Sinds een paar maanden heb ik een elektrisch probleem in de auto. Het probleem is als volgt:
De zekering van het stadlicht begeeft het steeds. Als ik er een nieuwe in doe (orgineel 5A, ook 10A geprobeerd) dan fikt die zekering er soms binnen een paar minuten doorheen of korter of langer (dus niet perse direct als ik het licht in of uitschakel). Het irritante is is dat de dashboardverlichting en de linker achterlamp en de 'lichtuitdoenverklikker' het dan ook niet meer doen.
Heeft iemand ook wel eens een dergelijk probleem gehad of heb je een oplossing, post dan ff wat!
Elektrisch probleem R5GTT
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nou, bedrading even nalopen he
je hebt dus ergens kortsluiting
je hebt dus ergens kortsluiting
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Zoeken voor vocht/kortsluiting in de bekabeling, zowel voor of achter.
Controleer ook de lampjes zelf/of vervangen.
Controleer ook de lampjes zelf/of vervangen.
da's straf, kheb vandaag identiek hetzelfde meegemaakt met een kameraad z'n 5SL ook dat linkerachterlicht dat niet werkt en het stadlicht, alsook de nummerplaatverlichting,sock schreef:Sinds een paar maanden heb ik een elektrisch probleem in de auto. Het probleem is als volgt:
De zekering van het stadlicht begeeft het steeds. Als ik er een nieuwe in doe (orgineel 5A, ook 10A geprobeerd) dan fikt die zekering er soms binnen een paar minuten doorheen of korter of langer (dus niet perse direct als ik het licht in of uitschakel). Het irritante is is dat de dashboardverlichting en de linker achterlamp en de 'lichtuitdoenverklikker' het dan ook niet meer doen.
Heeft iemand ook wel eens een dergelijk probleem gehad of heb je een oplossing, post dan ff wat!
remlicht en mistlicht werkt wel, massacontacten al allemaal nagekeken!
kheb uitgemeten en aan de stekker die van het dashboard naar de kabelboom gaat voor de lichten achteraan komt geen 12v op voor het stadslicht en ook niet voor de nummerplaatverlichting! kheb ook al een andere schakelaar geprobeert voor het licht op te zetten maar nog steed niets
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
vervang alle lampjes eens
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Contacteer:
Was bij mij de bedrading in m`n voorlamp die korstsluiting maakte.
Dash deed het niet en linksachter deed het niet meer.
Misschien dat je daar ff moet kijken.
Het is in ieder geval een kortsluiting zoals Olijnsma al zei.
Dash deed het niet en linksachter deed het niet meer.
Misschien dat je daar ff moet kijken.
Het is in ieder geval een kortsluiting zoals Olijnsma al zei.
-
- Contacteer:
Anders moet je het proberen te elimineren. Ik bedoel, dat je zo veel mogelijk los koppelt wat achter die zekering zit. Je hebt twee zekeringen voor stadslicht omdat links en rechts gescheiden is. Dus ga niet als een dolle alles los trekken, dat heeft ook weer geen zin... het is simpel, alles wat uit gaat als je die zekering eruit trekt hoort er bij. Maar als je dus steeds meer gaat loshalen, zie je dat op een gegeven moment je zekering wel heel blijft! En dan weet je vanzelf aan welk onderdeel het ligt. Kun je daar verder gaan zoeken.
Tip: goed nadenken, probeer er een schema bij te zoeken, bedenk dat stroom twee kanten op kan en ook via een lampje massa kan maken en zo.
nou, vooruit, we smijten er nog even 'Meten is weten' achteraan, en dan heb ik alles wel gezegd geloof ik hahaha....
Veel succes ermee!
Groetjes Joost
Tip: goed nadenken, probeer er een schema bij te zoeken, bedenk dat stroom twee kanten op kan en ook via een lampje massa kan maken en zo.
nou, vooruit, we smijten er nog even 'Meten is weten' achteraan, en dan heb ik alles wel gezegd geloof ik hahaha....
Veel succes ermee!
Groetjes Joost
-
- Contacteer:
je kunt ook alles los halen en dan steeds meer aansluiten, en wachten tot de zekering knapt... Moet je wel veel gedult hebben, omdat je zei dat die zekering er niet meteen uit klapt... Maar goed, dat hou je toch...
Succes er mee!
Joost
Succes er mee!
Joost