[21 Turbo]grotere remschijven + klauwen

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Frank

Hallo,

Ik rijd al een aantal jaren met volle tevredenheid in mijn 21 turbo.

Een ding aan de auto vind ik erg slecht en dat zijn de remmen.

Ik heb al verschillende dingen geprobeert andere schijven + blokken , dit gaf al een verbetering tov de orginele spullen echter voldoet het nog niet aan mijn wensen.

Dus nu wil ik het grondig aan gaan pakken , dus andere schijven + klauwen monteren , ik rijd met 17" dus een grotere schijf diameter is geen probleem.

Je hebt veel keuze in de remklauwen namelijk, AP racing , Alcon , Wilwood , Stoptech , Movit , Kad , Hi spec , brembo enz .

Nu komt het probleem welke klauwen en schijven pak ik dan.

Ik ga er van uit dat een 4 zuiger klauw voldoende moet zijn.

En dan nog een groot probleem hoe monteer ik het op mijn auto.

Ik snap dat je montage platen of fusee stukken , caliper spacers of net hoe je het noemen wilt moet gebruiken maar waar haal ik die of wie maakt die.

Ik heb via via gehoord dat remmen service utrecht dit soort dingen doet.

Ik heb al veel gezocht op internet en ik denk dat ik voor 1000 euro een heel mooi setje erop heb zitten.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

remmenservice utrecht is (Y) maken alles perfect op maat en AP is ook gaaf moet je die F1 compositie nemen ghehe dat kost wat maar is superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
neem wel goede schijven je kan er ook goedkope nemen maar die gaan dan net zo hard als de blokken :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-Ray-
Contacteer:

ben benieuwd wat je gaat nemen en zal je ontwikkelingen op de voet volgen, ben zelf ook niet te spreken over de hoohouwers van m'n TQ.

Menno heeft er ook een grotere set op zitten, wellicht kan die je wat meer vertellen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Car: Megane RS

remzadels zitten bij de klauwen neem ik aan of niet? met alleen klauwen kun je nix....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

~Haas~ schreef:remzadels zitten bij de klauwen neem ik aan of niet? met alleen klauwen kun je nix....
zitten er meestal niet standaard bij of je moet een komplete set kopen bij remmenservice maken ze het gewoon op maat voor je (Y)
Frank

Haas dat is juist het probleem , voor een 16v of gtt is alles te krijgen .

Wat ik wil is zelfbouw vandaar dat ik hier hulp vraag.

Luco heb jij evaring met remmen service utrecht , is dat erg duur het daar laten maken , het moet namelijk wel leuk blijven.
-Ray-
Contacteer:

je zal zelf een spacer moeten fabriceren voor het originele remzadel.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Frank schreef:Haas dat is juist het probleem , voor een 16v of gtt is alles te krijgen .

Wat ik wil is zelfbouw vandaar dat ik hier hulp vraag.

Luco heb jij evaring met remmen service utrecht , is dat erg duur het daar laten maken , het moet namelijk wel leuk blijven.
ja bijna alles is mogelijk daar
het beste is er eens langs rijden en kijken wat de mogelijkheden zijn
ze hebben allerlei merken en gradaties
maar als je top schijven wilt hebben en aangepaste remzadels en de super ap klauwen loopt het aardig op maar voor de rond de 1000 euro die jij net noemde moet je best iets leuks kunnen krijgen en als er meer hetzelfde willen zakt de prijs waarschijnlijk
ik ben er ook mee bezig geweest voor de alpine maar je kan ook kijken of erdoor renault grote klauwen gemaakt zijn bv saffrane V6 ofzow en die klauwen gebruiken met grotere remcilinder en schijven e.d dan scheelt het weer
Haas
Car: Megane RS

@frank..ik snap m ;)
Maus

Menno had er dacht ik Wilwood klauwen onder zitten.
-Ray-
Contacteer:

ja, met 300 mm schijven (van een R25???) en zelfgemaakte spacers.
oldskool

gewoon ff naar mb carperformance bellen kunnen spullen van hi spec leveren .
R21:

Hi-spec billet 4zuiger 300mm incl. btw. met remslangen en remblokken
Hi-spec billet 4zuiger 325mm incl. btw. met remslangen en remblokken

Levertijd 4 weken.

