ontluchten 5 gtt

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Emiel5

Hoi ik wil vandaag mijn koelwater gaan verversen nou had ik gehoord dat je druk op het systeem moet zetten om hem goed ontlucht te krijgen is dit waar??
5gt8vturbo

vaatje loshalen, ontluchtings nippel radiator slang open, vaatje naar hoogste punt tillen. als er vloeistof uitloopt nippel dicht en kachel ontluchting open draaien vaatje weer naar hoogste punt tillen als er vloeistof uit komt dichtdraaien, motor starten als je fan aangeslagen is motor uit en nippels nog een keertje open als het goed is komt er alleen nog maar vloeistof uit en klaar.

Volgens velen hier kan je ook op het vaatje blazen. maar kijk ook ff op de sticker op je koelvloeistof (dit is voor mij de reden om het iets moeilijker te doen!)
Emiel5

hoe bedoel je de sticker op de koelvloeistof??
5gt8vturbo

waar op staat dat het giftig is bij inname :D
Emiel5

ah zo nee dat is niet echt fris koelvloeistof geef mij maar een lekker koud biertje hehe :smoke:

dus gewoon alle nippels losdraaien vaatje hoog hangen en als er vloeistof uitstroomt dichtdraaien, dan motor aan en als de fan aanslaat is ie goed onlucht.

Had namelijk gehoord dat er iets van druk moest worden opgebouwd anders werd ie niet goed ontlucht

thnx :)
-PAZ-
Über-Spammer

om hem wat beter te laten ontluchten kan je ook de kachelradiator alvast volgieten met koelvloeistof via de bovenste slang, dit wil ook nog wel eens helpen om hem wat beter te ontluchten
R5GTT. Drive it like you stole it
Emiel5

Ik denk dat er over het algemeen niet zoveel problemen zijn met het ontuchtten van de 5 gtt??
Abel
Über-Spammer

eh.. en toch gaat het vaak fout..

beste werkt met blazen op het vaatje, en met een gaatje van 2-3 mm in je thermostaat behuizing. is ook gelijk wat beter voor je koel water temp.
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

blazen werkt inderdaad perfect en als je blaast doe je weing in nemen .ken het weten blaas steeds bij het ontluchten bij welke auto dan ook en ik moet zeggen in de winter heb ik geen problemen alleen in de zomer wordt ik wat groener van kleur.nee blazen kan echt geen kwaad.
Plaats reactie