Hallo mensen, een bedrijf in polen heeft succesvol een Turbo kunnen plaatsen op een Clio II 1.4 16v. Waardoor de auto van 98pk naar 150-160pk ging, ik ben ZEER geintereseerd om dit te laten doen. Voor werk en materiaal vragen ze 3000, ik ben wel 10 dagen men auto kwijt. Dus dat word een hoteletje 12dagen polen ofzo .
Turbo Garrett GT15
Kolektor wydechowy firmy TOMSON
Intercooler firmy TOMSON
Modyfikacja komory spalania
Modyfikacja elektroniki SMT6
Układ wydechowy ze stali kwasoodpornej 54 mm firmy TOMSON
Komplet zegarów Greddy - Doładowanie, EGT
Sprężyny firmy Eibach
opzich ziet het er netjes uit !
ben benieuwd hoe ze het doen met het remappen van de ecu
en verder zou ik persoonlijk een paar hitte schildjes hier en daar monteren zeker bij de olie leiding
Das een stukje electronica die ervoor kan zorgen dat je bij overdruk een extra injector kunt aansturen. Hoef je alleen te zorgen dat je orginele ecu niet in safemode gaat bij overdruk!
160 pk toe maar. Hebben ze een vemogensuitdraai hiervan ofzo?
Oja en ik zou beslist NIET mijn auto bij 1 of ander vaag bedrijfje in polen laten ombouwen. Als straks je motor in de soep loopt door wat gepruts van die gasten zit jij met de ellende.
Even voor de duidelijkheid, ze steken ook een volledige nieuwe uitlaatlijn eronder. Daardoor komen ze aan 160pk. + De auto word gechipped. En iedereen weet een turbo chippen is interresant m.a.w. vermogenwinst.
Ik ben wel bang voor de keuring. Ik belde net men autofabrikant en ze zeiden dat ze zeker deze auto niet kunnen attesteren. Dus ik vraag me af of het nog anders kan? Als ik de verzekering in orde breng moet alles toch goed zijn?
En waarom Polen? Dit is het enigste bedrijf dat ik gevonden heb die een turbo kan steken op mijn auto. + Ze hebben het al gedaan het is dus geen experiment niet meer.
Weet er niemand of dit wel een betrouwbare ingreep is? Of je ermee door de keuring komt? Of dat spruitstuk beter gelast is, dat zou toch uit één stuk moeten kunnen? Kan Jeroen Boneless dat niet, en voor hoeveel zou hij het kunnen?
zo'n equal length uitlaatspuikstuk uit 1 stuk maken, dus zonder lasbochten?? Dat is haast onmogelijk. Misschien kan het als je het spruitstuk laat gieten. Je zou ook die bochten er in kunnen krijgen door de stukken pijp te buigen met een machine, maar dat is stromings technisch niet erg efficient en je moet natuurlijk dat de flezen er nog op lassen. Maar waarom wil je het uit een stuk?
bij ferrari hebben ze voor de f1 wagens een manneke in dienst die heel het jaar spruitstukken aan het bakken is. Als dat makkelijk uit een stuk kan zouden ze dat wel doen
Daar zat ik ook aan te denken toen ik daarnet het topic doorlas.
(Wellicht ben je iets meer dan de 3000 euro + de kosten van halen / brengen + overnachten kwijt, maar dan heb je wel 170 / 180 betrouwbare pk's.)
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ziet er goed uit idd. Maar zou je dan niet gelijk wat aan je remmen doen?
Zeg dat ook even tegen de lieden die hun automobiel volhangen met radio's,waffers,tweeters,en tupperware
Iemand die ff 3000,- lapt voor een turbo setup hoef je niet te vertellen wat er verder gedaan kan(moet) worden.
Van audio wordt je auto alleen maar langzamer Ik zie vaak genoeg zware motorische projecten zonder dat er aan de veiligheid wordt gedacht!
Eigenlijk moeten die remmen voor zo'n project al geupgraded zijn!!!
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ziet er goed uit idd. Maar zou je dan niet gelijk wat aan je remmen doen?
Zeg dat ook even tegen de lieden die hun automobiel volhangen met radio's,waffers,tweeters,en tupperware
Iemand die ff 3000,- lapt voor een turbo setup hoef je niet te vertellen wat er verder gedaan kan(moet) worden.
Van audio wordt je auto alleen maar langzamer Ik zie vaak genoeg zware motorische projecten zonder dat er aan de veiligheid wordt gedacht!
Eigenlijk moeten die remmen voor zo'n project al geupgraded zijn!!!
Remmen,banden,dempers,veren. heb zelf een ongeluk gehad door gebrek ervan,en gezien bij iemand die NOS en een turbo kit op een 100NX had geinstalleerd,had alleen vergete goeie remmen en banden onder de auto te monteren,die belande dus in het ziekenhuis.
Renault Megane Coupé 2.0 16v Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!