Een turbo op mijn Clio community 1.4 16v van 2004.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
SaTyR
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 17:10
Locatie: Belgie Car: Clio II 1.4 16V

Hallo mensen, een bedrijf in polen heeft succesvol een Turbo kunnen plaatsen op een Clio II 1.4 16v. Waardoor de auto van 98pk naar 150-160pk ging, ik ben ZEER geintereseerd om dit te laten doen. Voor werk en materiaal vragen ze 3000€, ik ben wel 10 dagen men auto kwijt. Dus dat word een hoteletje 12dagen polen ofzo :).

3000€ is wellicht een spotprijs? Of niet?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hmz..polen??
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

klinkt goed, doen!
rev it like a rental
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Klinkt als: auto inleveren en nooit meer terugzien...
maar das misschien een vooroordeel :p
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Adres, website misschien van dat bedrijf?

gr s :D nder
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

lepelen ze er zeker een gt turbo blok in van een slopertje, daaaaag typegoedkeuring en apk. :lol:
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

voordat je het doet zou ik eerst even zorgen dat je precies weet wat ze doen en dat je het bedrijf kent
SaTyR
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 17:10
Locatie: Belgie Car: Clio II 1.4 16V

http://galerie.tomson.com.pl/album10

Dit is de website maar veel maak ik er niet uit.

Dit is het materiaal dat ze gebruikten:

Turbo Garrett GT15
Kolektor wydechowy firmy TOMSON
Intercooler firmy TOMSON
Modyfikacja komory spalania
Modyfikacja elektroniki SMT6
Układ wydechowy ze stali kwasoodpornej 54 mm firmy TOMSON
Komplet zegarów Greddy - Doładowanie, EGT
Sprężyny firmy Eibach
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

kijk das al een stuk duidelijker ;)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

opzich ziet het er netjes uit !
ben benieuwd hoe ze het doen met het remappen van de ecu
en verder zou ik persoonlijk een paar hitte schildjes hier en daar monteren zeker bij de olie leiding
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Modyfikacja elektroniki SMT6


Das een stukje electronica die ervoor kan zorgen dat je bij overdruk een extra injector kunt aansturen. Hoef je alleen te zorgen dat je orginele ecu niet in safemode gaat bij overdruk!

[img]http://www.rallitek.com/pictures/SPPP_SMT6.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/turbocinqy/foru ... m-TFC1.jpg[/img]
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Ziet er goed uit idd. Maar zou je dan niet gelijk wat aan je remmen doen?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

160 pk toe maar. Hebben ze een vemogensuitdraai hiervan ofzo?

Oja en ik zou beslist NIET mijn auto bij 1 of ander vaag bedrijfje in polen laten ombouwen. Als straks je motor in de soep loopt door wat gepruts van die gasten zit jij met de ellende.
SaTyR
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 17:10
Locatie: Belgie Car: Clio II 1.4 16V

Even voor de duidelijkheid, ze steken ook een volledige nieuwe uitlaatlijn eronder. Daardoor komen ze aan 160pk. + De auto word gechipped. En iedereen weet een turbo chippen is interresant m.a.w. vermogenwinst.

Ik ben wel bang voor de keuring. Ik belde net men autofabrikant en ze zeiden dat ze zeker deze auto niet kunnen attesteren. Dus ik vraag me af of het nog anders kan? Als ik de verzekering in orde breng moet alles toch goed zijn?

En waarom Polen? Dit is het enigste bedrijf dat ik gevonden heb die een turbo kan steken op mijn auto. + Ze hebben het al gedaan het is dus geen experiment niet meer.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

"chippen" is niet echt het goede woord vind ik, lijkt me namelijk logisch dat ze deze aanpassen aan de turbo en zo optimaal mogelijk maken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Lekker luchtdicht gelast spruitstuk :wink:

[img]http://galerie.tomson.com.pl/albums/alb ... rbo_13.jpg[/img]
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

(Hoolie)-Ad schreef:Lekker luchtdicht gelast spruitstuk :wink:

[img]http://galerie.tomson.com.pl/albums/alb ... rbo_13.jpg[/img]
spruitstuk ziet er idd nog under construction uit, zal wel aan 't passen zijn
'k zie de turbo ook niet zitten :)
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Weet er niemand of dit wel een betrouwbare ingreep is? Of je ermee door de keuring komt? Of dat spruitstuk beter gelast is, dat zou toch uit één stuk moeten kunnen? Kan Jeroen Boneless dat niet, en voor hoeveel zou hij het kunnen?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ik zou zeggen vraag t em eens ;)

En kijk eens in t clio 1.8 16v turbo topic..daar staat een plaatje van een spruitstuk wat ie ff in mekaar gezet heeft ;)