is niet goed koop maar het is tenminste beter als standaard
pyzen moet je maar ff bellen maar zal zo tussen de 1450 -1550 euri liggen (dacht ik )
-Ray-
Contacteer:

kolere.... ja en je zal 17 inch moeten hebben. die heeft frank wel maar ik nog niet....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

oldskool schreef:gewoon ff naar mb carperformance bellen kunnen spullen van hi spec leveren .
R21:

Levertijd 4 weken.

pyzen moet je maar ff bellen maar zal zo tussen de 1450 -1550 euri liggen (dacht ik )
vind ik toch vrij prijzig zonder spacers e.d
alex1971

RS Trade Almere levert ook.

Niet direct, zullen je doorverwijzen naar een dealer maar kunnen je echt goed adviseren erover. Ter info; de mede-eigenaar rijdt in een 5 turbo 2 voor de lol.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Luco/Alpine-racer schreef:
oldskool schreef:gewoon ff naar mb carperformance bellen kunnen spullen van hi spec leveren .
R21:

Levertijd 4 weken.

8)
* Hi-spec billet 4zuiger
* 300mm
* remslangen
* remblokken

en je kunt ze zo monteren. Maar jij kan ze goedkoper leveren? Laat haar horen. Kijk maar eens op de site van sandtler. Oja niet schikken he. :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

antoine schreef:
R21:

Levertijd 4 weken.

8)
* Hi-spec billet 4zuiger
* 300mm
* remslangen
* remblokken

en je kunt ze zo monteren. Maar jij kan ze goedkoper leveren? Laat haar horen. Kijk maar eens op de site van sandtler. Oja niet schikken he. :lol:
wel lezen he ik zeg niet dat IK ze goedkoper kan leveren
vind alleen 1500 euri vrij duur voor alleen remklauwen en stalen leidingen en blokken
of zitten daar de passtukken en schijven ook bij?

complete bremboset ligt rond de 2200 dacht ik all in.
Frank

complete bremboset ligt rond de 2200 dacht ik all in.[/quote]

De meeste sets van brembo beginnen bij 1200 euro tot 1500 en dan heb je nog de sets van 2000 + euro.

Ik ben gisteren bij rem service utrecht geweest.
het eerste wat ze deden was in de boeken kijken of er een complete set leverbaar is voor een 21, dit was uiteraard niet het geval.

Dus moest alles pas gemaakt worden op mijn auto, dat alles is geen enkel probleem maar wel heel duur ik moest reken op minstens 2500 euro.

Ze pakken dan een 2 delige schijf waar ze zelf het naafgat en de steek 5x108 in maken, dan maken ze een adapterplaat voor de remklauw.

2500 euro word mij te gek dus als iemand nog andere ideeen heeft :worship:
Maus

Ask Menno eens.....
antoine
Car: Renault Clio III RS

antoine schreef:
R21:

Levertijd 4 weken.

8)
* Hi-spec billet 4zuiger
* 300mm
* remslangen
* remblokken

vind alleen 1500 euri vrij duur voor alleen remklauwen en stalen leidingen en blokken

Sorry maar daarvoor kom ik hier al te lang.
Dit zijn dus complete sets. Wilwood verkopen ze bij http://www.biesheuvel.nl bel die eens op.
oldskool

bieheuvel kan ook maken wat je wilt met wilwood klauwen bv. ligt net wat je wilt dus grote v/d schyf diameter en HOEVEEL het mag kosten
maar dan zit je zo ook al tussen de 1000 en 1600 euro dus weinig verschil.
ik weet dat de meesten 50 euro al veel vinden , maarja die mensen heb je overal .
als je iets leuks wilt kost het nu eenmaal een beetje geld .
anders moet je niet zeuren en gewoon met de orginele zooi blyven ryden en maar blyven klagen dat ie niet goed genoeg remt. :lol: :lol: :D :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

antoine schreef:
antoine schreef:
R21:

Levertijd 4 weken.

8)
* Hi-spec billet 4zuiger
* 300mm
* remslangen
* remblokken

Sorry maar daarvoor kom ik hier al te lang.
Dit zijn dus complete sets. Wilwood verkopen ze bij http://www.biesheuvel.nl bel die eens op.
als de set helemaal kompleet is valt het wel weer mee toch
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Frank schreef:complete bremboset ligt rond de 2200 dacht ik all in.

