overspuiten bumper

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
micha

Hoi,

Na wat zoekwerk heb ik niet echt mijn antwoord gevonden.. dus post ik maar een nieuw topic.

Voor mijn 1.2 clio heb ik een nieuwe (2e handse) bumper gekocht, maar deze is in de verkeerde kleur gespoten. Nu heb ik zitten zoeken naar wat info over spuiten, maar dit gaat of over plastic onderdelen een kleurtje geven, of over metaal overspuiten.
Omdat ik de nieuwe bumper niet meteen wil verpesten wil ik toch ff wat advies vragen:
Moet ik gewoon de werkwijze voor metaal volgen? of is er iets speciaals dat ik moet doen? Hij is nu grijs metalic, en hij moet midnight-blue worden.

bedank voor tips!

p.s. de bumper was trouwens echt SPOT goedkoop: nog geen 22 euro. (inclusief mistlampen!) :D
edwin19
Contacteer:

gewoon naar de spuiter brengen
micha

tja.. dat kan altijd, maar gaat wel een beetje tegen het principe van hobby-en in. Een spuiter is natuurlijk veel beter dan zelf doen, en ik verwacht niet dat ik super-resultaten zal boeken, maar het gaat er om dat ik het leuk vind om het te doen. Als ik er geen lol in zou hebben dan zou ik hem ook altijd wel naar de garage brengen als er iets moest gebeuren. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Riël
Über-Spammer

Goed strak schuren, uiteindelijk met 100 schuurpapier waterproof doen, als de oude lak er dan nog opzit kun je m gewoon netjes met een spuitbus doen. Blanke lak erover daarna, en dan is het resultaat echt niet verkeerd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
edwin19
Contacteer:

Riël schreef:Goed strak schuren, uiteindelijk met 100 schuurpapier waterproof doen, als de oude lak er dan nog opzit kun je m gewoon netjes met een spuitbus doen. Blanke lak erover daarna, en dan is het resultaat echt niet verkeerd.
maak van die 100 maar 1000 :lol:
McHacken

voor zekerheid nog ff kunstof spuitplamuur eerst erop
Allartino

kunststof primer denk ik? is wel aan te raden voor als je door de lak heenschuurt, en dat gebeurt geheid? op die plekjes daar hecht je nieuwe lak niet en bestaat de kans dat het gaat bladderen...
5GTT & clio II 1.6 16v
micha

ok.. bumpers zijn gespoten, en het resultaat is niet verkeerd! Ik heb ze niet gelakt, omdat ik eigenlijk het matte wel wat vind hebben. Alles in een kleur vind ik ook zo saai. :D

[img]http://www.alife.be/tmp/newbumper.jpg[/img]
Allartino

ziet er weer als nieuw uit? (Y)
5GTT & clio II 1.6 16v
micha

nu alleen nog nieuwe nummer plaat.. deze heeft een beetje last van groene aanslag :lol:
Plaats reactie