Koelwaterslangen van turbo en inlaatspruitstuk

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Sinner
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 10 nov 2003 10:46
Locatie: Wouw, Noord-Brabant
Contacteer:

ik heb een vraagje...

mn pa en ik zijn mn gtt blokje terug in elkaar aan het zetten, maar nu hebben we de domme fout gemaakt om bij het uit elkaar halen niet genoeg fotos te maken. :X
nu willen we dus de koelslangen naar de turbo en het inlaatspruitstuk terug aansluiten.
nou is mijn vraag dus hoe deze slangen lopen, dus hoe ze van de waterpomp, naar de turbo of eerst langs het inlaatspruitstuk gaan?
en of hier een aansluitschema van bestaat of een foto waar het duidelijk op te zien is?

ik hoor het graag! :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Van een splitsing op de slang die van waterpomp naar kachel gaat, loopt een slangetje naar 1) je inlaatspruitstuk, vandaar naar je turbo, en vandaar naar het expansievat.

Voor de turbo zit er nog een doseur in de slang.
Schema's zijn op dit forum wel te vinden waarschijnlijk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

waterloop is verschillend bij turbo fase1 en 2, dus welke model heb je ?
Sinner
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 10 nov 2003 10:46
Locatie: Wouw, Noord-Brabant
Contacteer:

owja was ik vergeten te vermelden..
ik heb een ph.1
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

fase1 heeft inderdaad een kachelslang naar de waterpomp met een t-stuk bij de waterpomp.

aan dit t-stuk zit een slang waarin een doseur zit, die doseur zit ongeveer 2cm van het de t-aansluiting.
deze slang loopt direkt langsvoor het klepdeksel naar de turbo beneden.
een kort slangetje bovenaan de turbo leidt naar het expansievat.

een slang onderaan het expansievat leidt weer terug langs de radiator naar de waterpomp en heeft een smalle afsplitsing vlak voor de waterpomp ( is 1 slang met afsplitsing ) naar de carburateur.
een tweede gaat dan verder van carburateur naar inlaatspruitstuk en een derde gaat van inlaatspruitstuk terug naar de waterpomp onderaan waar tevens de watertemp. sensor zit.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het boeit ook niet zo gigantisch veel hoe je het aansluit.

Er zijn 4 verschillende koelcircuits voro de gtturbo :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Riël schreef:Het boeit ook niet zo gigantisch veel hoe je het aansluit.

Er zijn 4 verschillende koelcircuits voro de gtturbo :)
als je de originele waterslangen gebruikt wijst het zich vanzelf, verkeerd aansluiten is dan niet mogelijk.
Sinner
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 10 nov 2003 10:46
Locatie: Wouw, Noord-Brabant
Contacteer:

bedankt voor jullie antwoorden!
nu heb ik nog een probleem.. de carterontluchting moet ook aangesloten worden.. iemand een schema of uitleg hoe dit moet, alvast bedankt! :worship:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Van damppotje naar de u-buis van je luchtfilter (geen drukslang, die andere) en die zelfde slang takt weer af naar de inlaat op je spruitstuk en kleppendeksel.

Geloof ik :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie