Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
marco

hay luitjes hier is pat speaking.
ik heb een probleempje met mijn remmen ik,ik kan de boel achter niet meer ontluchten omdat de nippeltjes zijn afgebroken,heb ze met5 alle voorzichtigheid proberen los te draaien maar ze braken beide af zowel links als rechts.
heeft iemand tips of tapeinden of something like it want ik ken nou niet rijden.
groetjes pat.
o ja,ik moet souf ff hebben mischien bereik ik hem via deze topic.
jacco 16v

je kunt het probeeren ze eruit te draaien met een linkse tap.
tip al je die dingen los wilt draaien geef ze een voorzichtiche tik op de bovenkant met een hamer.
ger

Het beste is om remklauw te demonteren en de afgebroken nippels uit te boren(dit gaat best goed heb ik bij mijn vorige gtt ook gedaan)

Groeten
Menno

Heb 't bij de achterklauwtjes van m'n 4 ook gehad, de laatste keer net voor de APK. Toen heb ik gewoon op de auto, terwijl de vloeistof er nog uit stroomde, 't gat opgeboord, en er M8 in getapt. Dan een boutje met een messing ring er in, en 't zit weer dicht. Met zo'n boutje kan je 'm ook gewoon ontluchten ,alhoewel 't wel wat meer geklieder geeft dan origineel. Als je 't mooi wilt doen kan je inderdaad beter demonteren, iets uitboren, linkse tap er in, en proberen de oude nippel er uit te krijgen, maar dit kan knap lastig zijn.

Succes
canonballman

Linkse tappen breken erg snel is mijn ervaring. Ik boor bij zoiets een gat erin, waar ik een Torx bitje in sla. Je moet wel zorgen dat dat bitje er heel moeilijk ingeslagen kan worden, zodat ie niet gaat ronddraaien.

Waarschijnlijk is het ook verstandig de boel warm te stoken rond de nippel. Wil vaak erg goed helpen.
Bitje erin slaan, goed warm stoken, en draaien maar.
Plaats reactie