Wat mij nu overkomt, heb gisteren apk keuring gehad, het eerste waar ze naar kijken is het chassisnummer. Bij een clio16v begint dat standaard met: VF1C57D.......
VF1 voor de fabrikant en C57D voor Clio 16V. Nu gaat die kerel zijn bril nog eens goed opzetten en zegt dat ie geen 7 ziet staan maar een Z. Ik zeg onmogelijk wat krijgen we nu? EEn andere gast erbij gehaald en leest een 7, keuringmeester blijft bij zijn standpunt en keurt de auto af, ook een lampie was kapot en de derde gordel achterin zat er niet. Ik zeg wat nu? Naar de RDW en laten ze daar maar kijken hoe of wat. Ik direct naar de RDW en laat hen er naar kijken. Vervolgens pakt die gast een stukje schuurpapier en schuurt de boel kaal. Alles ok behalve die 7, het lijkt inderdaad op een Z. Nu komt het leukste, de auto wordt door de RDW aan een chassisnummer onderzoek onderworpen, datum onbekend, autop blijft afgekeurd en misschien is er wel meer aand e hand met de auto. Ik weet dat ie in 96 nog op het circuit heeft rondgereden en toen plat is gereden. Die gast heeft toen bij Achterberg een nieuwe carrosserie gekocht en het oude nummer over laten tikken, wat nu dus, naar blijkt, niet goed gedaan is. De auto is ondertussen dus wel 4/5 keer apk gekeurd en er is nooit een opmerking over geweest. Straks ben ik dus de lul en wordt mijn auto in beslag genomen. Heb er voor duizenden guldens aan verspijkerd.....
Ik heb wel een aankoopbon en adressen/telefoonnummers van vorige eigenaren en Achterberg die het zich nog kan herinneren. Wat een gedoe, heeft iemand enige ervaring met dit of ben ik jammergenoeg de enige?? PLEASE HELP ME!!
VF1 voor de fabrikant en C57D voor Clio 16V. Nu gaat die kerel zijn bril nog eens goed opzetten en zegt dat ie geen 7 ziet staan maar een Z. Ik zeg onmogelijk wat krijgen we nu? EEn andere gast erbij gehaald en leest een 7, keuringmeester blijft bij zijn standpunt en keurt de auto af, ook een lampie was kapot en de derde gordel achterin zat er niet. Ik zeg wat nu? Naar de RDW en laten ze daar maar kijken hoe of wat. Ik direct naar de RDW en laat hen er naar kijken. Vervolgens pakt die gast een stukje schuurpapier en schuurt de boel kaal. Alles ok behalve die 7, het lijkt inderdaad op een Z. Nu komt het leukste, de auto wordt door de RDW aan een chassisnummer onderzoek onderworpen, datum onbekend, autop blijft afgekeurd en misschien is er wel meer aand e hand met de auto. Ik weet dat ie in 96 nog op het circuit heeft rondgereden en toen plat is gereden. Die gast heeft toen bij Achterberg een nieuwe carrosserie gekocht en het oude nummer over laten tikken, wat nu dus, naar blijkt, niet goed gedaan is. De auto is ondertussen dus wel 4/5 keer apk gekeurd en er is nooit een opmerking over geweest. Straks ben ik dus de lul en wordt mijn auto in beslag genomen. Heb er voor duizenden guldens aan verspijkerd.....
Ik heb wel een aankoopbon en adressen/telefoonnummers van vorige eigenaren en Achterberg die het zich nog kan herinneren. Wat een gedoe, heeft iemand enige ervaring met dit of ben ik jammergenoeg de enige?? PLEASE HELP ME!!
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Fok, Zeeuw,
Dat is echt niet cool!
Onze 16v is afgekeurd omdat de papieren niet in orde waren. Naar later bleek was het deel opmerkingen weg, waar het bouwjaar stond (1992, kenteken 1994). Later bleek ook dat er al 3 keer nieuwe papieren waren aangevraagd... Nu staat ie voor de deur met 1 of andere elektro probleem... Motor houdt in.
Succes met het 7 en Z verhaal...
Lijkt me sterk dat ze je auto in kunnen nemen, als ie al 5 keer is goedgekeurd. Echt shit.
Dat is echt niet cool!
