Motor slaat af bij stationair draaien

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
megane16

Hoi
Ik heb een Megane 1.6 RT benzine uit 1996
Sinds een week of drie slaat de motor bij stationair draaien vaak af, vooral na het starten, als de auto enige uren niet heeft gereden
Ook bij afremmen voor verkeerslichten en bij het langzaam nemen van bochten slaat de motor regelmatig af.
Het starten van de motor is steeds geen probleem.

De dealer heeft ernaar gekeken en de computer uitgelezen.
De computer gaf een accu fout aan (waarschijnlijk omdat ik deze onlangs even had losgekoppeld).
Accu is vervolgens getest en blijkt OK
Vervolgens heeft de monteur verder gekeken en denkt dat het probleem verholpen kan worden door het reinigen van het injectiehuis.

Graag zou ik willen weten of dit de oorzaak zou kunnen zijn of dat ook andere oorzaken mogelijk zijn
Verder ben ik benieuwd wat een redelijke prijs is voor het reinigen van het injectiehuis. De dealer heeft aangegeven dat hier enige tijd in gaat zitten (meerdere uren dus en dan ben je zo een paar honderd euro verder).

groeten
Syb
Monica

Apart........ :s

Mijn Twingo had vanmiddag precies hetzelfde. Met wat gas geven kon ik hem aan de praat houden, maar zonder viel die uit.
megane16

Ja en het irritante is vooral dat je niet weet wanneer de motor wel of niet afslaat (soms doet ie het meteen wel goed, met de nadruk op soms)

Wie zou me kunnen vertellen waar het injectiehuis zit? Ik kan het niet terugvinden in de Vraagbaak van de Megane
ReneMegane
Contacteer:

Het kan je gasklephuis zijn, je stappen motor of net zo goed je mapsensor..

Als je dit allemaal nie snapt moet je me maar eens toevoegen op msn!
Dat praat wat makkelijker en dan kan ik ook ff een paar foto's doorsturen van je onderdelen..

Greetz rene
megane16

Probleem is inmiddels opgelost
Oorzaak bleek een scheur in de mapsensor
Reparatie kostte 110 Euro
en nu loopt de motor weer als vanouds!

groet
Syb
Plaats reactie