Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
catrinus

Ik kreeg vandaag de nieuwe heilige koe in mijn handen gedrukt, en daar stond een tweedehands testje in over turbo`s. De testwagens bestaan uit een ford fiesta rs turbo, een fiat uno turbo I.E. en een 5 gt turbo. De ford fiesta kwam als beste uit de bus, de fiat staat 2e en de gt turbo kwam als slechste uit de test. De test ocasion was een afgetrapte gt turbo. Die gt heeft een lekke kop, kapotte voorbumper,kapotte turbo en lekke schokdempers. Waar die auto te koop staat vraagt er nog 4950,- voor. ik zal er niet veel meer van vertellen maar ik ben het niet echt eens met het verhaal wat er in de heilige koe staat. maar dat moeten jullie maar zelf lezen.

Greetz the cat man.
There will be plenty of time to rest when your dead
Rudo

Ik heb nog een boel Autovisies liggen o.a. uit de jaren 80. Daarin staan ook tests waaronder die van een GTT tegen een Uno turbo. Toen waren ze nog nieuw, dus lijkt me ook een eerlijkere vergelijking!

Kzal eens kijken of ik het eens een keer in kan scannen en online zetten.
Arjen

Dat zou leuk zijn. Heb veel oude autoboeken en tijdschriften maar daar staan jammer genoeg geen testen in van de GT. heb wel nog een paar slechte kopieen van een Alpine Turbo test.
marco

hallo mensen, dit klopt ja patrick vertelde mij dit gisteravond over die test,ik dacht dat ik gek werdt,gebruiken ze voor een test een afgetrapte gt turbo,pat was het er ook niet mee eens en ik denk dat we ze maar eens moeten gaan aanschrijven met de mededeling
van als jullie willen testen kom dan maar hierheen dan mogen ze mijn gt of die van pat eens pakken en eens kijken hoe de uitslag er dan uitziet ,ik vindt het echt min dat ze de renault eigenlijk een beetje afzeiken ,maar ja ,je hebt van die bladen he :lol::lol:
groetjes marco
Michel S.
Contacteer:

Ik heb het nummer hier voor me. Is echt belachelijk. Ik ben het email adres aan het zoeken van die gasten. Geloof je toch niet. Prijskaart van 5000 hangt erp. Bumper kapot. Stoel kapot. Turbo naar de ruk. Koppakking gaar. en 288.000 op de teller. Nu houdt een gtt-tje dit uit met goed onderhoud enzo. Maar dit is echt een afgetrapte bak.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes
Stefijn

Ik heb m ook! Wat is dat nou voor achterlijke test, nemen ze een ontzettende afgeragde brik waar alles aan mankeert met 300.000km op de teller en daar hangen ze een artikel aan. Wat een EIKELS! :sad:
marco

tja ik snap ook niet hoe ze het durven om zo een test te doen ,maare ze flikken het wel,
stelletje%$#&^%&^(
ach ja ,laat die mensen maar lekker in hun wezen daaro op de redacktie van de heilige koe , wij weten wel beter wat onze turbo'tjes kunnen ,
greetz marco
Michel Meganefreak
Contacteer:

de test was inderdaad niet eerlijk, maar dat stond er ook bij he....als je goed gelezen hebt stond erbij dat de 5 de beste normaal gesproken is en dat ze vol verwachting over deze waren........dat ze dan toevallig een brik nemen voor de test is dan wel slecht maar ze gaven ook meteen toe dat dit de oorzaak was dat de 5 geen kans had........

uiteindelijk toch best een positief beeld gegeven over de 5 in het algemeen toch?? alleen dat ze erbij zetten dat een turbo (altijd) is afgeragd das weer wat te overdreven.......
Stefijn

On 2001-10-27 18:58, meganefreak
wrote:
de test was inderdaad niet eerlijk, maar dat stond er ook bij he....als je goed gelezen hebt stond erbij dat de 5 de beste normaal gesproken is en dat ze vol verwachting over deze waren........dat ze dan toevallig een brik nemen voor de test is dan wel slecht maar ze gaven ook meteen toe dat dit de oorzaak was dat de 5 geen kans had........

uiteindelijk toch best een positief beeld gegeven over de 5 in het algemeen toch?? alleen dat ze erbij zetten dat een turbo (altijd) is afgeragd das weer wat te overdreven.......
Wat voor beeld denk je dat dit soort artikels oproept bij mensen die er géén verstand van hebben?
Als je GOED leest, zie je idd dat ze toegeven dat de R5 beter kan, maar wat is de strekking van het verhaal? Dat de R5 - in die test - gewoon een afgeragde brik is die je beter links kunt laten liggen.
Michel Meganefreak
Contacteer:

oke, ik moet toegeven ze hebben het niet goed gebracht.....ik heb zelf een iets andere kijk op het artikel omdat ik marketing als opleiding doen en een tijdje aan jornalistiek heb gedacht, dus ik weet wel hoe je iets moet brengen en hoe je ergens info vandaan moet trekken.

