het subject stelt mijn vraag eigenlijk al maar daar gaat ie nog een keer
koni schokbrekers voor 5 GTT/GTE ook passend op Clio/19 16v ?
Ik heb nog een complete set gele koni's liggen, en loop met de gedachte om een Clio 16v Grand Prix of 19 16v te kopen.
anders komen ze te koop zodra ik mijn onderdelen schuur ga opruimen.
maar dan open ik wel een topic in aangeboden.
graag wat foto's van schokbrekers bij Clio en 19 zodat ik kan kijken of het evt met of zonder aanpassingen te maken is.
koni schokbrekers voor 5GTT/GTE ook passend op Clio/19 16v ?
Achter past het zowiezo, hoogstens ff checken hoe de lengte van de bumpstops op de demperstang uitpakt, en eventueel inkorten of aanvullen.
Voor past op zich wel, maar het zou kunnen dat je camber wat afwijkend wordt. Op te lossen door sleufgaten in de dempers te maken. Ook de hoogte zal afwijken, waarschijnlijk wordt je auto wat lager, maar met de juiste veren komt dit wel goed.
Tot slot kan ik me indenken dat als je dempers van een lichte auto op een zwaardere auto zet, je in principe een lichtere, minder sporty setting hebt.
Voor past op zich wel, maar het zou kunnen dat je camber wat afwijkend wordt. Op te lossen door sleufgaten in de dempers te maken. Ook de hoogte zal afwijken, waarschijnlijk wordt je auto wat lager, maar met de juiste veren komt dit wel goed.
Tot slot kan ik me indenken dat als je dempers van een lichte auto op een zwaardere auto zet, je in principe een lichtere, minder sporty setting hebt.
ze zijn in stugheid af te stellen dus dat sporty gevoel kun je echt wel afregelen
thanks voor de tip over het camber, daar had ik zelf nog niet over nagedacht.
maar als het fysiek past dan is de rest wel weer te regelen
thanks voor de tip over het camber, daar had ik zelf nog niet over nagedacht.
maar als het fysiek past dan is de rest wel weer te regelen

ja ze zijn in te stellen....Maar vergeet niet dat je we met auto's temaken hebt die zwaarder zijn. en daar is het niet voor gemaakt.. ik weet niet of je ooit konis voor een clio of een 16V hebt gezien. (ik zelf btw ook niet) maar die zullen wel een stuk dikker zijn