Hoi Allemaal!
Ik dacht zal me maar eens effe voorstellen zit eigenlijk al een tijdje asociaal onbeleefd te doen!
Nou ik be 24 jaar woon in Hengelo in het mooie Twentse land!
Ben in bezit samen met m'n lieve vriendin van een Clio 1.8 16v phase 1 van'92(t'is wel een import uit duitsland in '96) Ben best tevreden met de auto waren allebei gelijk verkocht toen we een proef rit hadden gemaakt! Eignlijk een beetje stom want sindsdien hebben we bijna alleen maar problemen gehad! eerste probleem was dat de kop pakking er door ging heb we toen laten maken voor zo'n 600 euro bij een soort handelaar ook weer een stom fout! we zouden de auto 3 dagen kwijt zijn werd 2 1/2 weken! watr zwaar kut was want m'n vriendin heeft de auto dagelijks nodig om naar de werk te gaan in Holten dus we waren knap chagerijnig! tweede probleem was zo'n 2 weken geleden dat een klep is gaan knappen !
Niet leuk dus! een zuiger aan gort en de kop kunnen we weg gooien! laat maar zitten aan alle kleine stukjes klep die ik overal tegen kwam! Dus moest maar effe snel een blok op de kop tikken! een gevonden in wilip volgens mij van Emiel! effe koppakking een aandrijf lagers vervangen, rek bouten pakkingen thermostaat alle vloeistoffen! je weet wel de hele zooi! en nu hef ie een olie lek dus dat wordt weer smerig worden! Trouwens dit heb ik allemaal in een week moeten doen dus kan ook wat over het hoofd hebben gezien! hoop van niet!
Effe een foto
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/cliold.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/01010192.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/01010195.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/01010003.JPG[/img]
Effe voorstellen!!.. Dechazell Stuurkogel vervangen?!
Welkom
Mooie Clio hoor
Alleen wel jammer dat je er zoveel problemen mee gehad hebt
Mooie Clio hoor

leuk ding. Borbet wieltjes blijven leuk....alleen ff poetsen 
welkom hiero! Heb ff je foto erbij gezet, jehad de verkeerde link en je moet de url plaatsen tussen de img tekentjes, niet de url (tip
)

welkom hiero! Heb ff je foto erbij gezet, jehad de verkeerde link en je moet de url plaatsen tussen de img tekentjes, niet de url (tip

Leuk bakkie. Je verhaal komt me bekend voor. Bij mij moest er ook een nieuw blok in. Dacht dat ik toen een auto had waar ik weer jaren probleemloos mee kon rijden. Helaas viel dit erg tegen en kwamen er nog meer problemen. Inmiddels rijd ik alweer een poosje probleemloos in de rondte.
Succes en ik hoop dat je de komende tijd probleemloos kan rondtuffen.
Succes en ik hoop dat je de komende tijd probleemloos kan rondtuffen.
-
- Über-Spammer
Zoals gewoonlijk met een reno! Denk je dat ie mooi rijdt dan gebeurt er weer wat!!
Reed lekker heanig aan naar de schoon ouders wou over schakelen naar z'n twee! Gebeurt er niks!
Je voelde dat ie de versnelling pakte maar als je gas gaf dan steeg ie wel in toeren maar was niet vooruit te krijgen!
geen gebonk niks!!.
gellukig werden we door m'n schoonvader terug naar huis gesleept!!
Ik dus lekker de aandrijf assen los halen en kwam ik deze twee onderdelen tegen aan de linke zijde van de bak! dus zoals ik al verwachte de diff was niet goed meer!
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/shimycirclip.JPG[/img]
Nou deze heb ik maar even opgezocht in m'n haynes manual en vond ze hier weer!
![Afbeelding]()
Nou mijn vraag aan jullie is kan ik deze onderdelen ergens bestellen?
zoja waar?
Alvast bedankt!!..

Reed lekker heanig aan naar de schoon ouders wou over schakelen naar z'n twee! Gebeurt er niks!

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/shimycirclip.JPG[/img]
Nou deze heb ik maar even opgezocht in m'n haynes manual en vond ze hier weer!
Nou mijn vraag aan jullie is kan ik deze onderdelen ergens bestellen?

Alvast bedankt!!..
-
Gewoon bij de renault dealer.dechazell schreef:zoja waar?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Het schijnt zo te zijn dat die clips er met dezelfde gang er gewoon weer uit komen na het vervangen en dat er niks anders op zit dan een andere bak te monteren.. Diff schijnt dan kapot te zijn.. wat er aan kapot is weet ik dan weer niet.. 
Dit denk ik zelf ook maar ik heb alles nagekeken een zie geen beschadigingen of wat ook! dus ik waag het er gewoon op een heb niuwe circlip en shim erin gezet! tot nu toe geen last van maar ik probeer ook zo weinig mogelijk met slippende banden op te trekken want hierdoor heb ik gehoord dat ze juist kapot gaan!
Hé hallo!
Welkom
Wel leuk verhaal, maar jammer van je problemen
Maar dit is niet een typisch Renault verhaal volgens mij. Alle auto's gaan stuk als je met slippende wielen wegrijdt hoor
Mooie auto trouwens!
Welkom

Wel leuk verhaal, maar jammer van je problemen

Maar dit is niet een typisch Renault verhaal volgens mij. Alle auto's gaan stuk als je met slippende wielen wegrijdt hoor

Mooie auto trouwens!