Maar inderdaad voor iemand die het vluchtig leest denkt dat ie nooit een 5 moet kopen en das niet eerlijk, daar heb je helemaal gelijk in :sad:

Ik wil proberen met mijn coupe bij extreem te komen (rubriek in dat blad)/ of anders in GTI T&D mocht dit lukken dan zou ik ze wel op hun donder daar/ of bij GTI T&D om een occassion-impressie van de 5 vragen......is dat niet een goede deal?? LOL
-----------------
Life begins at 180!
<font size=1>[ This message was edited by: meganefreak on 2001-10-27 23:32 ]</font>
Jeffrey E.

He ik heb het artikel niet gelezen, maar als jullie het er niet mee eens zijn mail ze helemaal plat dan zette ze rectificatie in het volgende nr. Lijkt mij wel slim van ze dan.

Maar het is nooit leuk om een Renault te zien/lezen/horen worden afgekraakt..

Suc6 Jeffrey...
Michel S.
Contacteer:

Die mail ligt al bij hun in de bus. Zoiets kan ik niet op me laten zetten. Als het zo oneerlijk moet, dan laat de R5 er dan ook uit. Ben benieuwd wat ze terug sturen.

groetjes
Stefijn

On 2001-10-28 02:19, Chris
wrote:
In GTI T&D, stond wel al een keer een aankoop advies van de Renault 5 GT Turbo, daar waren ze toen goed te spreken over de 5.

Maar het blijft inderdaad suf dat ze slopers gebruiken voor zo'n test.

Twee maanden geleden werd in De Heilige Koe de Lancia Delta van een vriend van mij getest tegen een Sierra Cossworth en nog een auto, ben even kwijt wat voor een.
De testrijder kon al na 10 minuten zeggen hoe de auto reed en wat de Lancia allemaal kon, en aan de hand daarvan maakte hij een verslagje.
Dat vind ik dus ook suf, je kan pas echt over een auto een goed verslag geven als je er een paar dagen of in ieder geval éé'n lange dag test mee rijdt IPV een kleine 10 minuten.
Ik ga ze ook nog een mail sturen, die sukkels.

Eenne, een Delta.....<!-- BBCode Start -->:smile:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

In GTI T&D, stond wel al een keer een aankoop advies van de Renault 5 GT Turbo, daar waren ze toen goed te spreken over de 5.

Maar het blijft inderdaad suf dat ze slopers gebruiken voor zo'n test.

Twee maanden geleden werd in De Heilige Koe de Lancia Delta van een vriend van mij getest tegen een Sierra Cossworth en nog een auto, ben even kwijt wat voor een.
De testrijder kon al na 10 minuten zeggen hoe de auto reed en wat de Lancia allemaal kon, en aan de hand daarvan maakte hij een verslagje.
Dat vind ik dus ook suf, je kan pas echt over een auto een goed verslag geven als je er een paar dagen of in ieder geval éé'n lange dag test mee rijdt IPV een kleine 10 minuten.
Tijn
Contacteer:

On 2001-10-25 23:46, Rudeboy
wrote:
Ik heb nog een boel Autovisies liggen o.a. uit de jaren 80. Daarin staan ook tests waaronder die van een GTT tegen een Uno turbo. Toen waren ze nog nieuw, dus lijkt me ook een eerlijkere vergelijking!

Kzal eens kijken of ik het eens een keer in kan scannen en online zetten.
wellichgt kan je dan gelijk het blue sport nummer scannen?
Roy
Moderator

On 2001-10-27 23:30, meganefreak
wrote:
Ik wil proberen met mijn coupe bij extreem te komen (rubriek in dat blad)/ of anders in GTI T&D
Veel suc6 ermee. Ik heb pas ook een mailtje gestuurt naar dhk. Kreeg ik een mailtje terug dat ze al een aantal Renaults hadden gehad en ook nog een paar hadden. :sad:
En dan ook nog zo'n opmerking erbij van: Nou meneer hij ziet er leuk uit maar vaak zijn die 5jes afgeragd :sad: En hebben geen zin om een heel stuk te rijden voor een auto die dan in werkelijkheid misschien onwijs tegenvalt :sad:

