heb net een clio 1.8 16 V gekocht... wat een relaxede wagen...
maar mijn afstandbedieninkje deed het alleen maar als ik hem vlak bij het raam hield... dus: nieuwe batterijen
en toen deed ie heelmaal niks meer terwijl het lchtje van de afstandsbediening het wel doet (en ook feller).. rara hoe kan dit...
ik weet het niet weet iemand het wel of heeft ook deze perikelen gehad?
er zitten nu 2x3V DL1620 batterijtjes in
Afstandbediening Centrale Vergrendeling
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
de afstandsbediening die bij je Clio zit is van de generatie die alleen vlak bij de auto werkt, die je moet richten op de sensor ergens bij je voorruit
dus vanaf 10 meter afstand ofzo zal niet gaan werken.
wat betreft je probleem na vervangen van de batterijtjes; da's wel apart, juist omdat je afstandsbediening het wel doet (lichtje brandt enzo)
heb je dat ook van dichtbij geprobeerd (bij het achterruit, of als je bij een van de portieren staat)
neem voor het gemak aan dat het om een originele Renault afstandsbediening in de sleutel gaat
dus vanaf 10 meter afstand ofzo zal niet gaan werken.
wat betreft je probleem na vervangen van de batterijtjes; da's wel apart, juist omdat je afstandsbediening het wel doet (lichtje brandt enzo)
heb je dat ook van dichtbij geprobeerd (bij het achterruit, of als je bij een van de portieren staat)
neem voor het gemak aan dat het om een originele Renault afstandsbediening in de sleutel gaat
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
2 weken geleden had ik nog geen problemen met afstandsbediening, maar na dat ik de batterijtjes had vervangen dus wel
, ligt het dan misschien wel aan de batterijtjes?
zelf met de afstandsbediening onder de ontvanger nog geen resultaat

zelf met de afstandsbediening onder de ontvanger nog geen resultaat
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
toen de afstandsbediening van m'n 19 het eens niet meer deed ben ik naar de juwelier gegaan en die heeft er even naar gekeken (zat stof in, batterijtjes waren nog goed, hij heeft 'm schoongemaakt en kosttte me niks
)
maar wat ik wil zeggen is; de juwelier werkt wel vaker met dit soort batterijtjes en weet misschien waar het probleem zit.... zomaar een idee hoor

maar wat ik wil zeggen is; de juwelier werkt wel vaker met dit soort batterijtjes en weet misschien waar het probleem zit.... zomaar een idee hoor
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
In mijn herinnering zit er maar 1 batterijtje in de sleutel? of heb ik t mis?
-
- Über-Spammer
ik heb er dus ook 2 in, 2 kleine, of moet er misschien 1 dikke in?
en in mn andere afstandsbediening zitten er dus ook 2
update
zo mn probleem met mn afstandsbediening is opgelost
in mn andere afstandsbediening zaten dunnere batterijtjes, heb ik even 1tje omgewisseld zodat er een dikke en een dunne batterij in mn afstandsbediening zitten, en klaar mn cv werkt weer
en in mn andere afstandsbediening zitten er dus ook 2

update
zo mn probleem met mn afstandsbediening is opgelost

in mn andere afstandsbediening zaten dunnere batterijtjes, heb ik even 1tje omgewisseld zodat er een dikke en een dunne batterij in mn afstandsbediening zitten, en klaar mn cv werkt weer

Laatst gewijzigd door Gabri van der Veen op wo 7 sep 2005 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Hmm dan zal ik het wel verkeerd onthouden hebben 

-
- Über-Spammer
toch wel he, maar ligt dus aan de batterijen 
Kan allebei die batterijen, idd 1 dikke batterij of 2 kleinere (lees platter) volgens mij type 1212 maar dan heb je wel hetzelfde voltage als 1 dikkere.
Ik vind het zelf maar een baggersysteem met dat infra-rood sleutelzendertje, heb gelukkig alarm erop met radiografische handzenders dan heb je ook niet dat gemartel met dat richten op de auto (binnenspiegel).
Ik vind het zelf maar een baggersysteem met dat infra-rood sleutelzendertje, heb gelukkig alarm erop met radiografische handzenders dan heb je ook niet dat gemartel met dat richten op de auto (binnenspiegel).