Onze 16v is afgekeurd omdat de papieren niet in orde waren. Naar later bleek was het deel opmerkingen weg, waar het bouwjaar stond (1992, kenteken 1994). Later bleek ook dat er al 3 keer nieuwe papieren waren aangevraagd... Nu staat ie voor de deur met 1 of andere elektro probleem... Motor houdt in.
Succes met het 7 en Z verhaal...
Lijkt me sterk dat ze je auto in kunnen nemen, als ie al 5 keer is goedgekeurd. Echt shit.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Zeeuw, ga naar een keuring "ergens om de hoek".
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze het chassisnummer helemaal na geen kijken, en ik heb het bij ons in de garage ook nog nooit meegemaakt.
Waarschijnlijk had de keurmeester die jouw auto keurde net weer een examen gehad, en houdt hij zich strikt aan de regels.
Succes.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze het chassisnummer helemaal na geen kijken, en ik heb het bij ons in de garage ook nog nooit meegemaakt.
Waarschijnlijk had de keurmeester die jouw auto keurde net weer een examen gehad, en houdt hij zich strikt aan de regels.
Succes.
-
balen bas ,heb je een mooie wagen , weer troubles....
en heel vaak wordt t chassisnummer vergeten te controleren bij een apk...
en heel vaak wordt t chassisnummer vergeten te controleren bij een apk...
Tja, is ook al in me opgekomen maar.... het staat nu al wel bij de RDW geregistreerd, althans er wordt een afspraak met me gemaakt om dit nader te bekijken. De zaak is aangemaakt op mijn kenteken. Dus in geval van afmelding door een ander APK keuringsstation kan er bij de RDw een lampie gaan branden dat het niet ok is want.....er staat nog een onderzoek open. Ik baal hier echt enorm van want dan zie ik het straks wel gebeuren dat ie in beslag genomen wordt ofzo. Feit is wel dat het opnemen van een chassisnummer bij een apk geen waterdicht iets is, aangezien een keuringmeester dit vergeten kan en dan wordt de auto toch goed goedgekeurd terwijl het nummer niet ok is. Wat ook balen is, is dat de RDW er zich mee gaat bemoeien en dan kan het dus wel weer heeeeeeeeeeel lang gaan duren voordat er wat gebeurt.
-
ja precies en die lui vinden altijd wat ....
hallo mensen ,uhm dat wat die gozer heeft gedaan klopt volgens mij niet en volgens mij is dat omkatten ,op die caroserie wat hij heeft gekocht zit een chassie nummer en dat mag je niet vervangen dacht ik zo ,dit ziet er niet zo leuk uit ,en net zoals je zegt strakjes ben je je car kwijt ,uhm ik zou het nog ff ergens anders gaan proberen ,lukt het daar wel heb je geluk , maar dan nog als politie je een keer aanhoudt voor een grote controlle dan hang je alsnog,vindt het heel lullig voor je ,groetjes marco
Goed ben ik met je eens, maar er is geen ander nummer te zien. Indien je een nieuwe carrosserie koopt, zit er dan een nummer in? Lijkt me wel, dus dat baart me zorgen. De auto heb ik te goeder trouw gekocht en het nummer hebben ze overgeslagen om het kenteken te kunnen behouden, maw om niet dikke BPM te betalen, denk ik. Dit ideetje werd ook nog geopperd; de baas geeft opdracht aan zijn monteur om het nummer erin te slaan, de baas leest het op: VF1C5 zeven, waardoor die gozer hoort de Z van zeven en tikt vervolgens een Z ipv een 7. Lijkt me onwaarschijnlijk maar buiten kijf staat dat ik er niets mee van doen heb.
-
balen , hoop maar niet dat ie ingenomen wordt , dan krijg je hem als pakketje terug
als je een nieuwe caroserie koopt heeft dat een chassie nummer , en dat mag je niet vervangen en dat heeft die gozer dus gedaan en dat heet bij de politie omkatten van je wagen ,heel erg lullig voor je als ze erachter komen ,wat hij heeft gedaan mag gewoonweg niet ,ach ja laat het eerst maar eens ff nakijken maar als het klopt wat jij zegt dan ben ik erg bang dat het fout gaat lopen ,greetz marco
Nou reken maar dat ik em leeghaal, motor alles, nee dit kan niet ik word gek als ik eraan denk. Kijk als ze geen ander nummer eronder vinden is er lijkt mij niets aan de hand. Indien het nummer dat er eventueel onderuit komt niet gestolen blijkt te zijn is er ook niets aan de hand. Probleem is dat ik er niets aan kan doen en dan toch de lul kan zijn!
