als ik mijn velg eraf haal, dan kan ik mijn schijfrem + as een beetje op en neer bewegen..
dit is niet goed ofwel?? want ik heb ook een vreselijke tik aan die kant tijdens het rijden..
en toen ik net stukje ging rijden hoorde ik steeds mijn rem piepen, omdat de schijf dus steeds een beetje tegen de blokjes kwam
weet iemand van jullie mischien wat dit kan zijn??
mvgr stefan
als ik hoor dat je remschijf beweegt en tegen je blokken aanbeweegt zou ik zeggen je lager. maar dat geeft geen tikken, maar zoemen. Tikken of bonken zou idd sneller een draagarm of een fuseekogel zijn...
~Haas~ schreef:als ik hoor dat je remschijf beweegt en tegen je blokken aanbeweegt zou ik zeggen je lager. maar dat geeft geen tikken, maar zoemen. Tikken of bonken zou idd sneller een draagarm of een fuseekogel zijn...
het kan ook een gescheurd wielager zijn heeft leon ook gehad met z`n rode turbo maakte ook een hele harde tik en had heel veel spelling op z`n wiel.
~Haas~ schreef:als ik hoor dat je remschijf beweegt en tegen je blokken aanbeweegt zou ik zeggen je lager. maar dat geeft geen tikken, maar zoemen. Tikken of bonken zou idd sneller een draagarm of een fuseekogel zijn...
Opkrikken dat ding en de band vastpakken aan de boven en de onderkant (1 hand boven en 1tje onder), dan de band van en naar je toe proberen te trekken (bovenste hand naar je toe, onderste van je af en andersom) Als er vrij veel beweging in zit kan het je fuseekogel zijn.
Dan de band links en rechts met je handen vastpakken en weer (licht) naar je toe en af bewegen. Als hier vrij veel speling te voelen is dan is het je lager.
MartijnG schreef:Dan de band links en rechts met je handen vastpakken en weer (licht) naar je toe en af bewegen. Als hier vrij veel speling te voelen is dan is het je lager.
of je stuurkogel
lager kun je ook voelen op je schroefveer. Geef je wiel een zwieper en raak licht je schroefveer aan, voel je een trilling, dan is je lager naar alle waarschijnlijkheid kapot, zo niet, dan issie waarschijnlijk nog heel.
MartijnG schreef:Opkrikken dat ding en de band vastpakken aan de boven en de onderkant (1 hand boven en 1tje onder), dan de band van en naar je toe proberen te trekken (bovenste hand naar je toe, onderste van je af en andersom) Als er vrij veel beweging in zit kan het je fuseekogel zijn.
Dan de band links en rechts met je handen vastpakken en weer (licht) naar je toe en af bewegen. Als hier vrij veel speling te voelen is dan is het je lager.
maakt niet uit hoe ik 'm beweeg.. zit overal speling op.. dus onder/boven en links/rechts..
maar morge ff naar de garage brengen.. hoop dat het niet een al teduur geintje word, want zoveel geld heb ik niet meer