Mijn CLio MTV 1.4 16v stotttert erg bij het stationair lopen van de motor.
Dit doet hij als hij nog koud is maar als hij warm is dan doet hij dit nog steeds. De motor reageert ook niet echt soepel op het gas geven. In eerste instantie doet hij bijna niets als je gas geeft en dan in een keer krijg je een schok. Stationair loopt hij ongeveer 600 a 700 toeren. Kwa vervomgen is er dus niet veel aan de hand volgens mij. Kan het misschien een vacuum probleem zijn op zo. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want het is echt irritant want je voelt de motor ook schokken tijdens het lopen.
Stationair stotteren 1.4 16v
-
- Contacteer:
tgemakkelijkst is een keer de wagen laten uitlezen met de computer zodat eventuele geregistreerde storingen kunnen uitgesloten worden
greets
greets
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Is het geen penbobine die is gesneuveld ? makkelijkste is om de motor te laten lopen en stuk voor stuk de stekkers van de penbobines af te halen, een kapotte bobine is te herkennen aan het feit dat de motor net zo blijft lopen met de stekker er af als er op.. zo ga je ze gewoon alle 4 langs.. zijn er meestal 2 tegelijk
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
klopt
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Dus als ik het goed begrijp moet ik de bougiedop losmaken en kijken wat dat in zit. Moet ik daar dan iets in losmaken. De 2 draadjes die daar naartoe gaan heeft natuurlijk geen nut om los te halen want dan loop hij gewoon op 3 pitten anders en dan klopt niet natuurlijk.
Tips zijn nog steeds welkom. Ik vind het blok best tikken maar dat hoort volgens mij wel zo want de Twingo 1.2 16v maakt ook best een tikkend geluid
Tips zijn nog steeds welkom. Ik vind het blok best tikken maar dat hoort volgens mij wel zo want de Twingo 1.2 16v maakt ook best een tikkend geluid
dat is juist de bedoeling. Als het losmaken van een pen geen verandering geeft in het stationair lopen of opmerkelijk minder dan bij de andere drie/twee, weet je dat dat hetgeen is waar wat mee mis isDaymio schreef:... heeft natuurlijk geen nut om los te halen want dan loop hij gewoon op 3 pitten anders en dan klopt niet natuurlijk.

Ik heb het gedaan. Alle draadjes 1 keer los gehad.
Bij alle pogingen ging dew motor erg slecht lopen ( op 3 pitten )
Dit deed hij bij alle cilinders dus ik denk dat de bobines wel werken. MAarja als er 1 mindere in zit dan kun je dit dus zo niet testen.
Misschien iemand nog wat tips.
Bij alle pogingen ging dew motor erg slecht lopen ( op 3 pitten )
Dit deed hij bij alle cilinders dus ik denk dat de bobines wel werken. MAarja als er 1 mindere in zit dan kun je dit dus zo niet testen.
Misschien iemand nog wat tips.
-
haal voor de grap je smoorklephuis eens los en maak die eens goed schoon met terpetine
bij veel 1200tjes vervuilen de smoorkleppen waardoor deze blijven plakken en dat heeft als gevolg dat je de klachten krijgt die jij hebt
maak trouwens ook je lucht regelschuif even schoon
dat zit ook vast aan je smoorklephuis en zorgt voor de luchtstroom bij stationair draaien
succes coen
bij veel 1200tjes vervuilen de smoorkleppen waardoor deze blijven plakken en dat heeft als gevolg dat je de klachten krijgt die jij hebt
maak trouwens ook je lucht regelschuif even schoon
dat zit ook vast aan je smoorklephuis en zorgt voor de luchtstroom bij stationair draaien
succes coen
-
Mijn Clio 1.6 16V (van 2001) heeft hetzelfde probleem. Toen ik op vakantie ben geweest met m'n vader zijn Espace 3.0 dCi (snelle camion) reed mijn vader met mijn Clio en hij vond het zo irritant dat hij er mee naar zijn garage in Carcassonne is geweest (woont daar) en daar zeiden ze van bon, die motor draait vierkant, dat is een bobijnprobleem. Die man wist dat te zeggen zonder naar de motor te kijken. Vader kon de auto spijtig genoeg niet missen omdat hij nogal veel rijd voor z'n werk en het probleem is dus niet verholpen geweest. (de auto had het probleem ervoor ook al..)
Nu enkele maanden later (3 ofzo) heeft hij het nog altijd. Ik ben naar mijn local Renault geweest en daar hebben ze zoals hier beschreven de bobijnen er een voor een uitgetrokken. Maar ze konden niets zien/voelen/horen/whatever (ik wist toen ook niet echt wat ik moest zien). Ze hebben ook wat injector reinigend middel er in gekapt maar dat heeft niet veel geholpen. Ik heb gevraagd ofdat aan de computer hangen iets uitmaakt maar ze zeiden me dat de computer kapotte bobijnen niet herkend.
Nu ben ik vrij zeker dat het die bobijnen zijn. Het oordeel van die mannen in het zuiden vertrouw ik want die zijn echt goed, de garage hier is wat minder, en aangezien wij een vrij grote klant zijn met al 7 autos op 3 of 4 jaar tijd zullen ze ons geen bullshit advies geven.
Mijn vraag is: is er mogelijk nog een andere oorzaak buiten de bobijnen ? Motor lijkt volledig correct te draaien, stationair toerental is ok, alleen staat hij soms een beetje te "springen" bij stationair toerental. Soms is het hevig en duidelijk voelbaar/zichtbaar en soms is het wat minder. Iedereen die met me meerijd merkt op dat mijn auto trilt dus het moet echt wel opvallend zijn (ikzelf begin het gewoon te worden
)
(btw: auto heeft groot onderhoud gehad met nieuwe bougies en alles en ik had gevraagd om naar de bobijnen te kijken/repareren maar dat is niet gebeurd omdat de man op vakantie ging en niet de tijd meer had om deze te bestellen.)
lange post I know
Nu enkele maanden later (3 ofzo) heeft hij het nog altijd. Ik ben naar mijn local Renault geweest en daar hebben ze zoals hier beschreven de bobijnen er een voor een uitgetrokken. Maar ze konden niets zien/voelen/horen/whatever (ik wist toen ook niet echt wat ik moest zien). Ze hebben ook wat injector reinigend middel er in gekapt maar dat heeft niet veel geholpen. Ik heb gevraagd ofdat aan de computer hangen iets uitmaakt maar ze zeiden me dat de computer kapotte bobijnen niet herkend.
Nu ben ik vrij zeker dat het die bobijnen zijn. Het oordeel van die mannen in het zuiden vertrouw ik want die zijn echt goed, de garage hier is wat minder, en aangezien wij een vrij grote klant zijn met al 7 autos op 3 of 4 jaar tijd zullen ze ons geen bullshit advies geven.
Mijn vraag is: is er mogelijk nog een andere oorzaak buiten de bobijnen ? Motor lijkt volledig correct te draaien, stationair toerental is ok, alleen staat hij soms een beetje te "springen" bij stationair toerental. Soms is het hevig en duidelijk voelbaar/zichtbaar en soms is het wat minder. Iedereen die met me meerijd merkt op dat mijn auto trilt dus het moet echt wel opvallend zijn (ikzelf begin het gewoon te worden

(btw: auto heeft groot onderhoud gehad met nieuwe bougies en alles en ik had gevraagd om naar de bobijnen te kijken/repareren maar dat is niet gebeurd omdat de man op vakantie ging en niet de tijd meer had om deze te bestellen.)
lange post I know