-
- Contacteer:
Misschien kun je dit truukje eens proberen door de boel te borgen.
Schijnen ze in de rally/cup ook te doen. Wist er ook niet van.
Juist om te voorkomen dat die ringen eruit gaan.
![Afbeelding]()
Schijnen ze in de rally/cup ook te doen. Wist er ook niet van.
Juist om te voorkomen dat die ringen eruit gaan.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Goed idee ja! denk dat ik het wel doe!
Zo vaak ga ik niet met slippende banden weg weet dat het slecht voor een auto is maar som's bij een stoplicht sprintje kom je iets te snel van de koppeling af een slippen de banden!
Mag het ook niet van m'n vriendin! anders krijg ik klappen!

Zo vaak ga ik niet met slippende banden weg weet dat het slecht voor een auto is maar som's bij een stoplicht sprintje kom je iets te snel van de koppeling af een slippen de banden!

Mag het ook niet van m'n vriendin! anders krijg ik klappen!

Klappen hoeven niet altijd pijn te doen ...
Moet je het eens tien keer achter elkaar doen, ga je die klappe vanzelf lekker vinden

Moet je het eens tien keer achter elkaar doen, ga je die klappe vanzelf lekker vinden

Rechts voor bij m'n clio 16v moet ik de stuurkogel vervangen! Op zich is dit niet zo'n moelijke opgave, maar toen ik Brezan belde voor een nieuwe stuurkogel zeiden ze dat er twee verschillende types waren wat de verschil kon ie me niet vertellen, maar wel dat de ene 26 euro kost en de andere 42 euro! Dus mijn vraag is mensen welke moet ik hebben en hebben jullie eventueel een foto of tekening van, want dan kan ik die meenemen naar brezan om de juiste te krijgen! Ik kan de mijne nog niet onderweg slopen want m'n vriendin heeft de auto voor haar werk nodig!
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Het gaat hier waarschijnlijk om het merk stuurhuis wat meestal TRW of SMI is, welk stuurhuis de Clio bevat weet ik niet maar dit staat ergens op het stuurhuis op een stickertje. dus je zou er even onder moeten kruipen en dan de juiste stuurkogel bestellen.
Gaat het hier om een Precap-kogel (binnenste bij het stuurhuis) of een Stuur-kogel (aan de wielzijde) ?
Suc6
Gaat het hier om een Precap-kogel (binnenste bij het stuurhuis) of een Stuur-kogel (aan de wielzijde) ?
Suc6

Weet haast zeker dat je deze moet hebben:dechazell schreef:Rechts voor bij m'n clio 16v moet ik de stuurkogel vervangen! Op zich is dit niet zo'n moelijke opgave, maar toen ik Brezan belde voor een nieuwe stuurkogel zeiden ze dat er twee verschillende types waren wat de verschil kon ie me niet vertellen, maar wel dat de ene 26 euro kost en de andere 42 euro! Dus mijn vraag is mensen welke moet ik hebben en hebben jullie eventueel een foto of tekening van, want dan kan ik die meenemen naar brezan om de juiste te krijgen! Ik kan de mijne nog niet onderweg slopen want m'n vriendin heeft de auto voor haar werk nodig!
Alvast bedankt!
[img]http://www.havam.nl/artpic/RE-ES-4288.jpg[/img]
Degéne met uitwendige draad moet het volgens mij zijn,dit is de goedkoopste v/d 2
Goede morgen allemaal!
Ik ben nu al een paar uur bezig om te proberen de oude stuurkogel los te krijgen maar dat kreng zit helemaal vast! heeft iemand hier ervaring mee en eventueel tips om los te krijgen! ik zal even verduidelijken: Ik heb em los van de fusee maar hij zit nog vast in de stuurstang! de moer wou ook al niet maar die heb ik dan maar in tween geslepen. en als nog krijg ik geen beweging in!
Alvast bedankt!
Ik ben nu al een paar uur bezig om te proberen de oude stuurkogel los te krijgen maar dat kreng zit helemaal vast! heeft iemand hier ervaring mee en eventueel tips om los te krijgen! ik zal even verduidelijken: Ik heb em los van de fusee maar hij zit nog vast in de stuurstang! de moer wou ook al niet maar die heb ik dan maar in tween geslepen. en als nog krijg ik geen beweging in!
Alvast bedankt!
-
- Moderator
- Car: MB
die moer moet je los draaien (iiets is al genoeg). Met geluk draai je hem er dan zo uit. Zo niet, dan moet je het dikke randje (busje) los tikken in de richting van je fusee. Dan klemt hij niet meer en draai je hem er zo uit.
Krijg je de moer niet los:
- er zitten platte kanten aan je stuurstang waar je een sleutel op kan zetten. Zitten twee van deze plekken op.
- Eventueel iets warm stoken bij de moer
Krijg je de moer niet los:
- er zitten platte kanten aan je stuurstang waar je een sleutel op kan zetten. Zitten twee van deze plekken op.
- Eventueel iets warm stoken bij de moer
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Car: MB
aha, de moer is er al af dus. Je moet toch effe die verdikking los slaan (is een busje). Zet er een sleutel achter en geef er met beleid wat klappen tegenaan. Ik weet uit ervaring dat het best vast kan zitten 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bus warmstoken en dan met een moordenaar(tang) de stuurstang vasthouden,en de stuurkogel met een sleutel of ook een moordenaar draaien.
Dan moet ie gewoon losgaan, anders moet je de hele stuurstang eraf halen,alleen zit die ongeveer net zo vast als dit nu
Dan moet ie gewoon losgaan, anders moet je de hele stuurstang eraf halen,alleen zit die ongeveer net zo vast als dit nu