hmm geeft een dikkere batterij soms 6V af?
2 kleine erin geeft 2x3V in serie geeft ook 6V...
Gabri: gaf het lampje van de afstandbediening nog licht toen jij de twee dunne baterijen er in had?
maaruh hij doet het ook niet als ik hem er vlak onder houdt terwijl hij het wel deed met 2x3V, en het lampje doet het ook gewooon van de inderdaad originele renault sleutel...
dus:
schoonmaken heeft geen nut want hij doet het gewoon...
misschien verkeerd voltage... 3V cq 6V..
weet iemand het type van de originele batterij die er in gaat?
2 kleine erin geeft 2x3V in serie geeft ook 6V...
Gabri: gaf het lampje van de afstandbediening nog licht toen jij de twee dunne baterijen er in had?
maaruh hij doet het ook niet als ik hem er vlak onder houdt terwijl hij het wel deed met 2x3V, en het lampje doet het ook gewooon van de inderdaad originele renault sleutel...
dus:
schoonmaken heeft geen nut want hij doet het gewoon...
misschien verkeerd voltage... 3V cq 6V..
weet iemand het type van de originele batterij die er in gaat?
-
- Über-Spammer
nee maar nadat ik dus een dunne door een dikke had vervangen wel weer en zullen dus allebij de afstandsbedieningen wel weer werkenRinse4 schreef:
lang leve de 2 kanaals afstandsbedieningen met 256 bit beveiliging die tot op 20M werken.
1 knopje voor de deuren en 1 knopje voor te starten. Jammer genoeg lukt dat niet bij mijne clio omdat ik gas moet geven bij het starten, maar bij de meeste diesels gaat dat prima.
Enkel is het veel werk om er een beveiliging in te bouwen dat je hem niet kan starten als hij in versnelling staat. Is wel wat knutselwerk, maar het is mogelijk, en je moet natuurlijk iets van programmeren kennen. Dat zijn zo van die projectjes waar ik me vorig jaar op school onder praktijk mocht mee bezig houden omdat ik alles voor dat jaar al gedaan had en er was nog een volle maand.
1 knopje voor de deuren en 1 knopje voor te starten. Jammer genoeg lukt dat niet bij mijne clio omdat ik gas moet geven bij het starten, maar bij de meeste diesels gaat dat prima.
Enkel is het veel werk om er een beveiliging in te bouwen dat je hem niet kan starten als hij in versnelling staat. Is wel wat knutselwerk, maar het is mogelijk, en je moet natuurlijk iets van programmeren kennen. Dat zijn zo van die projectjes waar ik me vorig jaar op school onder praktijk mocht mee bezig houden omdat ik alles voor dat jaar al gedaan had en er was nog een volle maand.
ff openmaken en goed uitblazen met een luchtpistool doet een hoop idd... Verder, bij mij doetie t ook alleen met 1 batterij erin... maf, maar ja, t blijft renaultForeverYoung schreef:toen de afstandsbediening van m'n 19 het eens niet meer deed ben ik naar de juwelier gegaan en die heeft er even naar gekeken (zat stof in, batterijtjes waren nog goed, hij heeft 'm schoongemaakt en kosttte me niks)

misschien ook handig om een beveiliging in te bouwen die afgaat als je bij 160km/u je deur open doet....mtbiker schreef:lang leve de 2 kanaals afstandsbedieningen met 256 bit beveiliging die tot op 20M werken.

deuren vergrendelen van zodra je 10 KM/h rijd bij die auto (mégane coupe phase2 1.6 16V) dus dat moest niet ingebouwd worden. Enkel de software moest een beetje gewijzigd worden. Toch leuk als ze in de school een splinternieuwe auto met alle opties die met elektronica te maken hebben erop krijgen van renault (staan 2 kilometers op de teller)+Clio16v+ schreef:misschien ook handig om een beveiliging in te bouwen die afgaat als je bij 160km/u je deur open doet....mtbiker schreef:lang leve de 2 kanaals afstandsbedieningen met 256 bit beveiliging die tot op 20M werken.
Enkel is het veel werk om er een beveiliging in te bouwen dat je hem niet kan starten als hij in versnelling staat. Is wel wat knutselwerk, maar het is mogelijk, en je moet natuurlijk iets van programmeren kennen. Dat zijn zo van die projectjes waar ik me vorig jaar op school onder praktijk mocht mee bezig houden omdat ik alles voor dat jaar al gedaan had en er was nog een volle maand.![]()
-
- Contacteer:
Mijn schoonvader heeft dit ook gehad afgelopen week,sleutels deden niets meer.
naar de renault dealer in Hattem geweest, computer leeggehaald, info uit frankrijk gehaald, nieuwe codes erin en klaar was het weer.
Hij heeft een laguna uit 96 en die sleutels willen nog wel eens "verlopen".
was in totaal 35,- kwijt, was helemaal weer goed
naar de renault dealer in Hattem geweest, computer leeggehaald, info uit frankrijk gehaald, nieuwe codes erin en klaar was het weer.
was in totaal 35,- kwijt, was helemaal weer goed
[quote="T"Genius"J"]Mijn schoonvader heeft dit ook gehad afgelopen week,sleutels deden niets meer.
was in totaal 35,- kwijt, was helemaal weer goed[/quote]
vanzodra ik het ding ontmanteld krijg zal ik wel een schema posten van de schakeling waarmee je alles zelf mee kan doen aan de computer. Heb het liggen, komt van mijne leerkracht autoelektronica, die maakt die dingen zelf, maar natuurlijk goed toegesmolten en van die dingen zodat je het normaal niet open krijgt zonder het stuk te doen. Maar krijg het schema vroeg of laat wel vast.
was in totaal 35,- kwijt, was helemaal weer goed[/quote]
vanzodra ik het ding ontmanteld krijg zal ik wel een schema posten van de schakeling waarmee je alles zelf mee kan doen aan de computer. Heb het liggen, komt van mijne leerkracht autoelektronica, die maakt die dingen zelf, maar natuurlijk goed toegesmolten en van die dingen zodat je het normaal niet open krijgt zonder het stuk te doen. Maar krijg het schema vroeg of laat wel vast.
-
- Contacteer:
das vast een stuk goedkoper dan een andere sleutel, zoals ze hem in zwolle aan wilden praten, daar was hij meer dan 200,- kwijt!
stelt niet zoveel voor qua electronica.je moet alleen de goeie software hebben om de sleutel in te stellen op de goede freq.
stelt niet zoveel voor qua electronica.je moet alleen de goeie software hebben om de sleutel in te stellen op de goede freq.