mij is men turbo niet kapot
Dat ding is een condensator, voor pieken op te vangne. Zet m er maar tussen!
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
kan dit de oorzaak zijn, die condensator die er niet opstaat?
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
ik heb het niet meer, het zit zo, tijdje geleden had ik dus eerste probleem, die ontst hebben we eraf gehaald, bij het afhalen vies het kasje zo op de grond(kleine condensatortje) en het bruine draadje bleef hangen. dus ontst eraf gehaald, andere opgezet, bruine draadje er terug opgezet en ju.
ff terug toen motor was aant draaien kwam het draadje even tegen de kas van de auto en er kwam een minirookpluimpje vanaf. toen heb ik het bruine draadje er maar afgetrokken. en paar dagen erna was ontst kapot.
maarja wie zegt dat het dat is, hoe is de eerste ontst dan kapotgegaan.
ff terug toen motor was aant draaien kwam het draadje even tegen de kas van de auto en er kwam een minirookpluimpje vanaf. toen heb ik het bruine draadje er maar afgetrokken. en paar dagen erna was ontst kapot.
maarja wie zegt dat het dat is, hoe is de eerste ontst dan kapotgegaan.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
boordspanning? hoe , waar, wat?
maar wil ook ff weten of het nu kan komen door dat condensatortje? kan het zijn, os zou het BEST zo kunnen zijn, want we praten hier over 2 ontsteking kapot achter mekaar.
ahja en nog iets, als je voor de auto staat aan de linkerkant komt onder de batterijkant een paar draden uit, er zit bij mij ook een bruinachtige bij, die kapot is, hij gaat naar nergens, steekt gewoon uit, wie weet welke dit is en waar hij voor dient?

maar wil ook ff weten of het nu kan komen door dat condensatortje? kan het zijn, os zou het BEST zo kunnen zijn, want we praten hier over 2 ontsteking kapot achter mekaar.
ahja en nog iets, als je voor de auto staat aan de linkerkant komt onder de batterijkant een paar draden uit, er zit bij mij ook een bruinachtige bij, die kapot is, hij gaat naar nergens, steekt gewoon uit, wie weet welke dit is en waar hij voor dient?
Als je nou een even meet wat je spanning is dan kunnne we verder.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
er is nog een bruine kabel aan batterijkant die langs onder naarboven komt, ook een bruine zoals aan de ontsteking, deze hangt zomaar te bengelen , is afgebroken en gaat naar nergens.
Maak er is een foto van ofzo,tis nogal moeilijk te zeggen zo wat het is?!white gtt power schreef:er is nog een bruine kabel aan batterijkant die langs onder naarboven komt, ook een bruine zoals aan de ontsteking, deze hangt zomaar te bengelen , is afgebroken en gaat naar nergens.
Kan nl ook gewoon het draadje van je remblokverklikker zijn,die hangen meestal ook los te bengelen

-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
hoe kan ik de spanning nu meten als de motor niet aangaat???
ik heb de ontsteking hier op men bureau liggen, ik ga deze er echt niet opsteken voor ik weet wat er aan de hand is hè, ik ben student, ik kan dat geld goed gebruiken en wil het niet riskeren dat die ontst weer kapotgaat..
en ik heb trouwens dat condensatortje met draadje ook niet, dat moet ik ook nog ergens vinden alovorens ik die shit terug erop zet.
ik kan nu toch niets meten ofwel?
MAAR, als jullie zeggen dat dat condensatortje dient om pieken op te vangen zodat de ontst niet teveel stroom ineens krijgt. dan lijkt het mij toch logisch dat i daardoor is doorgebrand want ik heb dat niet ding niet steken. de motor heeft ook verscheidene keren gedraaid en even mee gereden dus het gaat niet INEENS kapot.
want iedereen die ik ken zegt dat dat gewoon dient om geen storing op je radio te krijgen.
ik heb de ontsteking hier op men bureau liggen, ik ga deze er echt niet opsteken voor ik weet wat er aan de hand is hè, ik ben student, ik kan dat geld goed gebruiken en wil het niet riskeren dat die ontst weer kapotgaat..
en ik heb trouwens dat condensatortje met draadje ook niet, dat moet ik ook nog ergens vinden alovorens ik die shit terug erop zet.
ik kan nu toch niets meten ofwel?
MAAR, als jullie zeggen dat dat condensatortje dient om pieken op te vangen zodat de ontst niet teveel stroom ineens krijgt. dan lijkt het mij toch logisch dat i daardoor is doorgebrand want ik heb dat niet ding niet steken. de motor heeft ook verscheidene keren gedraaid en even mee gereden dus het gaat niet INEENS kapot.
want iedereen die ik ken zegt dat dat gewoon dient om geen storing op je radio te krijgen.
Ik heb zonder dat ding ook wel regelmatig lang gereden.
Het kan nog altijd zo zijn dat je gewoon pech hebt.
Starten, paar keer gas geven en even meten (5 seconden werk) en weer afzetten.
Het kan nog altijd zo zijn dat je gewoon pech hebt.
Starten, paar keer gas geven en even meten (5 seconden werk) en weer afzetten.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
nieuwe ontsteking opgezet, 4 nieuwe bougies en hij draait als een klokje, boordspanning was 14.8V
tja ik weet niet waarom het twee keer na mekaar gebeurde, kvind het toch maar raar allemaal.
tja ik weet niet waarom het twee keer na mekaar gebeurde, kvind het toch maar raar allemaal.
Volgens mij ook om spanningspieken op te vangen, misvonkjes enzo.Steven schreef:Whehe dat condensatortje zit op de - van de onsteking, das gewoon om de radio niet al teveel te storen