En nu zit ik pas dat stuk te lezen dat deze maand erin staat van die alfa savali. Is een mooie auto maar beetje overdreven om die en in dhk en de gti t&d te zetten, terwijl hij deze auto helemaal niet meer in zijn bezit heeft. :sad:
5 GT Turbo '88 GT5
Michel Meganefreak
Contacteer:

klopt ja, ik ben eigenlijk helemaal er niet zo voor om in zo'n blad te komen (is wel geinig hoor heb ik wel is bij GTI T&D bij van mij gestaan) maar ik dacht deze keer echt toen ik die alfa zag staan, ik ga het ook proberen want iemand erin zetten die dat ding (die ik echt spuuglelijk vindt met dat kinderachtige interieur) niet eens meer heeft dan liever een gave Renault erin :smile:

Het hoeft niet maar het zou wel leuk zijn...

Greetz

Michel

PS: ik heb de jouwe op Speed en bij CRS gezien en die is dus echt wel mooi genoeg voor een blad hoor, jammer die vooroordelen :sad: daar maken ze zichzelf niet echt populair mee.....Trouwens die Vr6 die er laatst in stond dat vond ik maar een kale wagen hoor, oke super qua verlaging en ICE maar echt een opgezette wagen die je meteen opvalt in het verkeer ik dacht het niet he.....
Jeffrey E.

He meganefreak in Amsterdam rijdt een Megane Cabrio rond die is maxi uitgevoerd.. Is ie al lid van jullie???
Wouter.

Komt uit amsterdam oost geloof ik, zilver grijze is het
catrinus

On 2001-10-28 18:46, Roy Steenland
wrote:
Veel suc6 ermee. Ik heb pas ook een mailtje gestuurt naar dhk. Kreeg ik een mailtje terug dat ze al een aantal Renaults hadden gehad en ook nog een paar hadden. :sad:
En dan ook nog zo'n opmerking erbij van: Nou meneer hij ziet er leuk uit maar vaak zijn die 5jes afgeragd :sad: En hebben geen zin om een heel stuk te rijden voor een auto die dan in werkelijkheid misschien onwijs tegenvalt :sad:
Dat vind ik nou zo`n vooroordeel over de gt turbo. Kennelijk weten ze daar niet dat er ook liefhebbers zijn. Stelletje @3*))!@$$. Zo dat lucht op. Maar eerlijk waar om zulkse mensen kan ik me nou echt kwaat maken. En de mensen die ik ken behandelen hun gt zoals het hoort. Maar ik weet ook iemand die om de 1500 km een nieuwe turbo nodig heeft(echt geen leugen). Maar daar bij dhk sporen ze niet.

Greetz the cat man
There will be plenty of time to rest when your dead
Stefijn

On 2001-10-28 21:58, turboman cat
wrote:
On 2001-10-28 18:46, Roy Steenland
wrote:
Dat vind ik nou zo`n vooroordeel over de gt turbo. Kennelijk weten ze daar niet dat er ook liefhebbers zijn. Stelletje @3*))!@$$. Zo dat lucht op. Maar eerlijk waar om zulkse mensen kan ik me nou echt kwaat maken. En de mensen die ik ken behandelen hun gt zoals het hoort. Maar ik weet ook iemand die om de 1500 km een nieuwe turbo nodig heeft(echt geen leugen). Maar daar bij dhk sporen ze niet.

Greetz the cat man
ZO zie je maar, de lui van dat blád hebben al die vooroordelen, laat staan nu alle lezers na het lezen van zoŽn artikel over een sloopwrak waarmee ze even herinneringen gaan ophalen. Gewoon heel jammer, want 80% van de lezers zal een 5-je geen blik meer waardig gunnen (want rotzooi)

Terwijl er meer dan genoeg 5-jes in superstaat zijn en ook getest hadden kunnen worden. Zijn gewoon luie varkens bij dat blad! :sad:

Misschien een idee voor een klein uitstapje? Met een hele bunch 5-jes naar die redactie gaan :smile:
<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-28 22:56 ]</font>
Jeffrey E.

Dan komen er zeker foto's van mooie 5jes in het blad:cool:

Misschien ook nog een artikel over de club..
Michel Meganefreak
Contacteer:

die cabrio die maxi is uitgevoerd komt inderdaad uit amsterdam en is inderdaad zilver.