De meeste sets van brembo beginnen bij 1200 euro tot 1500 en dan heb je nog de sets van 2000 + euro.

Ik ben gisteren bij rem service utrecht geweest.
het eerste wat ze deden was in de boeken kijken of er een complete set leverbaar is voor een 21, dit was uiteraard niet het geval.

Dus moest alles pas gemaakt worden op mijn auto, dat alles is geen enkel probleem maar wel heel duur ik moest reken op minstens 2500 euro.

Ze pakken dan een 2 delige schijf waar ze zelf het naafgat en de steek 5x108 in maken, dan maken ze een adapterplaat voor de remklauw.

2500 euro word mij te gek dus als iemand nog andere ideeen heeft :worship:[/quote]

over wat voor klauwen en schijven praat je dan, als ze die 2500 noemen neem ik aan dat je daar dan de topspullen voor geleverd krijg zoals AP e.d.
ze hebben ook goedkopere spullen maar ja wat wil je he
Riël
Über-Spammer

Jezus wat een geld.

Als je een beetje handig bent met bankwerken, moet je van een set van een oversized auto toch wel een nette remsetup kunnen bouwen? Als je zorgt dat je het deugdelijk bevestigd?

Ik vind voor een adapterplaat maken en een gaatje draaien 2500 wel erg veel geld.

Ik neem aan dat er dan wel leuke klauwen opzitten? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ja riel wij zijn ook zelf aan de gang gegaan en ik heb zometeen grotere schijven gegroefd en geboord, grotere klauwen, ferrodo blokken en stalen leidingen inclusief remdrukverdeling voor 800 euro.
maar dan gebruken we renault klauwen van een ander type auto, ik dacht de safrane V6

maar ik denk dat AP nog beter remt alleen bij een alpine helpt dat toch niet :D
Riël
Über-Spammer

ach ja, wat is beter?

Wat heb je nodig, wat doe je ermee? Als de schijven zo groot zijn, en ze krijgen goede koeling, dan moet je toch behoorlijk gek doen wil je er niet meer mee stilkomen denk ik zo?

Mij lijken bijv. weet ik hoeveel zuigers brembo's een beetje overdone op een clio of vijfje.
oldskool

Riël schreef:
Mij lijken bijv. weet ik hoeveel zuigers brembo's een beetje overdone op een clio of vijfje.
ja Riël maar wat is overdone sommige vinden 14" velgen al overdone dus
laat staan je auto verlagen of teflon remleidingen en een andere bekrachtiger.
net als grotere velgen en remmen .
en een grotere carb en intercooler.
maar dat is voor iedereen weer verschillendt toch .
de een vindt alles standaardt goed en duur genoeg een ander wil eens iets anders
( is soms beter)

wat bedoel je nu met remdrukverdeling zet je er een draaiknop tussen ofzo dan ?
zou je daar eens iets van hier kunnen laten zien dan ?
is iedereen bly hierzo.
ga zondag nog ff nakyken hoe 't nu precies zit met de brembo conversie v/d seat cupra naar een golf wordt nu veel gebruikt heb je 305 mm schyven 4 zuiger brembo klauwen blokken mag je zelf kiezen net als het mat. voor je spacer want die moet ik dan zelf maken
kosten zouden dan rond de 650 -800 uitmoeten komen maar dat weet ik pas na zondag.
anders gewoon een mb set erop kost ook niet alles en ziet er oook goed uit is ook 300 mm voor weinig. :lol:
Riël
Über-Spammer

Je maakt me niet wijs dat je tig pots brembo's en nodig gaat hebben om het 850kg wegende beestje onder wat voor omstandigheden dan ook gecontroleerd stil te kunnen zetten.

het lijkt wel of we willen spreken over remmen die vrachtwagenspecificaties hebben. Hoeveel remkracht heb je nodig? Maximaal niet meer dan je banden op de weg kunnen zetten. mix het met doseerbaarheid en hittebestendigheid/warmteafvoer en de schijf en blokcombinatie zullen echt nog wel normale vormen aannemen.

