schijfrem op en neer

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
da_stiech

als ik mijn velg eraf haal, dan kan ik mijn schijfrem + as een beetje op en neer bewegen..
dit is niet goed ofwel?? want ik heb ook een vreselijke tik aan die kant tijdens het rijden..
en toen ik net stukje ging rijden hoorde ik steeds mijn rem piepen, omdat de schijf dus steeds een beetje tegen de blokjes kwam

weet iemand van jullie mischien wat dit kan zijn??
mvgr stefan :)
Bart V

Het kunnen de volgende zaken zijn, of een combinatie ervan:

- Speling op wiellager
- Speling op fusee kogel (vaak het geval bij renault)
- Speling op de draagarmrubbers

Ik zet in op je fuseekogel, aan gezien je zegt dat je wiel op en neer kan. Het is sowieso iets wat je z.s.m moet (laten) oplossen!

Succes
da_stiech

hmm morge ff garage belle...
of is het makkelijk zelf te maken??
Bart V

Hangt uiteraard van je kennen en kunnen af. Fuseekogeltje is niet zo moeilijk, maar een lager of draagrarmrubber is wat meer werk.

Zorg er eerst even voor dat je exact weet wat het probleem is.
Haas
Car: Megane RS

als ik hoor dat je remschijf beweegt en tegen je blokken aanbeweegt zou ik zeggen je lager. maar dat geeft geen tikken, maar zoemen. Tikken of bonken zou idd sneller een draagarm of een fuseekogel zijn...
Riël
Über-Spammer

Maar dan kan je schijf niet los va nde klauw bewegen. Enige manier is wiellager.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre

overal zit wel speling in, de vraag is hoeveel speling ?

schijf zit vast aan de fusee, fusee zit vast aan arm en veerpoot, deze kunnen allemaal bewegen, moeten ook kunnen bewegen.
5gt8vturbo

~Haas~ schreef:als ik hoor dat je remschijf beweegt en tegen je blokken aanbeweegt zou ik zeggen je lager. maar dat geeft geen tikken, maar zoemen. Tikken of bonken zou idd sneller een draagarm of een fuseekogel zijn...
het kan ook een gescheurd wielager zijn heeft leon ook gehad met z`n rode turbo maakte ook een hele harde tik en had heel veel spelling op z`n wiel.
Haas

pierre schreef:overal zit wel speling in, de vraag is hoeveel speling ?

schijf zit vast aan de fusee, fusee zit vast aan arm en veerpoot, deze kunnen allemaal bewegen, moeten ook kunnen bewegen.
klopt, maar beweging in rubbers hoor je niet als ze nog goed zijn en wel als ze kaduuk zijn.

@5gt8vturbo: denk dat we het er over eens zijn dat t t lager is :) ;)
5gt8vturbo

~Haas~ schreef:als ik hoor dat je remschijf beweegt en tegen je blokken aanbeweegt zou ik zeggen je lager. maar dat geeft geen tikken, maar zoemen. Tikken of bonken zou idd sneller een draagarm of een fuseekogel zijn...
:)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Opkrikken dat ding en de band vastpakken aan de boven en de onderkant (1 hand boven en 1tje onder), dan de band van en naar je toe proberen te trekken (bovenste hand naar je toe, onderste van je af en andersom) Als er vrij veel beweging in zit kan het je fuseekogel zijn.

Dan de band links en rechts met je handen vastpakken en weer (licht) naar je toe en af bewegen. Als hier vrij veel speling te voelen is dan is het je lager.
Haas

MartijnG schreef:Dan de band links en rechts met je handen vastpakken en weer (licht) naar je toe en af bewegen. Als hier vrij veel speling te voelen is dan is het je lager.
of je stuurkogel ;)
lager kun je ook voelen op je schroefveer. Geef je wiel een zwieper en raak licht je schroefveer aan, voel je een trilling, dan is je lager naar alle waarschijnlijkheid kapot, zo niet, dan issie waarschijnlijk nog heel.
da_stiech

MartijnG schreef:Opkrikken dat ding en de band vastpakken aan de boven en de onderkant (1 hand boven en 1tje onder), dan de band van en naar je toe proberen te trekken (bovenste hand naar je toe, onderste van je af en andersom) Als er vrij veel beweging in zit kan het je fuseekogel zijn.

Dan de band links en rechts met je handen vastpakken en weer (licht) naar je toe en af bewegen. Als hier vrij veel speling te voelen is dan is het je lager.
maakt niet uit hoe ik 'm beweeg.. zit overal speling op.. dus onder/boven en links/rechts..
maar morge ff naar de garage brengen.. hoop dat het niet een al teduur geintje word, want zoveel geld heb ik niet meer :S
Haas

alsie naar alle kanten speling heeft is t je wiellager. Kost je meen ik iets van 150 eu meen ik.
da_stiech

hmm.. dan maar op rekening laten zetten :lol:
maar valt me opzich nog wel mee gelukkig..

eerst maar 's zien of er ondertusse al niet meer is versleten :S
Plaats reactie