Kijk als er geen ander nummer tevoorschijn komt kan er niet van omkatten gesproken worden. Het nummer is er dan verkeerd ingeslagen. Tevens heb ik het niet gedaan maar een vorige eigenaar/ of garagebedrijf. Wat heb ik daarmee van doen?
hmmm , kijk als er een nummer in heeft gestaan zal dat eerst weggehaald moeten zijn ,want nummer over nummer gaat niet ,dus mischien hebben ze er een stukje uitgeflext en een nieuw stukje tussengelast en daar het nummer ingeslagen ,als er gelast is wat wel moet dan ,dan vrees ik dat ze het kunnen zien ,maar laat het nu maar eerst ff nakijken evengoed is het niks ,en hebben ze zich gewoon vergist ,alleen dit komt me allemaal bekend voor omdat ik hetzelfde heb gehad met een andere auto
Heb net de monteur van Achterberg gesproken en zei dat er een nieuwe carrosserie opgegaan is. Deze hebben GEEN nummer. Alleen als je een complete auto nieuw koopt hebben ze een nummer. Dat zou dus ook weer wat op kunnen helderen. Probleem is wel weer dat die gast er toen nognniet werkte. Hij heeft er alleen van gehoord. Ik ga maandag maar ff naar Achterberg en eens ff horen hoe of wat.
zou ik ook doen ga zoveel mogelijk info winnen over het hoe en wat er met die auto nu presies is gebeurt en vraag dan ook of iemand dat dan wil toehelderen bij de rdw als dat nodig mocht zijn succes ermee
greetz marco
greetz marco
-
suc6!!
O.k., je zegt zelf al dat een Clio ALTIJD begint met VF1C5 7 D.......
Welke andere auto begint er dan met vf1c5 Z(!) d... etc.?!
Als dit uberhaupt niet bestaat, dan is het toch duidelijk dat het inslaan van het nummer niet secuur genoeg is gedaan, of zie ik dat vekeerd? (kortom, dattie dus niet omgekat is).
Welke andere auto begint er dan met vf1c5 Z(!) d... etc.?!
Als dit uberhaupt niet bestaat, dan is het toch duidelijk dat het inslaan van het nummer niet secuur genoeg is gedaan, of zie ik dat vekeerd? (kortom, dattie dus niet omgekat is).
-
- Contacteer:
Sommige lui hebben de eigenschap om een Z met een streepje te schrijven... de gelijkenis is bijna compleet en een vergissing gauw gemaakt. Ik weet bijna zeker dat het een vergissing is geweest met overschrijven van nummers en letters.
Het zal wel loslopen denk ik zo.
Alleen lastig van het uitzoekwerk. Ik vermoed niet dat je duistere zaken tegenkomt maar het kost allemaal veel te veel tijd en onnodige stress.
Suc7(ik kon het niet laten...)
Het zal wel loslopen denk ik zo.
Alleen lastig van het uitzoekwerk. Ik vermoed niet dat je duistere zaken tegenkomt maar het kost allemaal veel te veel tijd en onnodige stress.
Suc7(ik kon het niet laten...)
hee luitjes,hier is pat speaking.
ik heb dit probleem eens gelezen,en het is overduidelijk dat er niets aan de hand is.
nieuwe chasis worden kentekenloos verkocht en moet het nummer erin van de oude auto die dus stuk is.
nou wat de controle op de apk betreft vind ik deze gasten een beetje zwaar overdreven doen wat betreft dit probleem cq cijferfout,want als je inderdaad ff niet oplet dan heb je zo van een 7 een z gemaakt.
ik heb zelf wel eens chasis problemen gehad wat betreft nummers en ik moet zeggen dat ze me bij de rdw heel goed hebben geholpen ze zijn echt dik twee uur met me bezig geweest wat betreft het nummer,en je hoeft niet bang te zijn,want als de auto niet is gestolen dan kunnen ze je deze niet afnemen,en als de fout aanemelijk kan worden gemaakt dan is dit ook echt wel zo opgelost maar dat ligt natuurlijk aan de betreffende persoon die je helpt bij de rdw.
