Misschien een btje domme vraag maar ik tref net bruin/zwarte vlekken op de oprit aan.. ow ow was mijn eerste reactie.. maar hoe kom ik erachter wat het is??
De vlek ligt precies in het midden van de wielen, midden onder de motorkap dus.. ..
ja heb net even gekeken maar volgens mij komt het dus overal vandaan .. als het zo simpel was dan zou ik het niet post-en.
Ofwel, het komt ergens uit, maar lekt over 8 andere onderdelen heen dus is niet te zien waar het nu precies vandaan komt..
Aangezien ik mijn krik heb uitgeleend kan ik nog niet goed kijken..
even met je vinger de vlek aantippen en kijken of het olie is.
indien ja, is het waarschijnlijk motorolie via carterplug, plug even aandraaien, of omwikkelen met verwarmingstape en opnieuw vastzetten.
indien niet kan het versnellingsbakolie zijn of het resultaat van een doorzwetende keerring bij het koppelingshuis.
daab schreef:ja heb net even gekeken maar volgens mij komt het dus overal vandaan .. als het zo simpel was dan zou ik het niet post-en.
Ofwel, het komt ergens uit, maar lekt over 8 andere onderdelen heen dus is niet te zien waar het nu precies vandaan komt..
Aangezien ik mijn krik heb uitgeleend kan ik nog niet goed kijken..
kan zijn lekkende oliedrukslang of klepdekselpakking.
Riël schreef:Ja als jij het al niet kan zien kunnen wij het nog moeilijker zien
.. feit..
maar hoopte dus op antwoorden (lees: suggesties) zoals hierboven..
In je eentje paniek zaaien is altijd minder effectief dan je probleem op het forum zetten. Ja toch?
pierre schreef:even met je vinger de vlek aantippen en kijken of het olie is.
indien ja, is het waarschijnlijk motorolie via carterplug, plug even aandraaien, of omwikkelen met verwarmingstape en opnieuw vastzetten.
.
jezus wat een tip !
je gaat gewoon naar de dichtsbijzijnde garage en je haalt een carter ringetje
pierre schreef:even met je vinger de vlek aantippen en kijken of het olie is.
.
jezus wat een tip !
je gaat gewoon naar de dichtsbijzijnde garage en je haalt een carter ringetje
dat is een geweldige tip ja, plug losdraaien, vinger in het gat anders stroomt al je olie eruit, nieuwe ring........
Riël schreef:Ja als jij het al niet kan zien kunnen wij het nog moeilijker zien
.. feit..
maar hoopte dus op antwoorden (lees: suggesties) zoals hierboven..
In je eentje paniek zaaien is altijd minder effectief dan je probleem op het forum zetten. Ja toch?
grtz
Geef ik je gelijk in
Maar het kan overal op lijken, als je carterplug een beetje lekt waait dat je hele onderkant vol onder het rijden.