Ik heb even een vraagje mbt het aansluiten van een originele radio renault in onze megane2 authentique comfort. Heb dus zo`n radio gekocht, nooit gebruikt, met de code. Zojuist aangesloten, maar ik zie niets verschijnen op het display schermpje, muv de temp. en de tijd dan.
Er zit overigens stuurbediening bij.
Enige stekkers die aan te sluiten zijn is die grote blok voor 12v en speakers en een geel stekkertje, is die van de display?
Radio Renault aansluiten
-
ja die code kun je op 2 manieren invoeren via de satelietbediening en op de radio zelf, maar dat is het probleem niet, ik zie niets verschijnen op het display. en ik vermoed omdat de stuurbediening er niet bij zit, maar dat weet ik niet zeker....iemand anders mischien wel?
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Toen mijn Radio Renault (Philips) uit m'n Mégane 1 ging om vervangen te worden door m'n eigen lieve Pioneertje, kwamen er volgens mij 2 stekkers los, die ik nu niet meer kan gebruiken.
1 is de stuurbediening, en 1 stekker die bij jou dan waarschijnlijk ergens verstopt ligt ofzo (of doorgeknipt???), gaat naar het display, waar ik de tijd en buitentemperatuur heb staan. Bij mij kwam dus in het linker gedeelte van het display de RDS vanuit de originele radio te staan.
Is nu dus ongebruikt, dus links in het display is blanco en rechts staan nog steeds tijd en buitentemperatuur....
als ze allebei aangesloten zitten lijkt het net 1 brede stekker maar het zijn 2 smalleren.
neem aan dat het niet radicaal verschilt van een Mégane 2.
1 is de stuurbediening, en 1 stekker die bij jou dan waarschijnlijk ergens verstopt ligt ofzo (of doorgeknipt???), gaat naar het display, waar ik de tijd en buitentemperatuur heb staan. Bij mij kwam dus in het linker gedeelte van het display de RDS vanuit de originele radio te staan.
Is nu dus ongebruikt, dus links in het display is blanco en rechts staan nog steeds tijd en buitentemperatuur....
als ze allebei aangesloten zitten lijkt het net 1 brede stekker maar het zijn 2 smalleren.
neem aan dat het niet radicaal verschilt van een Mégane 2.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
Bij de megane2 is het wat ingwikkelder, als er vanaf fabriek af geen radio voorbereiding in zit voor een radio renault, kun je naderhand de originele radio niet gebruiken. Onze megane heeft dit namelijk niet, geen satelietbediening en wat ik ook niet wist, het display is anders, als je radio renault erin hebt, heb je ook een ander display die de rds functie en freq. kan weergeven, is wel te bestellen maar te duur en een hoop gedoe omdat om te bouwen. gelukkig heb ik de radio weer kunnen terug "verkopen" aan de vorige eigenaar. Bij een Laguna2 zou zo`n radio wel zonder problemen aan te sluiten zijn.
-
- Contacteer:
bij mijn weten is bij megane II de radiovoorziening altijd aanwezig daar er geen andere (halve) displays meer worden geplaatst zoals bij de megane I mor zal nog es kijken welk kleur die kabel heef normaal ligt die er
greets thomas
greets thomas