ik hoop dat je een beetje gerust gesteld bent
maar ik ben er wel zeker van dat dit goed wordt opgelost,groet pat.
ik heb dit probleem eens gelezen,en het is overduidelijk dat er niets aan de hand is.
nieuwe chasis worden kentekenloos verkocht en moet het nummer erin van de oude auto die dus stuk is.
nou wat de controle op de apk betreft vind ik deze gasten een beetje zwaar overdreven doen wat betreft dit probleem cq cijferfout,want als je inderdaad ff niet oplet dan heb je zo van een 7 een z gemaakt.
ik heb zelf wel eens chasis problemen gehad wat betreft nummers en ik moet zeggen dat ze me bij de rdw heel goed hebben geholpen ze zijn echt dik twee uur met me bezig geweest wat betreft het nummer,en je hoeft niet bang te zijn,want als de auto niet is gestolen dan kunnen ze je deze niet afnemen,en als de fout aanemelijk kan worden gemaakt dan is dit ook echt wel zo opgelost maar dat ligt natuurlijk aan de betreffende persoon die je helpt bij de rdw.
ik hoop dat je een beetje gerust gesteld bent
maar ik ben er wel zeker van dat dit goed wordt opgelost,groet pat.
-
Dit is mooi klote man.. Hoop voor je dat het nix is en dat alles goed komt, want dit gun je niemand. Heb je eindelijk je eigen auto die je zo maakt dat het echt JOUW is en dan zoiets na verschillende keuringen.. Suc6
In mijn Clio 16V zit ook een nieuw nr, maar die zit in de koffer bak.. Weet niet waarom maar hij klopt wel heb een algehele controle van de politie meegemaakt en toen hebben ze hem gecontroleerd. Dus die zal wel goed zijn..
Hoop voor jouw ook dat het nix is en dat het allemaal gewoon goed komt. Heb je ook geen anntekening op je papieren staan???
Mzzl Jeffrey..
In mijn Clio 16V zit ook een nieuw nr, maar die zit in de koffer bak.. Weet niet waarom maar hij klopt wel heb een algehele controle van de politie meegemaakt en toen hebben ze hem gecontroleerd. Dus die zal wel goed zijn..
Hoop voor jouw ook dat het nix is en dat het allemaal gewoon goed komt. Heb je ook geen anntekening op je papieren staan???
Mzzl Jeffrey..
Een nieuwe koets voor een cupauto wordt ZONDER chassisnummer verkocht, niet met....
De koetsen met nummers zijn al geheel af en gekit, terwijl cupkoetsen zonder nummer verkocht worden.
vroeger moest je een nummer overslaan in het bijzijn van de douane, tegenwoordig doet de RDW dit, maar de gebruikelijke procedure vroeger was gewoon illegalo overtikken. Voor circuitgebruik maakte het ook niet echt heel veel uit geloof ik. Het was uberhaubt een uitzondering dat de cupclio's al met kenteken verkocht werden en dat is ook al heel erg raar verlopen in die tijd. Er schijnen in die tijd ook dubbelle kentekens afgegeven te zijn en dergelijke .... ( goh, wat zou dat chris verwarren zeg.... zietie een auto langsrijden waar hij het kenteken van kent maar met de verkeerde kleur ofzo ..
)
Aangezien dit zaakje nu bij de RDW geregistreerd staat moet je inderdaad maar je vingers gekriuist houden en hopen dat je niet voor een herkeuring ofzo moet met dat ding...
Wellicht heeft het zin om te informeren wat er juridisch gebeurt als je hem nu tijdelijk laat schorsen, en dan even heen en weer verkoopt.......
De koetsen met nummers zijn al geheel af en gekit, terwijl cupkoetsen zonder nummer verkocht worden.
vroeger moest je een nummer overslaan in het bijzijn van de douane, tegenwoordig doet de RDW dit, maar de gebruikelijke procedure vroeger was gewoon illegalo overtikken. Voor circuitgebruik maakte het ook niet echt heel veel uit geloof ik. Het was uberhaubt een uitzondering dat de cupclio's al met kenteken verkocht werden en dat is ook al heel erg raar verlopen in die tijd. Er schijnen in die tijd ook dubbelle kentekens afgegeven te zijn en dergelijke .... ( goh, wat zou dat chris verwarren zeg.... zietie een auto langsrijden waar hij het kenteken van kent maar met de verkeerde kleur ofzo ..
