[GT] Hoe achter remmen gangbaar maken??
hallo..
Bij mijn APK kwam naar voren dat mijn remcylinder vastzat? terwijl de handrem het wel doet.
Ik heb zelf alle remleidingen vervangen, dus het kon zijn dat er nog lucht inzit, maar de voorrem is wel inorde. Terwijl die aanelkaar gekoppeld zijn.
links voor zit aan rechts achter en dat geld ook voor rechts voor en links achter.
Dus zou het lucht kunnen zijn? moet dit dan geen invloed hebben op de voorkant?
of zou het echt kunnen zijn dat de remcylinder vastzit terwijl de handrem wel werkt?
Bij mijn APK kwam naar voren dat mijn remcylinder vastzat? terwijl de handrem het wel doet.
Ik heb zelf alle remleidingen vervangen, dus het kon zijn dat er nog lucht inzit, maar de voorrem is wel inorde. Terwijl die aanelkaar gekoppeld zijn.
links voor zit aan rechts achter en dat geld ook voor rechts voor en links achter.
Dus zou het lucht kunnen zijn? moet dit dan geen invloed hebben op de voorkant?
of zou het echt kunnen zijn dat de remcylinder vastzit terwijl de handrem wel werkt?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
heb je de zuigertjes gangbaar gemaakt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dat is de vraag hoe maak je die gangbaar?
ik heb al een reseve klauw met gebroken nippel losgehaald. is gewoon een zuiger in een bus met een rubber ring. maaaaar die rubber ring mag niet in aanraging komen met olie achtig materiaal.. VOLGENS mij..
dus hoe zit dit??
ik heb al een reseve klauw met gebroken nippel losgehaald. is gewoon een zuiger in een bus met een rubber ring. maaaaar die rubber ring mag niet in aanraging komen met olie achtig materiaal.. VOLGENS mij..
dus hoe zit dit??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
rubber eruit schoon maken zuigertje licht opschuren als er roest op zit
insmeren met remmenvet en weer in elkaar zetten
edit: is geen remmenvet maar pasta zit in een blauwe tube
insmeren met remmenvet en weer in elkaar zetten
edit: is geen remmenvet maar pasta zit in een blauwe tube

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
de handrem werkt mechanisch, niet via de remcylinders die worden hydraulisch bediend en bekrachtigd.Abel schreef:hallo..
Bij mijn APK kwam naar voren dat mijn remcylinder vastzat? terwijl de handrem het wel doet.
Ik heb zelf alle remleidingen vervangen, dus het kon zijn dat er nog lucht inzit, maar de voorrem is wel inorde. Terwijl die aanelkaar gekoppeld zijn.
links voor zit aan rechts achter en dat geld ook voor rechts voor en links achter.
Dus zou het lucht kunnen zijn? moet dit dan geen invloed hebben op de voorkant?
of zou het echt kunnen zijn dat de remcylinder vastzit terwijl de handrem wel werkt?
spuit rustig alles in met wd 40 of leg het in de remolie, wellicht komt het los.
anders nieuwe klauw monteren.
hehehe dan ken je me niet goed pierre. nix nieuw gewoon repareren. en dat kan heus!pierre schreef:de handrem werkt mechanisch, niet via de remcylinders die worden hydraulisch bediend en bekrachtigd.Abel schreef:hallo..
Bij mijn APK kwam naar voren dat mijn remcylinder vastzat? terwijl de handrem het wel doet.
Ik heb zelf alle remleidingen vervangen, dus het kon zijn dat er nog lucht inzit, maar de voorrem is wel inorde. Terwijl die aanelkaar gekoppeld zijn.
links voor zit aan rechts achter en dat geld ook voor rechts voor en links achter.
Dus zou het lucht kunnen zijn? moet dit dan geen invloed hebben op de voorkant?
of zou het echt kunnen zijn dat de remcylinder vastzit terwijl de handrem wel werkt?
spuit rustig alles in met wd 40 of leg het in de remolie, wellicht komt het los.
anders nieuwe klauw monteren.
Het probleem bij de meeste Renault achterklauwen wordt veroorzaakt doordat het stofkapje uitdroogt/scheurt. Het stukje cilinderwand tussen buitenwereld en de afdichtingring oxideert hierdoor, en de zuiger klemt hierop. Als je dit een klein beetje opschuurt is de klauw weer prima gangbaar.
rev it like a rental
en als t nodig is ff een nieuw afdichtrubbertje erop, dan hoef je dit niet elk jaar te doen



-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yep. En dat klopt. Ach, een beetje korting door de dealert ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ja weet ik...Steven schreef:Jah Haas, maar die rubbertjes kosten dus wel ff 55 euri per kant. (krijg je wel een compleet setje).

