olie retour en dumpvalve

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
DD

waarschijnlijk al 100x besproken maar ik kon het via de search niet zo goed vinden.

Moet de olie retour vanaf de turbo een significant grotere afvoer slang hebben dan dat er ingaat? Ik snap best dat het afvoer gat in het carter niet kleiner moet zijn dan het toevoer gat op de turbo want dan krijg ik druk op de slangen daar. Hoe groot is het doorvoer gat van een 5gtt carter?

En ik vernam van een non renault rijder dat de bosch dumpvalve niet zou sissen? Ik hoef geen f&f onder de kap te hebben maar een beschaaft psshht geluid hoort toch wel bij een turbo motor.
Haas
Car: Megane RS

olieretouraansluiting op t carter is iets van 15 mm gok ik? Retour moet wel groter zijn dan aanvoer als ik het goed heb, anders bouw je teveel druk op in je turbo en gaan je keeringen kapot.
DD

top,

ik heb nu een gat erin gemaakt te grote van de aftapplug dat zou toch voldoende moeten zijn.
Abel
Über-Spammer

Denk het wel.. op de rotour leiding mag gewoon geen druk komen te staan. Anders heb je idd de grote kans dat de keer ringen er aan gaan.

EN de bosch dumpvalve maakt heus wel geluid.. alleen minder als een bling bling dump valve :wink:
Haas

waarom moet je die afvoer zelf maken eigenlijk? Was een carter van een gtt pakken dan niet makkelijker geweest.. :)
DD

Haas schreef:waarom moet je die afvoer zelf maken eigenlijk? Was een carter van een gtt pakken dan niet makkelijker geweest.. :)
euhh die past niet op mijn kadett :D :D :D
Haas

DD schreef:euhh die past niet op mijn kadett :D :D :D
haha..zeg dat dan ;)
dat mag best :P
DD

Haas schreef:
DD schreef:euhh die past niet op mijn kadett :D :D :D
haha..zeg dat dan ;)
dat mag best :P
nou vooruit dan maar.

Hoeveel bar druk staat er trouwens op de olie leidingen???
Bart V

De werkdruk van je oliepomp :)
Plaats reactie