Zetels clio RSI in GTT

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Geert Claes

Ik ben van plan om mijn Zetels van mijn GTT te laten overtrekken. Maar omdat ik nog een set clio zetels heb, en omdat die naar mijn mening beter zitten, is het beter dat die in mijn GTT zouden moeten komen.

Dus mijn vraag is, zijn er mensen die al clio zetels hebben gezet in een GTT, wat moet er allemaal aangepast worden???
Steven
Car: M536

Ik weet wel dat de Clio-railsen totaal anders zijn als die van de GT.

Je zou Mrtn (Maarten) es moeten vragen, die heeft 19-16v stoelen (zelfde als clio onderstel) in z'n GT zitten, maarr dat moest wel met strips lassen etc.

Tis iig geen direct swap, maarja voor een beetje aanpassen draai jij je hand niet om toch? :)
-Ray-
Contacteer:

clio zetels hebben een ongelijke bodembevestiging. je zal dus aan 1 kant de boel moeten ophogen, en de gaten in de bodem komen ook niet overeen met de draadeinden aan de stoelen.

wat niet past, kan passend gemaakt worden! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Geert Claes

inderdaad, we maken het passend, maar als ik eventueel al een voorbeeld heb lijkt het me makkelijker.
Ik heb daarnet eens gemeten, en ik heb zelf al een methode bedacht denk ik, maar ik wil graag nog eens anderen hun oplossingen zien..

Zijn er mensen die trouwens al ervaring hebben met het overbouwen van het dashboard, want ook dat heb ik liggen, en dat zou misschien een leuk projekt zijn voor de winter....
Steven
Car: M536

Ik heb wel es een 16v dash in een GTT gezien, volgens mij bij Erix ofzo?
Geert Claes

mmm, heeft er niemand een foto van ofzo..
Ik heb intussen al wel gehoord dat het nog al gedaan is, dus deze winter wil ik er aan beginnen.
Martijnberk
Contacteer:

Steven schreef:Ik heb wel es een 16v dash in een GTT gezien, volgens mij bij Erix ofzo?
gaat dat knap passen?
Geert Claes

ik weet het niet, daarom wil eerst een foto's ofzo gezien hebben
Ad van Haperen
Contacteer:

Is inderdaaad in een oude 5 van erix de auto staat nu op stalling hier in etten-leur.

En het past zeer netjes, ziet er uit alsof het standaard is vind ik alleen dan vaal mooier :worship:
Erix
Contacteer:

Oude 5?! nie schellen eh!!!! Is nieuwer dan me andere :p

Over die stoelen en dat dashboard:

ik heb er 19-16v stoelen inzitten (zelf frame gemaakt)
het dashboard past voor geen moer. Met wat wrikwerk kun je hem boldrukken zodat de breedte wel gaat. Rest (vorm, ophanging, electra, tellerbakken) zul je allemaal moeten aanpassen...
Plaats reactie