Ik heb een 1.9 dci 120 pk gr tr 2001.
Ik heb een vraagje over de vering, wie heeft ook dat de auto nogal doordeint en vaak ook op de eindrubbers knalt? Dit merk je nogal op bijvoorbeeld de A6 of op de N11 bij de hobbels.
Inmiddels zijn de complete voorpoten vervangen en heb ik zelf laatst de achterveren vervangen met een stel bij een autodemontagebedrijf van een 2002 gr tr met 80.000 op de teller.
Verschil is er wel degelijk, maar opde voorpoten knalt de wagen nog vaak door.
Ik zit sterk een stel Monroe Reflex schokdempers nu te overwegen.
Iemand die deze ervaringen herkent?
Zwakke veren/schokdempers
Mmm, als ze vervangen zijn en ze knallen nog door, lijkt me sterk. Dan hou je er een behoorlijke rijstijl op na
Of de veerpoten zijn niet nieuw.
Wat hoor je? ZIjn toplagers ook vervangen, stabilisatorstangrubbers ok? Dat kan ook allemaal tokken.

Wat hoor je? ZIjn toplagers ook vervangen, stabilisatorstangrubbers ok? Dat kan ook allemaal tokken.
Die behoorlijke rijstijl valt enorm mee. Behandel mijn wrakuna als een porselijnen kastje.
Heb al het nodige gezeik ermee gehad (2x turbo vervangen) en ben erg voorzichtig. Maar gewoon met 120 over de A6 gaat de auto behoorlijk tekeer.
Wat zijn toplagers? Stabilisatorstang rubbers zien er allemaal erg goed uit.
Het is net alsof de schokdemper onvoldoende weerstand geeft. Dus je hebt een hobbel/verzakking (denk als een golf), de auto valt dan "omlaag" en zodra de golf weer omhoogkomt, klapt de auto daarop.
Als je de Vogelweg kent in Flevoland, daar hoef ik niet harder dan 100 overheen te gaan, anders stuiter je.
Heb al het nodige gezeik ermee gehad (2x turbo vervangen) en ben erg voorzichtig. Maar gewoon met 120 over de A6 gaat de auto behoorlijk tekeer.
Wat zijn toplagers? Stabilisatorstang rubbers zien er allemaal erg goed uit.
Het is net alsof de schokdemper onvoldoende weerstand geeft. Dus je hebt een hobbel/verzakking (denk als een golf), de auto valt dan "omlaag" en zodra de golf weer omhoogkomt, klapt de auto daarop.
Als je de Vogelweg kent in Flevoland, daar hoef ik niet harder dan 100 overheen te gaan, anders stuiter je.
-
Check ff de achteras rubbers waarmee de achteras aan de carrosserie is verbonden deze willen nog wel eens kapot gaan.
Rij je toevallig met LPG?
Heb wel eens hulpveren gemonteerd bij een Laguna 2 dat is al een hele verbetering.
Controleer ook ff je stabilisatorstokken die je veerpoot met je stabilisatorstang verbindt.
Controleer ook ff je draagarmen en je binnenste spoortstangkogels.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat een Laguna 2 niet de beste auto is.
Heb wel eens hulpveren gemonteerd bij een Laguna 2 dat is al een hele verbetering.
Controleer ook ff je stabilisatorstokken die je veerpoot met je stabilisatorstang verbindt.
VLK Groep
lijkt me inderdaad een goed idee om monroe reflex dempers te monteren in plaats van standaarddempers, wereld van verschil.
koni geel is ook te overwegen, kun je instellen op hardheid.
maar graag wel alle 4 als je het goed wil doen, ivm de balans.
koni geel is ook te overwegen, kun je instellen op hardheid.
maar graag wel alle 4 als je het goed wil doen, ivm de balans.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Sja, op de A6 bij Almere is dat echt niet gek dat wagens op hun stootrubbers terechtkomen

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
december zijn de beide voordraagarmen vervangen. Beide achterasrubbers zijn reeds vervangen, stabilisatorstokken zien er erg goed uit. Kan ook nergens speling ontdekken, behalve dat ik merk dat ik als ik de voorkant induw dat stuk rubber in het motorgedeelte beetje speling heeft, maar ik heb begrepen dat dit normaal is.Robert-Jan schreef:Check ff de achteras rubbers waarmee de achteras aan de carrosserie is verbonden deze willen nog wel eens kapot gaan.
Over de A6: Ik rij al 8 jaar met heel veel verschillende auto's daar, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Boven de 150 wordt het eng.
Ik kan aan die Monroe's komen voor 69 euro. Nou nog monteren........
Er staat nu 168.000 kilometer op de teller, maar dit was bij 75.000 al het geval.
Ik heb nu die Monroe's en deze heb ik gisteren erop geprobeerd te zetten.
Die zitten dus met een bus in de achteras en die krengen zitten dus muurvast!! De bouten heb ik er zo uit: iemand tips hoe die bus eruit te krijgen is? Ik neem aan dat deze vastgeroest is? W40 is geprobeerd, maar maakte niet zoveel uit. Ik kreeg de tip om de oude demper over het rubber heen te slaan en dan met een grote waterpomp aan die bus te draaien?
Ik heb nu die Monroe's en deze heb ik gisteren erop geprobeerd te zetten.
Die zitten dus met een bus in de achteras en die krengen zitten dus muurvast!! De bouten heb ik er zo uit: iemand tips hoe die bus eruit te krijgen is? Ik neem aan dat deze vastgeroest is? W40 is geprobeerd, maar maakte niet zoveel uit. Ik kreeg de tip om de oude demper over het rubber heen te slaan en dan met een grote waterpomp aan die bus te draaien?
Ik heb hetzelfde gehad met mijn laguna uit 1994
Ik heb de achterdempers er ook niet heel af kunnen krijgen.
het lukte wel toen ik het rubber kapot had. en met een grote tang de bus vasthouden en tegelijk de bus draaien (met de tang natuurlijk). en met de hamer een klap tegen de tang aan te geven. ( kleine tip: doe een doek om het handvat van de tang als je er op slaat) is anders pijnlijk
Ik heb de achterdempers er ook niet heel af kunnen krijgen.
het lukte wel toen ik het rubber kapot had. en met een grote tang de bus vasthouden en tegelijk de bus draaien (met de tang natuurlijk). en met de hamer een klap tegen de tang aan te geven. ( kleine tip: doe een doek om het handvat van de tang als je er op slaat) is anders pijnlijk