De 2.0 16v die erin ligt is opgefokt tot ruim 210 pk en de spoorbreedte achter is geloof ik nu rond de 2m 10cm hehehehehe :smile:

Hij was ook als bezoeker op speed en toen is ie lid van onze toen nog internetclub geworden. Toen de club officieel werd en er dus betaald moest worden (heel schappelijk 5 tientjes en geen inschr. kosten >-) hebben we nix meer van hem gehoord helaas....

hopelijk komt er weer bij want een maxi uitgevoerde cabrio is echt uniek, coupe al maar cabrio is nog mooier en dan nog een beul van een blok erin prachtig....van zulke kun je geen genoeg krijgen!
Stefijn

On 2001-10-28 22:59, Jeffrey Clio16V
wrote:
Dan komen er zeker foto's van mooie 5jes in het blad:cool:

En een erectificatie over de GTT! :smile:
Michel Meganefreak
Contacteer:

[quote]. Kreeg ik een mailtje terug dat ze al een aantal Renaults hadden gehad en ook nog een paar hadden. [/quote/

als ze bij dhk er dan een paar hebben gehad en er nog een paar hebben waarom zie ik ze dan nooit, terwijl ik dat blad iedere maand koop/lees ???

rare jongens hoor die journalisten........
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Die "dikke" Mégane Cabrio heb ik ook op Speed gezien en op Vive La France.

Dit is toch een oude demo auto van Véban geweest?
Jeffrey E.

On 2001-10-28 23:08, meganefreak
wrote:
die cabrio die maxi is uitgevoerd komt inderdaad uit amsterdam en is inderdaad zilver.

De 2.0 16v die erin ligt is opgefokt tot ruim 210 pk en de spoorbreedte achter is geloof ik nu rond de 2m 10cm hehehehehe :smile:

Hij was ook als bezoeker op speed en toen is ie lid van onze toen nog internetclub geworden. Toen de club officieel werd en er dus betaald moest worden (heel schappelijk 5 tientjes en geen inschr. kosten >-) hebben we nix meer van hem gehoord helaas....

hopelijk komt er weer bij want een maxi uitgevoerde cabrio is echt uniek, coupe al maar cabrio is nog mooier en dan nog een beul van een blok erin prachtig....van zulke kun je geen genoeg krijgen!

Dat is echt een kicke Maxi Megane Cabrio. Hij is echt ongelooflijk mooi. Effe kijken als ik hem weer tegen kom om een foto te maken en te posten:cool:

--------------------------------------------
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------

On 2001-10-28 22:59, Jeffrey Clio16V
wrote:
Dan komen er zeker foto's van mooie 5jes in het blad

--------------------------------------------------------------------------------

En een erectificatie over de GTT!

:lol:
Wouter.

Ik zie hem weleens langsrijden en staan zo hier en daar dus een foto moet lukken!!!
Michel Meganefreak
Contacteer:

oke dan ik wil hem wel is zien ik heb alleen nog maar van horen zeggen omdat ik dit jaar alleen op speed-zaterdag er stond :smile:

ik hoop in 2002 beide dagen en waarschijnlijk met meer auto's van de RMCC
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Méganefreak, jullie als RMCC ook met een stand?
Michel Meganefreak
Contacteer:

ja, dit jaar stonden we er beiden dagen met 5 verschillende wagens (ik met 4 jongens op de zaterdag, 3 daarvan ook op zondag met 2 andere jongens).....in 2002 willen we eigenlijk een grotere stand voor meer auto's.

Ook gaan we via het werk van mijn vriendin proberen de clio v6 te regelen en een paar verhogingen waar de auto's op kunnen....mocht dit lukken dan nog wat Renault aankleding en dan gaan we voor de mooiste stand hoor :smile:

Echt een gaaf evenement en ik kijk er persoonlijk al weer naar uit!!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik vind Speed wel leuk, maar VLF vind ik nog net iets leuker.
Michel Meganefreak
Contacteer:

dat heb ik dit jaar wegens bezoek aan Gran Canaria moeten missen, maar volgend jaar stem ik de vakantie erop af want ik hoor inderdaad erg goede verhalen over VLF
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Persoonlijk vindt ik daar het programma leuker.

En daar krijgt ook het publiek wat er naar toe komt de kans om zijn auto te showen.
Michel Meganefreak
Contacteer:

klopt, Speed is inderdaad een beetje te commercieel.

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat auto waar 'maar' voor 10.000 piek is verspijkerd (als de mijne) daar als te gewoon worden gezien. 10.000 piek is bij de meeste daar de ICE, ik geloof dat er is een winnaar is geweest met een CRX die hem nooit reed en hem voor 60.000 of meer had verbouwd...sorry hoor die kerel kon nog geen eens een nieuwe broek om zijn reet kopen en dan loopt ie met zijn 'trots' te pronken.

Ik denk dat VLF gemoedelijker is omdat je toch met meer dezelfde merken bent...
Plaats reactie