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Moet ik het ff opzoeken voor je ??Steven schreef:Vertel Arie, kan er nog wel 2 gebruiken
Edit: ik kan trouwens voor de prijs van 2 setjes al 1 nieuwe klauw krijgen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Steven je hebt PM.Steven schreef:Nou als je wilt

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
is dit weer zo'n beruchte retorische vraag van abel ?Abel schreef:hehehe dan ken je me niet goed pierre. nix nieuw gewoon repareren. en dat kan heus!pierre schreef:de handrem werkt mechanisch, niet via de remcylinders die worden hydraulisch bediend en bekrachtigd.Abel schreef:hallo..
Bij mijn APK kwam naar voren dat mijn remcylinder vastzat? terwijl de handrem het wel doet.
Ik heb zelf alle remleidingen vervangen, dus het kon zijn dat er nog lucht inzit, maar de voorrem is wel inorde. Terwijl die aanelkaar gekoppeld zijn.
links voor zit aan rechts achter en dat geld ook voor rechts voor en links achter.
Dus zou het lucht kunnen zijn? moet dit dan geen invloed hebben op de voorkant?
of zou het echt kunnen zijn dat de remcylinder vastzit terwijl de handrem wel werkt?
spuit rustig alles in met wd 40 of leg het in de remolie, wellicht komt het los.
anders nieuwe klauw monteren.
ik ken je onderhand door en door, groningers zijn zunig net zoals zeeuwen, een goede eigenschap als je renault rijdt, het houdt je bezig en van de straat nietwaar.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
heb ook zelf mijn achterremmen van de alpine weer gangbaar gemaakt en als ik dat zelf kan
kan iedereen het want ik ben er niet zo handig in



kan iedereen het want ik ben er niet zo handig in

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
uhm...jaSteven schreef:Heb jij dat nog es uitgezocht bij Centuri Haasje?

En het was dus niet waar ik op hoopte, hij had de verkeerde opgezocht oid

Daar ben ik ook wel benieuwd naarArie van de Hoek schreef:Steven je hebt PM.Steven schreef:Nou als je wilt

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
~Haas~ : PM. 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Allemaal leuk om t eweten, dat een andere klauw 144 euro kost een een revisie set 55.
Maar ik heb gisteren de achter klauwen los gehaald en de zuiger er bijna helemaal uitgedraais en schoon gemaakt en ingesmeerd met die remmen pasta. lijkt verdacht veel op zuurvrije vaseline maar zal wel net iets anders zijn.
weer ontlucht, volgens mij is er geen beletje uitgekomen.
verder als je de remmen ontlucht, wil het voorkomen dat je remdruk verdeler vast komt te zitten als de banden van de grond zijn. de bestuurders kant zat muur vast, een tikje tegen de verdeler en hij zat weer los. dit gebeurde niet aan de bij rijders kant. En remmen op dat moment deed hij ook niet, dus die zat helemaal dicht.
Dus blokken onder de dempers gezet, zodat hij daar op stond. en opnieuw.
Ik kan me nu niet meer voorstellen dat er iets niet deugt met de remmen..
maar ik ga zo naar het apk keurings station
Maar ik heb gisteren de achter klauwen los gehaald en de zuiger er bijna helemaal uitgedraais en schoon gemaakt en ingesmeerd met die remmen pasta. lijkt verdacht veel op zuurvrije vaseline maar zal wel net iets anders zijn.
weer ontlucht, volgens mij is er geen beletje uitgekomen.
verder als je de remmen ontlucht, wil het voorkomen dat je remdruk verdeler vast komt te zitten als de banden van de grond zijn. de bestuurders kant zat muur vast, een tikje tegen de verdeler en hij zat weer los. dit gebeurde niet aan de bij rijders kant. En remmen op dat moment deed hij ook niet, dus die zat helemaal dicht.
Dus blokken onder de dempers gezet, zodat hij daar op stond. en opnieuw.
Ik kan me nu niet meer voorstellen dat er iets niet deugt met de remmen..
maar ik ga zo naar het apk keurings station
die zij gangbaar. zuiger er bijna uit gehaald en schoon gemaakt. zag er goed uit.
de apk specialist verdenkt de remdruk begrenzer.
ik heb op de sloop 2 klauwen en een remdruk begrenzer gevonden. ik ben er nu ff flauw van en morgen gaan we op vacantie. dus komt nog wel.
eerst lekker uitrusten in griekenland.
Maar ik ga die clio remklauwen er opzetten, eerst helemaal gangbaar maken.
en de remdruk begrenzer ga ik ook helemaal uitelkaar halen en schoonmaken, roest verweideren spuiten en monteren..
ik zal wel zien hoe het gaat na de vacantie..
Maar ik weet zeker dat het niet aan mijn klauwen ligt
de apk specialist verdenkt de remdruk begrenzer.
ik heb op de sloop 2 klauwen en een remdruk begrenzer gevonden. ik ben er nu ff flauw van en morgen gaan we op vacantie. dus komt nog wel.
eerst lekker uitrusten in griekenland.
Maar ik ga die clio remklauwen er opzetten, eerst helemaal gangbaar maken.
en de remdruk begrenzer ga ik ook helemaal uitelkaar halen en schoonmaken, roest verweideren spuiten en monteren..
ik zal wel zien hoe het gaat na de vacantie..
Maar ik weet zeker dat het niet aan mijn klauwen ligt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Maar wel aan die van de auto??Abel schreef:Maar ik weet zeker dat het niet aan mijn klauwen ligt


