Ik ben nou een beetje bezig met het plaatsen van een geluidsinstallatie. Ik ben er nog niet zo in bekend.
Ik heb een radio (sony XR7450) met een versterkertje (4 x 50W). Ik wil alleen wel een CD-speler. Bij deze radio zat origineel een wisselaar, maar die heeft de vorige eigenaar kapot getrapt omdat hij er een CD niet in kreeg.
De voorbereiding op mijn radio is een ronde stekker (13-polig).
vraag: Welke wisselaars kan ik er allemaal op aansluiten. Wie heeft er misschien nog een wisselaar (eventueel met andere radio) te koop staan of een frontlader die in een hoek van 60 graden of meer gemonteerd mag worden?
Inruil tegen de vele onderdelen die mijn garage telt mag ook.
Ik heb een radio (sony XR7450) met een versterkertje (4 x 50W). Ik wil alleen wel een CD-speler. Bij deze radio zat origineel een wisselaar, maar die heeft de vorige eigenaar kapot getrapt omdat hij er een CD niet in kreeg.
De voorbereiding op mijn radio is een ronde stekker (13-polig).
vraag: Welke wisselaars kan ik er allemaal op aansluiten. Wie heeft er misschien nog een wisselaar (eventueel met andere radio) te koop staan of een frontlader die in een hoek van 60 graden of meer gemonteerd mag worden?
Inruil tegen de vele onderdelen die mijn garage telt mag ook.
Volgens mij kun je in ieder geval alleen een Sony wisselaar aansluiten, welke weet ik niet.
hey je kan inderdaad alleen sony wisselaars erop aansluiten.
Als het goed is werkt sony met 2 kabels..1 ronde 13 polige voor de besturing en 1 tulp kabel voor het geluid. Ik heb een zelfde set gehad.(en ik dacht clarion.pioneer.kenwood werken met 1 kabel)
Ik denk dat jouwes oud model is, dan zouden wisselaar zoals cdx51/71 serie erop passen.
Deze staan nog wel te koop sites zoals markplaats.nl of ibazar.nl (meestal voor prijzen tussen 100/200 piek)
Wil je het helemaal zeker weten ga dan naar sony.nl en stuur hun een mail met jou type nr en vraag welke wisselaars erop kunnen
Ik had veel geluk en had voor 50 piek een wisselaar bij correct in de koopjes kelder gevonden. Maar dit was echt zware geluk
MAAR wat ook kan is een fm modulator wisselaar nemen. Deze kan je op elke radio aansluiten. Zelfs op een klassiek radio uit jaar nul. Deze werkt namelijk via de radio antenne. Met apart display en afstandsbediening. Kost nieuw vrij duur (schat rond 7/8 meijer)
Maar zoek maar ff goed rond op die sites. Mischien dat je een komplete set tegenkomt voor leuke prijs. (plus ik weet niet of je in de buurt van rdam woont maar daar is een zaak jet car hifi, heeft hele grote collectie 2ehandse spullen)
Avé!!
Als het goed is werkt sony met 2 kabels..1 ronde 13 polige voor de besturing en 1 tulp kabel voor het geluid. Ik heb een zelfde set gehad.(en ik dacht clarion.pioneer.kenwood werken met 1 kabel)
Ik denk dat jouwes oud model is, dan zouden wisselaar zoals cdx51/71 serie erop passen.
Deze staan nog wel te koop sites zoals markplaats.nl of ibazar.nl (meestal voor prijzen tussen 100/200 piek)
Wil je het helemaal zeker weten ga dan naar sony.nl en stuur hun een mail met jou type nr en vraag welke wisselaars erop kunnen
Ik had veel geluk en had voor 50 piek een wisselaar bij correct in de koopjes kelder gevonden. Maar dit was echt zware geluk

MAAR wat ook kan is een fm modulator wisselaar nemen. Deze kan je op elke radio aansluiten. Zelfs op een klassiek radio uit jaar nul. Deze werkt namelijk via de radio antenne. Met apart display en afstandsbediening. Kost nieuw vrij duur (schat rond 7/8 meijer)
Maar zoek maar ff goed rond op die sites. Mischien dat je een komplete set tegenkomt voor leuke prijs. (plus ik weet niet of je in de buurt van rdam woont maar daar is een zaak jet car hifi, heeft hele grote collectie 2ehandse spullen)
Avé!!

-
- Contacteer:
Hoe denken jullie over het merk Clarion?
Ik heb een ouder type Clarion in de GTT met Sony X-plod's maar hij krijgt wat mankementjes.
Ik kan nu van iemand een 1/2 jaar oude Clarion kopen en bij een andere een setje Clarion 3-wegs, 160W. Leek mij een leuk setje, wat vinden juliie van Clarion?
<font size=1>[ This message was edited by: Mr. TX on 2001-10-03 23:48 ]</font>
Ik heb een ouder type Clarion in de GTT met Sony X-plod's maar hij krijgt wat mankementjes.
Ik kan nu van iemand een 1/2 jaar oude Clarion kopen en bij een andere een setje Clarion 3-wegs, 160W. Leek mij een leuk setje, wat vinden juliie van Clarion?
<font size=1>[ This message was edited by: Mr. TX on 2001-10-03 23:48 ]</font>
Een tijdje geleden had ik een Clarion radio, en dat was echt heel goed.
Alleen de boxen ken ik niet.
Mzzl...
Mzzl...
Een tijdje geleden had ik een Clarion radio, en dat was echt heel goed.
Mzzl...
Mzzl...
-
Clarion maakt top radio's dus waarom zouden de speakers niet goed zijn..
Arjan 2x moet je weer overdrijven:lol:
-----------------
Wegens onvoorziene omstandigheden zal vanavond de bijeenkomst van helderzienden worden afgelast!!(Just for fun)
<font size=1>[ This message was edited by: Jeffrey Clio16V on 2001-10-03 23:56 ]</font>
Arjan 2x moet je weer overdrijven:lol:
-----------------
Wegens onvoorziene omstandigheden zal vanavond de bijeenkomst van helderzienden worden afgelast!!(Just for fun)
<font size=1>[ This message was edited by: Jeffrey Clio16V on 2001-10-03 23:56 ]</font>
-
- Contacteer:
Arjen doet het in stereo 
Ja ik heb gehoord dat Clarion een heel goed merk is, maar ik wil het hier even navragen.

