Coupe stottert met wegrijden als 'ie warm is

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Lagunaroy

Hallo,

ik heb een vervelend probleem, mijn Megane coupe 1.6e stottert met wegrijden zo erg dat 'ie bijna afslaat. Met koude motor is er niets aan de hand. Maar als de motor warm is kun je in de eerste versnelling bijna niet wegrijden, ook in de tweede versnelling heb ik dit probleem wel eens. Maar als je met een slippende koppeling in de twee rustig wegrijdt is er niets aan de hand. Ik sluit zelf problemen met de brandstoftoevoer of ontsteking uit want verder rijdt de auto in alle versnellingen goed.(ook achteruit zonder stotteren) Er zijn ook verschillende delen van ontsteking e.d. vervangen. Misschien iemand die dit probleem kent....????
Misschien de gasklep die niet goed functioneerd??, maar dan zou je dat probleem meer moeten hebben lijkt me. Het heeft ook echt met het verschil te maken of de motor warm of koud is.

Alvast bedankt voor jullie reactie
Jeroen
Contacteer:

Kijk eens of het vacuuum slangetje van de mapsensor niet gescheurd is.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

rij je op LPG?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Lagunaroy

Slangetje van Mapsensor is oke, auot rijdt op benzine.....
Jeroen
Contacteer:

De katalysator is die nog oke, en de aansluitingen hiervan?

Ik heb met mijn 1.6 16v problemen gehad dat mijn motor inhield als hij heel warm was.
Bleek na veel zoeken dat er een stekkertje van 1 van de katalysators niet goed vast zat.
daab

ik herken het als een homokneet probleem. Zelf ook gehad..
Zeker weten doe ik niet, ik doe maar een gooi..

Suc6!

grtz
Plaats reactie