ik heb een clio 1.2l uit 1992 met een E5F motor in, en nu zitten daar op verschillende plaatsen olie, vooral aan de achterkant en in de buurt van de versnellingsbak.
Kan het soms zijn dat hij olie verliest aan de carter ventilatie aansluiting van de luchtfilter? Deze zit nog losjes, en als je de luchtfilter eraf neemt lekken daar ook wat oliedruppels uit.
Enkel verbruikt hij niet zoveel olie, ik heb er 2500KM geleden andere olie op gedaan, en nu staat ze een klein beetje (een 2-3mm op de peilstok) onder de maximum. Daarmee zou het ook kunnen zijn dat de vorige eigenaar die klep vergeten aan te sluiten is en dat er daarmee zoveel olie op de motor hangt.
Het kleppendeksel zou in principe ook kunnen, maar dat denk ik niet aangezien de carbu langs buiten ook onder de olie hangt.
de koppakking sluit ik volledig uit.
mss iemand die dit ook voorgehad heeft met een clio? wat was dan het probleem? Morgen ga ik in ieder geval de carbu er eens afnemen en alles opkuisen, benieuw of daarna nog onder de olie gaat hangen.
olielek
Precies, eerst een schoonmaken en kijken waar het weer begint.
Maar een lichte lekkage aan de carterplug in kombinatie met rijwind kan ook een fijne smeerboel veroorzaken
Maar een lichte lekkage aan de carterplug in kombinatie met rijwind kan ook een fijne smeerboel veroorzaken

aan de carterplug is wel een kleine olielek. Of het ook was voor ik begon te rijden weet ik niet echt, want met een arm in de gips kon ik niet echt veel aan die auto doen.Riël schreef:Precies, eerst een schoonmaken en kijken waar het weer begint.
Wat mss ook niet onbelangrijk is is dat die clio vooral voor in de stad gebruikt werd, en ik rij er een 2 keer in de week mee op de autosnelweg (en rij wel iets sportiever dan de vorige eigenaar). Dat zal nu ook niet echt goed zijn voor die motor.