Aangezien dit zaakje nu bij de RDW geregistreerd staat moet je inderdaad maar je vingers gekriuist houden en hopen dat je niet voor een herkeuring ofzo moet met dat ding...
Wellicht heeft het zin om te informeren wat er juridisch gebeurt als je hem nu tijdelijk laat schorsen, en dan even heen en weer verkoopt.......
Thanx voor de berichten, dit doet me wel weer geloven in een goede afloop. morgen ga ik naar achterberg en kijken hoe het allemaal gegaan is en of ie het maybe zwart op wit kan zetten. Thanx in ieder geval!!!!
-
suc6 er mee bij de rdw 

Redelijk goed nieuws, ben bij achterberg geweest en die wist er nog van. Hij heeft facturen ervan liggen dus dat zit goed. Kreeg ook een telefoontje van de RDW, moest ik vertellen hoe of wat. Ik gewoon mijn verhaal gedaan en nu moet ik dus die factuur en een verklaring van achterberg overleggen en dan veranderen ze, als het goed is, het nummer. Kosten 110,-. Zal het wel goed aflopen denk ik zo!!!!!!!!!
Mooi zo !!!!
Kan er weer lekker gereden worden. Voortaan lekker 'om de hoek' voor de APK zou ik doen als ik jou was.
Kan er weer lekker gereden worden. Voortaan lekker 'om de hoek' voor de APK zou ik doen als ik jou was.
Het lullige is dat ie om de hoek was, probleem is dat ze tegenwoordig hoofdelijk aansprakelijk zijn, maw vroeger was het bedrijf vernatwoordelijk nu de keurmeester zelf. Om deze reden zijn ze dus strikter aangezien ze hun vergunning kwijt kunnen raken. Vroeger kwam er vaker maar nu dus NOOIT meer. Die eikel ging nog ff een stukkie rijden zonder te zeggen, hij reed de vrug af en weg, tien minuten later kwam ie terug, eikel. Had nog een driepunts gordel, los achterin liggen, begon tie ook over te mekkeren. Enorme eikel en hij verdiende het echt niet om in mijn Clio te rijden!
On 2001-10-29 18:30, Zeeuw
wrote:
Enorme eikel en hij verdiende het echt niet om in mijn Clio te rijden!
Maar dat verdient toch niemand......behalve jijzelf dan natuurlijk

Ja maar zij hebben er verstand van hoorOn 2001-10-29 18:30, Zeeuw
wrote:
, begon tie ook over te mekkeren.

Vorige gtturbo werd ook afgekeurd. Erg vervelend allemaal, want je weet dan is je auto er slecht aan toe en absoluut een gevaar voor de mensheid.
Om dit verdiet te verwerken de volgende dag maar mee naar de Nurburgring gereden om daar even 3 rondjes af te reageren.......
ja precies, hij zegt doe de kap maar ff open. Ok, staat toch aan de voorkant te pielen, hoe gaat ie open???? Ik zeg nog nooit een renault motorkap open gedaan ofzo?? En maar zoeken joh, ik zeg hij gaat zo open, ohh ja, ik zie het, laat ie em zo hard naar voren vallen dat dat staaldraadje breekt!!
Nou gisteren ff bij de RDW geweest en die gasten liepen toch moeilijk te doen. Alles checken incl. APK onderdelen. Ze keken of de remmen wel ok waren, de kooi enz enz. De stoel, een sparco EVO kan dus niet naar voren of achteren, mag niet, moet ik dus aanpassen, de gordels idem dito, je mag dus niet ff je gordels veranderen, dit moet op het kenteken aangepast worden, en ga zo maar door. Ik heb nu dus een aankoopfactuur van Achterberg van de carrosserie en als de RDW dit afdoende vindt is alles rond, anders gaat de technische recherche er zich mee bezighouden. Prettige dag verder!
Wat een ongeloofelijk stelletje zeikijzers bij mekaar zeg bij die RDW.
tis daar echt niets dan geouwehoer, ik heb daar ook echt altijd ruzie als er wat moet gebeuren....
tis daar echt niets dan geouwehoer, ik heb daar ook echt altijd ruzie als er wat moet gebeuren....