Ingebroken , nieuwe achter -zijruit R5 GTT

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
che

:( :( :(

Ongelooflijk, maar waar.

Bij ons in de straat zijn 4 auto's ingebroken.. En de mijne is er 1 van. :(
Niets meegenomen, maar wel een verkracht gevoel, en een 'nieuw' zij-ruitje nodig.. (Daarbij waren ze ook nog geblindeerd met RTC stickers etc etc) drama!!

Maar moet dus nu een nieuw ruitje in En nu heb ik eigenlijk 3 vragen..

1)Heeft iemand nog een (zij) achter-ruitje liggen? (Het liefst 2??)
2)De montage is toch (heel) makkelijk. Met die schuifjes zet je toch zo een andere ruit erin? Bedoel dat kan je toch zelf ook doen??
3)Is er een verschil in ruit-afmeting tussen ph I en ph II (lijkt me zelf al zeer onwaarschijnlijk, maar je weet het maar nooit)..

Arrghh....

Bedankt!

* Je leest niet krom ;) .. Het gaat om een R5 GT'tje..
Laatst gewijzigd door che op zo 24 jul 2005 9:00, 2 keer totaal gewijzigd.
paulusdecliokabouter

is het niet handig ff je type auto erbij te zetten :) of lees ik nu krom.
Dennis VK

2) Ja joh, je rubbers heb je nog neem ik aan, dus over van dat ingeslagen raam? Want je zet hem er zo in, eerst achter in het schuifje duwen, dan voor de rubberdopjes door dat haakje duwen, aan de binnenkant vastklikken en klaar (shuifsysteempje). Als je ziet hoe bijzonder makkelijk dat gaat, ga je je haast afvragen waarom dat ze nog moeite doen om hem in te slaan....

Sterkte met de schade!
che

Dennis VK schreef:2) Ja joh, je rubbers heb je nog neem ik aan, dus over van dat ingeslagen raam? Want je zet hem er zo in, eerst achter in het schuifje duwen, dan voor de rubberdopjes door dat haakje duwen, aan de binnenkant vastklikken en klaar (shuifsysteempje). Als je ziet hoe bijzonder makkelijk dat gaat, ga je je haast afvragen waarom dat ze nog moeite doen om hem in te slaan....

Sterkte met de schade!

Bedankt!!

Net bij iemand 2 nieuwe ruiten gehaald (1 geblindeerde staat ook zo dom), en was inderdaad verbaasd hoe makkelijk dat ging.. Ongelooflijk, mijn respect voor Renault...

Dus er zitten weer ruiten in.. Bedankt iedereen!!!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ik heb eigenlijk weinig respect voor Renault wat betreft dat, want je hebt een 5 binnen een minuut open :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
micha

het zou toch fijn zijn als ze de moeite namen om je ruitje er heel uit te halen voordat ze je radio jatten...
Steven
Car: M536

Ach liever dat ze een ruitje aan puin kinkelen dan dat ze je slot en gehele deur slopen. Of nog erger, je deur openvouwen zoals bij rob destijds (N)

Dan ben je blij met een sloop ruitje van 10 euri en wat stofzuigwerk.
(afgezien of ze nog wat gejat hebben of niet).
Riël
Über-Spammer

LOL
Het is sneller het ruitje eruit te halen ipv hem in te slaan :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Dennis VK

alife schreef:het zou toch fijn zijn als ze de moeite namen om je ruitje er heel uit te halen voordat ze je radio jatten...
en dan zo sportief zijn om hem maar er meteen terug in te zetten :D
che

Steven schreef:Ach liever dat ze een ruitje aan puin kinkelen dan dat ze je slot en gehele deur slopen. Of nog erger, je deur openvouwen zoals bij rob destijds (N)

Dan ben je blij met een sloop ruitje van 10 euri en wat stofzuigwerk.
(afgezien of ze nog wat gejat hebben of niet).
Is ook zo...

Heb nu alles gehad.. (is onderhand al 3 x ingebroken :( )

1 x de 'professionele metalen schuif tussen raam en deur

1 x de groffe "schroevendraaier in slot hameren" methode

1 x achter-ruitje inslaan....

Hoop dat ik er nu voor de rest van mijn leven vanaf ben....

En wat ik dan niet begrijp.. Mijn radio zit er niet in.. (maar alle andere shit die ik erin had zitten, zelfs een gloednieuwe helm, die laten ze zitten...

Niet dat ik wil dat ze wat meenemen, maar gvdmme, laat mijn auto dan heel als je toch niets meeneemt!!
micha

ja dat bedoel ik! Hadden ze ff aangebeld: "meneer, we gaan uw radio jatten, misschien wilt u hem er zelf voorzichtig uithalen en mee geven, dan hoeven we niets te mollen" Dat zou wel aardig zijn geweest! Maar nee hoor, de boefjes moeten ook nog eens wat stuk maken! Tuig is het!
Plaats reactie