Dom of niet ik wil het toch even weten...
Ik wil mijn R5 gaan verlagen maar voordat ik naar de dealer toe ren om een setje koni's te gaan halen even deze vraag. Als ik met de slijptol een stuk van de orginele veren afslijp is dit dan nadelig voor de werking ervan ?
Goedkoop verlagen ?
-
Ja dat is zeker nadelig, want daarmee verander je de eigenschappen van de veer.
En om hem te verlagen hoef je echt niet meteen een setje koni dempers te halen.
Gewoon verlagingsveren kopen voor de voorkant, en achter de torsieas verstellen.
Dan is het nog steeds goedkoop (als je het zelf doet) en is het tenminste veilig.
Gr, Frits.
En om hem te verlagen hoef je echt niet meteen een setje koni dempers te halen.
Gewoon verlagingsveren kopen voor de voorkant, en achter de torsieas verstellen.
Dan is het nog steeds goedkoop (als je het zelf doet) en is het tenminste veilig.
Gr, Frits.
dit is inderdaad juist . met afgeslepen veren heb je veel kans dat ze niet mooi meer op hun plaats blijven . en dan nog iets over de werking ; de hardheid van een veer wordt bepaald door het materiaal van de veer , de dikte van het materiaal , de diameter van de winding EN het aantal windingen . let wel op dat je niet teveel verlaagd ander moet je schokdempers kopen met verkorte zuigerstang . als je wagen wat kilometers heeft zou ik ze zowiezo vervangen anders beginnen ze na een tijd gegarandeerd te lekken .
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Voor plus/min 80 euro koop je idd verlagings veren. niet je veren afslijpen ...probleem met apk en wegligging.
Vroeger deden ze het ook wel zo .....heet stokken die veren dan "krompen" ze

en je moet ook best veel van de veer afslijpen voordat je auto een beetje zakt, en daardoor kunnen je veren los komen te hangen als je auto helemaal uitveert. en het is apk afkeur. Jah ik spreek uit ervaring
beste kan je gewoon kijken voor setje veren, evt gebruikt dan ben je ook klaar voor weinig 

R5GTT. Drive it like you stole it
Denk dat je ze voor de helft hebt. 80 euro voor 4 veren is wel normaal.jochem de haas schreef:Voor plus/min 80 euro koop je idd verlagings veren. niet je veren afslijpen ...probleem met apk en wegligging.