Vandaag olie peil ververst van renault laguna 1.8i16v van 1999.
In de gebruikershandleiding staat voor dit type ongeveer 5.3 liter.
Ik heb 5 liter olie toegevoegd en kijk dan op de peilstok en zie dat er veel te veel olie in zit. Ook de olie die ik heb afgetapt zou ongeveer zowat van een 4 liter zijn.
Staat er nu een fout in de gebruikershandleiding over de hoeveelheid olie, enfin weet er iemand wat de juiste hoeveelheid is?
Rijden met een liter te veel olie zal ook wel niet goed wezen voor de oliedruk denk ik.
Groeten
Oliepeil klopt niet
Teveel olie is gewoon slecht, effe aftappen wat er teveel in zit.gd353772 schreef:Vandaag olie peil ververst van renault laguna 1.8i16v van 1999.
In de gebruikershandleiding staat voor dit type ongeveer 5.3 liter.
Ik heb 5 liter olie toegevoegd en kijk dan op de peilstok en zie dat er veel te veel olie in zit. Ook de olie die ik heb afgetapt zou ongeveer zowat van een 4 liter zijn.
Staat er nu een fout in de gebruikershandleiding over de hoeveelheid olie, enfin weet er iemand wat de juiste hoeveelheid is?
Rijden met een liter te veel olie zal ook wel niet goed wezen voor de oliedruk denk ik.
Groeten

Normaal gesproken als je de olie aftapt en de oliefilter vervangt gaat er ongeveer 5 a5.5 liter in ,Dus nu is de vraag heb je het oliefilter vervangen?
-
- Über-Spammer
dan krijg je blik op de weg tafarelenpierre schreef:aanduiding in de gebruikershandleiding klopt zelden.
dus aftappen, teveel olie is schadelijk voor de motor en katalysator !
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Was net idd weer op tv..echt geweldig