Olie temp.meter in clio rs?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Leon RS

Ik zou graag een olie temperatuur meter in mijn rs willen, is dat mogelijk?
En als dat kan is het veel werk? Wat heb je allemaal nodig?
En bestaat er misschien de mogelijkheid om hem aan te sluiten op de boardcomputer, zodat de waarden af te lezen zijn waar nu de dagteller, verbruik en dergelijke ook af te lezen zijn?
Alvast bedankt op mogelijke reacties. :)
alex1971

Daarvoor zijn sets te koop met meter en temp opnemer. Plaatsing van de laatste zal wat denkwerk opleveren. Maar moeilijk is het niet.

Aansluiten op boordcomputers is weer een heel ander verhaal en zou ik niet aan beginnen tenzij dat origineel leverbaar is (waardoor je dus naar een origineel setje zou moeten gaan zoeken).
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Ik heb de sensor voor mij olietemp.meter in de peilstok zitten. werkt perfect en geen gekloot met een geschikte locatie vinden voor de sensor..
Haas
Car: Megane RS

sommige sensoren zitten ook in de carterplug verwerkt. Tis allemaal niet ideaal, maar geeft wel een aardige indicatie.
Tom
Moderator
Car: MB

Paul1916v schreef:Ik heb de sensor voor mij olietemp.meter in de peilstok zitten. werkt perfect en geen gekloot met een geschikte locatie vinden voor de sensor..
heb ik ook even gehad in de GTT maar die kwaliteit vond ik nou niet echt om jaloers op te worden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas

dat zeg ik, tis niet ideaal, maar geeft een aardige indicatie
paulvanrooij
Contacteer:

Tom schreef:
Paul1916v schreef:Ik heb de sensor voor mij olietemp.meter in de peilstok zitten. werkt perfect en geen gekloot met een geschikte locatie vinden voor de sensor..
heb ik ook even gehad in de GTT maar die kwaliteit vond ik nou niet echt om jaloers op te worden.
Heb der nog geen problemen mee gehad, en het geeft een goede indicatie wanneer de motor warm is.. Optie 2 was gat boren in t carter en daar had ik nou niet echt behoefte aan eigenlijk..
Tom
Moderator
Car: MB

daarom heb ik toen ook dat ding genomen, maar ik vond het niet echt degelijk spul zeg maar
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Contacteer:

Tot nu toe nog geen problemen mee gehad..
Madmaus

Tom schreef:daarom heb ik toen ook dat ding genomen, maar ik vond het niet echt degelijk spul zeg maar
Hoe heb je het nu dan?
Of heb je nu geen temperatuurmeter?
paulvanrooij
Contacteer:

Hij heeft geen GT meer ;)
Madmaus

ook een oplossing :D
Haas

Tom schreef:daarom heb ik toen ook dat ding genomen, maar ik vond het niet echt degelijk spul zeg maar
welk merk had je dan? ik had een VDO Dayton...heb t een keer gemeten met een thermometer ernaast en t scheelde een graad of 3, verder niet..
Leon RS

Dus als ik het goed begrijp zijn er sensoren die aan/op de oliepeilstok gemonteerd kunnen worden (lijkt me meest makkelijke).
Die zijn aan te sluiten op een externe meter die ergens in je interieur moet plaatsen.
Wie heeft er een adres waar ik zo'n sensor en meter kan bestellen?
En kunnen alle soorten olietemperatuurmeters erop geplaatst worden of zijn ze merkgebonden aan de sensor?
Haas

kijk eens bij conrad...
setjes zijn vaak compleet, sensor en klokje.
peilstoksensor is vaak ipv je peilstok, dus soort van peilstok maar dan met een draadje eraan en een sensor onderaan.
Leon RS

Ik ben eens rond gaan kijken voor een olietemperatuurmeter en wil het liefs het zelfde model als de overige meters (witte achtergrond met oranje cijfers met zelfde lettertype).
Het merk van de overige meters is Sagem, maar ik kan niets vinden over deze meters.
Heeft iemand enig idee of Sagem ook olietemperatuur meters maakt?
Of weet iemand een meter die erg veel lijkt op de standaard meters die in een rs pase1 zitten? Alvast bedankt :worship:
Plaats reactie