Ja ik heb gehoord dat Clarion een heel goed merk is, maar ik wil het hier even navragen.
-

Oeps...
De boxen kunnen wel goed zijn, maar ik heb ze nog nooit gehoord.
Dus kan ik ook niet zeggen hoe ze zijn.
Maar het zal wel beter zijn dan superpech of zoiets
Mzzl...
De boxen kunnen wel goed zijn, maar ik heb ze nog nooit gehoord.
Dus kan ik ook niet zeggen hoe ze zijn.
Maar het zal wel beter zijn dan superpech of zoiets
Mzzl...
-

-
- Contacteer:
-
Me pa heeft er ook 1 in zijn auto en klinkt goed ook al heeft ie alleen standaard speakers..
Is dat niet het "luxe" Pioneer merk ?
Zeg maar de Lexus onder de Pioneers ?
Staat vast wel iets over op:
http://www.carsound.com
Zeg maar de Lexus onder de Pioneers ?
Staat vast wel iets over op:
http://www.carsound.com
-
- Contacteer:
Hij is wel te vinden op alle Caraudio-sites, zelfs iemand die zijn amerikaanse bak vol had met mega-boxen had er een Clarion in!
Ok, conclusie is dus dat Clarion een topmerk is!
Ok, conclusie is dus dat Clarion een topmerk is!

Ik ook niet, die radio's van Clarion zijn super goed, vooral de geluids kwaliteit van de cd speler! Maar volgens mij zijn de luidsprekers in verhouding tot de kwaliteit te duur.
Clarion heeft trouwens ook een hele vette (ik geloof 80 cm) superwoofer, maar die is ook lekker super duur
Groeten!
Clarion heeft trouwens ook een hele vette (ik geloof 80 cm) superwoofer, maar die is ook lekker super duur

Groeten!
-
- Contacteer:
Ok, dat wordt dus een 2e hands Clarion radio op de kop zien te tikken. 
Wat is dan de beste koop mbt luidsprekers?

Wat is dan de beste koop mbt luidsprekers?
-
- Contacteer:
Hoe goed is Boschmann?
Niet duur in ieder geval, maar is de kwaliteit goed?
Niet duur in ieder geval, maar is de kwaliteit goed?
niet goed zegt ZjorZ! 

boschman moet je je in de bush-bush gooien
echt veel mafkezen bieden het aan op marktplaats weugh getver bah boeeeaw

dan prefereer ik supertech en marquant boven boschman. veel goedkoper.
boxen in normale gangbare prijsklasse zou ik merken zoals pioneer/kenwood aanraden
infinity/sinuslive iets beter, niet te duur
boston acoutics, mb quart betere klasse
(jbl zit verdeeld over alle klasse )
echt veel mafkezen bieden het aan op marktplaats weugh getver bah boeeeaw

dan prefereer ik supertech en marquant boven boschman. veel goedkoper.
boxen in normale gangbare prijsklasse zou ik merken zoals pioneer/kenwood aanraden
infinity/sinuslive iets beter, niet te duur
boston acoutics, mb quart betere klasse
(jbl zit verdeeld over alle klasse )
-
en kicker!!!
(niet dat ik die heb wel een mooie sub van gezien maar heel $$$$$)
-
- Contacteer:
Ed, heb je mischien nog leuke boxen te koop?
Roy heb jij die Kenwoods nog te koop?
<font size=1>[ This message was edited by: Mr. TX on 2001-10-06 19:19 ]</font>
Roy heb jij die Kenwoods nog te koop?
<font size=1>[ This message was edited by: Mr. TX on 2001-10-06 19:19 ]</font>
-
- Contacteer:
Sjors,
Setje goede boxen rond de 100 piek, maximaal 150 piek, uiteraard afhankelijk van nieuwprijs, 2 of 3 weg etc.
Rene
Setje goede boxen rond de 100 piek, maximaal 150 piek, uiteraard afhankelijk van nieuwprijs, 2 of 3 weg etc.
Rene
-
- Contacteer:
Achterin.
-
- Contacteer:
Nee ik wil wel goed spul. Kijk nog wel ff rond. Voor 150 piek heb je toch ook wel een goede set nieuwe Pioneers?
-
- Contacteer:
Kon een paar leuke Clarions 3-weg, 160W voor 100 piek op de kop tikken, maar was te laat.... Mocht je nog wat leuks tegenkomen hoor ik het graag!