-
- Contacteer:
Mijn temp. meter liep zostraks erg hoog op, tegen het maximum aan. Thuis gelijk de motorkap open voor koeling. En ja hoor, damn, koelvloeistof ver onder het minimum. Toen ik zojuist weer keek zat er zelfs geen koelvloeistof meer in. Zometeen als ie afgekoeld is gelijk bijvullen dus.
Maar nu is mijn vraag, kan het nu zijn dat er een luchtbel in het koelsysteem gekomen is, en hoe moet ik hem dan ontluchten?
<font size=1>[ This message was edited by: Mr. TX on 2001-10-29 17:58 ]</font>
Maar nu is mijn vraag, kan het nu zijn dat er een luchtbel in het koelsysteem gekomen is, en hoe moet ik hem dan ontluchten?
<font size=1>[ This message was edited by: Mr. TX on 2001-10-29 17:58 ]</font>
-
- Contacteer:
Jongens, please help even.
Zojuist koelvloeistof bijgevuld dopje er even afgelaten om te zien of het wel goed spoelde. Kon ik niet goed zien, wat er wel gebeurde was dat het peil begon te stijgen en oplaatst eruit vloeide.
Zojuist koelvloeistof bijgevuld dopje er even afgelaten om te zien of het wel goed spoelde. Kon ik niet goed zien, wat er wel gebeurde was dat het peil begon te stijgen en oplaatst eruit vloeide.
-
- Contacteer:
Nee, ik heb hem nog niet ontlucht. Hoe doe ik dat? Zojuist weer even gekeken, maar hij spoelt niet. Zostraks toen ik hem bijgevuld had liep ie stationair en met een paar keer gasgeven steeg het vloeistofpeil en gutste er dus wat overheen. Temperatuur steeg ook weer.
<font size=1>[ This message was edited by: Mr. TX on 2001-10-29 18:01 ]</font>
<font size=1>[ This message was edited by: Mr. TX on 2001-10-29 18:01 ]</font>
Als je hem afvult en dan gas geeft gooit hij er wat over heen dat is normaal komt door de water pomp, maar weet je of de termostaat wel open gaat? Voel even of alle slangen op de radiateur een beetje de zelfde temp hebben? Ontluchten kan door op een waterslang een ventiel los tedraaien (hoeft er niet op tezitten) en anders gewoon rustig warm laten draaien en af en toe en beetje gas geven. Slaat de ventilator wel in?
-
- Contacteer:
Ja dat ventieltje heb ik ze eerder zien doen toen mijn radiateur lek was. Dat zal ik eerst eens proberen. Gewoon stationair laten lopen net zolang totdat er koelvloeistof uit die opening komt?
Dan moet je het koelvloeistof vaatje we zo hoog mogelijk houden..en volgens mij moet dit niet met draaiende motor. Of wel??
-
- Contacteer:
OK Arjen
Ik was ff in 'paniek' toen de temp. meter zo tegen het maximum kwam...
Dus alle ontluchtingsnippels los.
1 op de slang die naar de radiator gaat.
2 op de slangen die 'naar achteren' (richting carb enzo) gaan.
En daarna inderdaad motor lekker warm laten worden en dan voelen of alle slangen ook warm worden.
1 op de slang die naar de radiator gaat.
2 op de slangen die 'naar achteren' (richting carb enzo) gaan.
En daarna inderdaad motor lekker warm laten worden en dan voelen of alle slangen ook warm worden.
-
- Contacteer:
Thnx, dus ik rij zo ff naar de garage, motor uit, vaatje hoger dan de ontluchtingsnippels houden, net zo lang bijvullen tot er koelvloeistof uit de nippels komt, dichtdraaien en spoelen maar. 
Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij hadden ze toen alleen de ontluchtingsnippel los die naar de radiator ging. Kan dat?

Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij hadden ze toen alleen de ontluchtingsnippel los die naar de radiator ging. Kan dat?
Ja die moet ook zeker los,
want je thermostaat is dicht en dan stroomt er geen water in.
Dat is ook de eerste nippel die je er weer in kunt draaiien waarschijnlijk. (als de friese zwaartekracht je niet in de steek laat)
-----------------
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/rtc/index.php? ... tails&id=3" TARGET="_blank"> 5 GTT </A><!-- BBCode End -->| bwjr 86 | <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/rtc" TARGET="_blank">carbase</A><!-- BBCode End -->
<font size=1>[ This message was edited by: Marius on 2001-10-29 18:15 ]</font>
want je thermostaat is dicht en dan stroomt er geen water in.
Dat is ook de eerste nippel die je er weer in kunt draaiien waarschijnlijk. (als de friese zwaartekracht je niet in de steek laat)
-----------------
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/rtc/index.php? ... tails&id=3" TARGET="_blank"> 5 GTT </A><!-- BBCode End -->| bwjr 86 | <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/rtc" TARGET="_blank">carbase</A><!-- BBCode End -->
<font size=1>[ This message was edited by: Marius on 2001-10-29 18:15 ]</font>
Als daar dus geen vloestof uit komt is je thermostaat naar de kl*te en blijft tie dicht staan!
(Mits de temperatuur van het vloeistof hoog genoeg is natuurlijk!
)
-----------------
Renault; Créateur D'Automobiles
<font size=1>[ This message was edited by: Rudeboy on 2001-10-29 19:05 ]</font>
(Mits de temperatuur van het vloeistof hoog genoeg is natuurlijk!
-----------------
Renault; Créateur D'Automobiles
<font size=1>[ This message was edited by: Rudeboy on 2001-10-29 19:05 ]</font>
-
- Contacteer:
Zo, ontlucht en bijgevuld!
Thnx!
Marius, ik kon die andere 2 nippeltjes niet vinden. Zitten die wel op een phase 2? ik zal anders morgen weer even kijken.
<font size=1>[ This message was edited by: Mr. TX on 2001-10-29 20:15 ]</font>

Marius, ik kon die andere 2 nippeltjes niet vinden. Zitten die wel op een phase 2? ik zal anders morgen weer even kijken.
<font size=1>[ This message was edited by: Mr. TX on 2001-10-29 20:15 ]</font>
-
- Contacteer:
F*ck! 

-
- Contacteer:
Er zit een lek in de slang van het vaatje naar de waterpomp...
Dat lijkt mij een meevaller. Koppakking of waterpomp is veel meer werk en veel duurder.
Dat moet wel lukken voor zaterdag lijkt mij zo.
Dat moet wel lukken voor zaterdag lijkt mij zo.
-
- Contacteer:
Ja, maar hij moet morgen besteld worden. Op zijn vroegst is ie er donderdag. Ja, moet lukken. Maar gelukkig is het niet een pakking 
<font size=1>[ This message was edited by: Mr. TX on 2001-10-30 18:49 ]</font>

<font size=1>[ This message was edited by: Mr. TX on 2001-10-30 18:49 ]</font>
inderdaad.
Waar is de slang precies gescheurd? Als het bij de slangenklem is, kun je als tijdelijke oplossing de slang een paar cm korter maken en alvast verder rijden
Waar is de slang precies gescheurd? Als het bij de slangenklem is, kun je als tijdelijke oplossing de slang een paar cm korter maken en alvast verder rijden
-
- Contacteer:
Ongeveer 7 cm van de aansluiting met de waterpomp, in een knik zeg maar. De onderkant was versleten doordat ie steeds tegen een boutje aan kwam.
Dan moet het toch lukken om hem tijdelijk in te korten????
Maakt natuurlijk niet uit als de slang donderdag gewoon binnen is.
Maakt natuurlijk niet uit als de slang donderdag gewoon binnen is.
-
- Contacteer:
Ik wacht het ff af.. 
-
- Contacteer:
Ja, kan met gewone tape toch?
-
Duck Tape, the one `nd only.
-
- Contacteer:
Hoe lang houdt dat vol?
En wat kost een nieuwe slang?
En wat kost een nieuwe slang?
-
- Contacteer:
Is een nieuwe slang besteld.
Ik rij er nog wel mee, alleen in het dorp. Naar Drachten rij ik mooi met mijn broer mee
Ik kan de boel wel gaan tapen enzo, maar ach, zo kan het ook.
Ik rij er nog wel mee, alleen in het dorp. Naar Drachten rij ik mooi met mijn broer mee

Ik kan de boel wel gaan tapen enzo, maar ach, zo kan het ook.
-
- Contacteer:
Hij is er nog niet.... Straks toch maar ff tapen, kan ik er toch nog tijdelijk mee rijden
Op aanraden doe ik er even een stukje 'fietsbandpleister' onder.

-
- Contacteer:
Ja en een jerrycan met 10 ltr koelvloeistof/water in de kofferbak valt er best mee te rijden ja