APK zou geen probleem moeten zijn volgens mij, weet alleen niet wat de verzekering of RDW ervan zegt..
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

zo'n equal length uitlaatspuikstuk uit 1 stuk maken, dus zonder lasbochten?? Dat is haast onmogelijk. Misschien kan het als je het spruitstuk laat gieten. Je zou ook die bochten er in kunnen krijgen door de stukken pijp te buigen met een machine, maar dat is stromings technisch niet erg efficient en je moet natuurlijk dat de flezen er nog op lassen. Maar waarom wil je het uit een stuk?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

gieten uit 1 stuk lijkt me lastig johan, helemaal zo'n vorm...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bij ferrari hebben ze voor de f1 wagens een manneke in dienst die heel het jaar spruitstukken aan het bakken is. Als dat makkelijk uit een stuk kan zouden ze dat wel doen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Mss hem eens vragen dan of ie een dagje wil bij beunen :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

yeps...ben bij de fabrieken van Toyota geweest, daar staan ook gewoon mensen full time spruitstukken te bakken :)

Gieten gaat ook niet lekker btw, ivm de 3D vorm in combi met de buisdikte..
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Kun je niet beter je Clio inruilen voor een clio RS?

Gr, Frits.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Daar zat ik ook aan te denken toen ik daarnet het topic doorlas.
(Wellicht ben je iets meer dan de 3000 euro + de kosten van halen / brengen + overnachten kwijt, maar dan heb je wel 170 / 180 betrouwbare pk's.)
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

Ziet er goed uit,en de knaken vallen gunstig uit door de goedkope lonen van de poolse ambachtslieden.

De peekaas zouden mij echt geen hol uitmaken (wat er ook geroepen word),een hoog koppel is zeer aangenaam.

Dus mensen!

Op naar polland :D
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ziet er goed uit idd. Maar zou je dan niet gelijk wat aan je remmen doen?
Zeg dat ook even tegen de lieden die hun automobiel volhangen met radio's,waffers,tweeters,en tupperware :p

Iemand die ff 3000,- lapt voor een turbo setup hoef je niet te vertellen wat er verder gedaan kan(moet) worden.
SaTyR
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 17:10
Locatie: Belgie Car: Clio II 1.4 16V

Clio Baccara 16v schreef:Kun je niet beter je Clio inruilen voor een clio RS?

Gr, Frits.
Als de verzekering het toeliet deed ik het direct!
Laatst gewijzigd door SaTyR op wo 9 nov 2005 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tja, je zult wat meer moeten neertellen denk ik
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Turbo Marco schreef:
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ziet er goed uit idd. Maar zou je dan niet gelijk wat aan je remmen doen?
Zeg dat ook even tegen de lieden die hun automobiel volhangen met radio's,waffers,tweeters,en tupperware :p

Iemand die ff 3000,- lapt voor een turbo setup hoef je niet te vertellen wat er verder gedaan kan(moet) worden.
Van audio wordt je auto alleen maar langzamer :p Ik zie vaak genoeg zware motorische projecten zonder dat er aan de veiligheid wordt gedacht!
Eigenlijk moeten die remmen voor zo'n project al geupgraded zijn!!!
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Turbo Marco schreef:
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ziet er goed uit idd. Maar zou je dan niet gelijk wat aan je remmen doen?
Zeg dat ook even tegen de lieden die hun automobiel volhangen met radio's,waffers,tweeters,en tupperware :p

Iemand die ff 3000,- lapt voor een turbo setup hoef je niet te vertellen wat er verder gedaan kan(moet) worden.
we wachten gewoon vol spanning af dan ;)

wanneer ga je ?
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

RenaultclioII16v (Peter) schreef:
Turbo Marco schreef:
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ziet er goed uit idd. Maar zou je dan niet gelijk wat aan je remmen doen?
Zeg dat ook even tegen de lieden die hun automobiel volhangen met radio's,waffers,tweeters,en tupperware :p

Iemand die ff 3000,- lapt voor een turbo setup hoef je niet te vertellen wat er verder gedaan kan(moet) worden.
Van audio wordt je auto alleen maar langzamer :p Ik zie vaak genoeg zware motorische projecten zonder dat er aan de veiligheid wordt gedacht!
Eigenlijk moeten die remmen voor zo'n project al geupgraded zijn!!!
Remmen,banden,dempers,veren. heb zelf een ongeluk gehad door gebrek ervan,en gezien bij iemand die NOS en een turbo kit op een 100NX had geinstalleerd,had alleen vergete goeie remmen en banden onder de auto te monteren,die belande dus in het ziekenhuis.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wie zet er nou ook nos op een 100NiX
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wie koopt er uberhaupt zo'n ding... ;)

Bij mij een straat verder is er en 100NX club of zo. :-S Staan er 3... De 1 nog lelijker dan de ander. Maar ja, da's een kwestie van smaak, geloof ik. :P
Plaats reactie