De remdrukbegrenzer zou ook best kunnen, dat ding zorgt bij mijn auto ook voor "vreemd" werkende achterremmen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ik snap niet hoe je die klauwen gangbaar kan maken zonder de zuigers er uit te halen. Het probleem zit 'm juist in de cilinders, om daar bij te kunnen moet je de zuigers er uit halen. Maargoed, als 't toch niet aan de klauwen ligt zal 't allemaal wel goed komen 

rev it like a rental
Ik ben je al eens voorgeweest hehe! De rubbertjes van de oude cilindertjes waren gaan lekken...gelukkig geen ongelukken gebeurt toen ineens alle remvloeistof op de grond lag.
Had van een sloper de begrenzer gehaald, en de cilindertjes omgezet omdat de remleidingen niet meer los wilden van mijn defekte begrenzer.
Hier een foto van de spulletjes die in je begrenzer zitten, inc. montagevolgorde.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... tbegre.jpg[/img]
Had van een sloper de begrenzer gehaald, en de cilindertjes omgezet omdat de remleidingen niet meer los wilden van mijn defekte begrenzer.
Hier een foto van de spulletjes die in je begrenzer zitten, inc. montagevolgorde.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... tbegre.jpg[/img]
bij abel komt het altijd goed, gouwen handjes etcetera, in principe hoeft ie ook geen topic te plaatsen.Menno schreef:ik snap niet hoe je die klauwen gangbaar kan maken zonder de zuigers er uit te halen. Het probleem zit 'm juist in de cilinders, om daar bij te kunnen moet je de zuigers er uit halen. Maargoed, als 't toch niet aan de klauwen ligt zal 't allemaal wel goed komen
hij is erg geschikt om mee te doen met scrapheap dat programma waar 2 of 3 teams van niks een raket bouwen of zo.
ik ben zelf iets luier van aard maar beschik over grote technische en analytische inzichten, helaas door anderen weinig opgemerkt.

pierre, die laatste opmerking? 

abel:
ik heb op de sloop 2 klauwen en een remdruk begrenzer gevonden. ik ben er nu ff flauw van en morgen gaan we op vacantie. dus komt nog wel.
eerst lekker uitrusten in griekenland.
ik zal wel zien hoe het gaat na de vacantie..
pierre:
wat moest je ervoor betalen, voor het geval dat je inlogt in een internetcafe in Griekenland.
ik heb op de sloop 2 klauwen en een remdruk begrenzer gevonden. ik ben er nu ff flauw van en morgen gaan we op vacantie. dus komt nog wel.
eerst lekker uitrusten in griekenland.
ik zal wel zien hoe het gaat na de vacantie..
pierre:
wat moest je ervoor betalen, voor het geval dat je inlogt in een internetcafe in Griekenland.
en weer goedgekeurd????