Velgen zijn er onder het motto het oog wil ook wat. Goed, dikke remmen staan niet slecht, maar om 't daarvoor te doen?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

oldskool schreef:
Riël schreef:
ja Riël maar wat is overdone sommige vinden 14" velgen al overdone dus
laat staan je auto verlagen of teflon remleidingen en een andere bekrachtiger.
net als grotere velgen en remmen .
en een grotere carb en intercooler.
maar dat is voor iedereen weer verschillendt toch .
de een vindt alles standaardt goed en duur genoeg een ander wil eens iets anders
( is soms beter)

wat bedoel je nu met remdrukverdeling zet je er een draaiknop tussen ofzo dan ?
zou je daar eens iets van hier kunnen laten zien dan ?
is iedereen bly hierzo.
ga zondag nog ff nakyken hoe 't nu precies zit met de brembo conversie v/d seat cupra naar een golf wordt nu veel gebruikt heb je 305 mm schyven 4 zuiger brembo klauwen blokken mag je zelf kiezen net als het mat. voor je spacer want die moet ik dan zelf maken
kosten zouden dan rond de 650 -800 uitmoeten komen maar dat weet ik pas na zondag.
anders gewoon een mb set erop kost ook niet alles en ziet er oook goed uit is ook 300 mm voor weinig. :lol:
ja er komt in de middenconsole een knop om de remdrukverdeling te regelen zodat je met diverse weersomstandigheden optimaal kan remmen
plaatjes hiervan kan je ook bij biesheuvel zien in bijna elke race/rally auo zit dat wel.
en volgens mij is er een spraakverwarring een alpine weegt echt geen 800 kilo :p
de standaard remmen zijn zwaar kut van die dingen en echt gevaarlijk
Tom
Moderator
Car: MB

Riël schreef:Je maakt me niet wijs dat je tig pots brembo's en nodig gaat hebben om het 850kg wegende beestje onder wat voor omstandigheden dan ook gecontroleerd stil te kunnen zetten.

het lijkt wel of we willen spreken over remmen die vrachtwagenspecificaties hebben. Hoeveel remkracht heb je nodig? Maximaal niet meer dan je banden op de weg kunnen zetten. mix het met doseerbaarheid en hittebestendigheid/warmteafvoer en de schijf en blokcombinatie zullen echt nog wel normale vormen aannemen.

Velgen zijn er onder het motto het oog wil ook wat. Goed, dikke remmen staan niet slecht, maar om 't daarvoor te doen?
Zit wel wat in, op een gegeven moment kunnen de banden het niet meer aan. Met die 285 schijven en een klauw met grotere zuiger kan ik hem met gemak blokkeren door flink te stampen, meer remkracht zit ik niet op te wachten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

het is wel zo dat hoe groter de schijven en hoe doseerbaarder de remmen des te harder je ook kan remmen
tuurlijk als je hard trapt blokkeer je, maar dat is wat je juist niet wil je wil zo hard mogelijk vertragen zonder te blokkeren en des te meer gevoel in de remmen des te beter dat gaat
mark 5t
Contacteer:

ik rijdt nu toch al een behoorlijke poos met mijn 21 t en een sloot vol pk`s :D met de originele remmen en ik moet eerlijk toegeven dat ze helemaal zo slecht nog niet zijn.
mijn ABS werkt ook perfect en veel harder als ABS kan je toch niet remmen.
toegegeven dat als ik echt hard ga sporten op binnenweggetjes met veel acceleratie en remwerk ja dan wordt het pedaal na een aantal keren hard remmen wel wat soft maar om nu te spreken van zwaar k*t remmen nee dat niet.
ik ben er eigenlijk dus best wel over te spreken als je maar rekening ermee houdt dat een 21 t geen rally kanon is. (heerlijke snelweg auto)
met de nadruk op snel-weg :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

het is maar net wat je ervan verwacht en waarvoor je ze wil gebruiken :D
mark 5t
Contacteer:

IDD dat ben ik helemaal met je eens!! (Y)
Riël
Über-Spammer

Precies. Maar tot een bepaalde maat is het nuttig.

Daarboven is precies wat ik bedoel met 'overdone'

@tom
Alle remmen krijg je wel geblokkeerd :p 't is de doseerbaarheid en het uithoudingsvermogen van de combinatie. Uithoudingsvermogen als in remmen op zijn zak geven op n circuit.
Plaats reactie