Startproblemen met warme motor

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
vincent230979

Ik heb in mijn vakantie (zelf) een grote revisiebeurt uitgevoerd,
ging allemaal perfect, op 1 klein probleempje na, waar ik niks van snap:

Als de motor ook maar enigzins warm is kan ik hem niet meer starten.
Als ik de sleutel omdraai hoor ik wel een harde klik (ik denk het relais) maar de startmotor gaat niet draaien.

Ik heb hiervoor nooit problemen gehad met starten, bij de minste aanraking van de sleutel sloeg hij direct aan.

Wat ik allemaal heb gedaan:
Blok eruit, gereviseerde versnellingsbak erin, drukgoep, koppeling, distributieriem, snaar en waterpomp direct maar vervangen.

Ik heb geen enkel onderdeel over (lol), dus ook het hitteschild zit weer op z'n plaats. Bedrading doorgemeten, allemaal in orde volgens mij.

Omdat de startmotor het altijd perfect heeft gedaan snap ik niet dat hij het in 1x heeft begeven.

ZIE IK HIER IETS OVER HET HOOFD???
vincent230979

Bij de weg, als hij koud is start hij prima, ik hoor de startmotor volgens mij nog niet eens 1x ronddraaien, dan start hij al.
Riël
Über-Spammer

Jep, je startmotor gaat in 1x kapot :)

Wil je dat nog niet helemaal geloven, check dan de voedingskabels (naar de startmotor) en de massa van je motorblok. En de staat van je accu! Probeer bij warme auto eens of een andere accu wellicht wél werkt.

Controleer ook de laadspanning van de dynamo meteen even als de accu slecht blijkt te zijn.

Alles goed, ga toch maar voor n nieuwe startmotor dan, of, als je handig bent, haal deze eens uit elkaar en dan controleer je de koolborsteltjes. Scheelt nogal.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
vincent230979

Damn
Menno

check de massa-bekabeling eens
rev it like a rental
vincent230979

Ik zal de bekabeling nog es een keer bekijken, alhoewel ik denk dat dat het niet kan zijn, heb het al een keer gecontroleerd toen ik het probleem voor het eerst opmerkte.

Als dat niet werkt zal ik inderdaad die startmotor es uit elkaar schroeven.
Moet wel lukken d8 ik na alles wat ik in de vakantie voor elkaar heb gekregen.

Ik denk dat ik in m'n 2e leven automonteur wordt, 'k heb d'r erg van genoten :D
alex1971

mocht je gaan vervangen en we hebben het over een clio 16V, neem dan het startmotortype van een versie later.

De fabrieks starter is een conventionele, direct aandrijvende startmotor. De nieuwere versies hebben een planetair stelsel waardoor de motor een stuk kleiner is (makkelijker bij in- en uitbouw) en tegelijk is het startkoppel hoger.

Zelf heb ik het er nu ook inzitten en snort hij heerlijk enthousiast aan, in tegenstelling tot ervoor waarbij het leek alsof je de starter stoorde in een winterslaap... :)
superfunk

Heb je het probleem al opgelost?
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Bram

Bij mij was dit probleem verholpen toen ik er een nieuwe accu inzette. Raar, maar waar :)
superfunk

Hmm er zit bij mij een splinter nieuwe accu in, en via startkabels wil die met warme motor ook nie starten.
vincent230979

Beetje laat, maar het is inderdaad achteraf allemaal gelukt, het was idd de startmotor die het ineens had begeven. Niewe d'r op, en hij start weer perfect.

Wel lache trouwens, toen ik hem nog niet vervangen had, deed hij het soms wel soms niet. Kep'm zelf een paar keer aangerend :D scheelt als je zo'n licht autotje hebt: portier open, duwen, snel erin springen en in de 2 de koppeling laten opkomen, deed me denken aan m'n eerste puch-jes (brommer). Nostalgie alom....
STE32

zet hem in zijn tweede versnelling, en duw hem een centimeter of 20 verder op de parkeerplaats, tikje met een hamer op de startmotor en hij zou het weer moeten doen.
STE32

zie nu pas dat je al een nieuwe kocht, hou ja, mijn tip geldt voor iedereen die problemen met de startmotor heeft, groetjes, Mirjam.
Plaats reactie