Beste Renaultliefhebbers,
Ik heb een Renault Twingo uit 1994 met nu nog de standaard stalen 13inch wielen. Hier moet snel iets anders onder. Ik zit zelf te denken aan 14, misschien wel 15inch. Graag zou ik van jullie de ET- en J-waarde weten. Zodra ik deze zeker weet, kan ik gaan shoppen. Probleem is nl. dat de bandenboeren onderling verschillende dingen zeggen en dat schiet niet op...
Ik wil de Twingo niet verlagen, dus het moet er redelijk uitzien (geen te grote ruimte in wielkasten)
Alvast bedankt!
Hoop dat er zometeen nog iemand reageert, zodat ik morgen op pad kan...
Velgen+banden monteren
-
- Über-Spammer
-
Kijk, hier heb ik wat aan.
Maar, stel ik ga voor 15 inch. Heb ik dan geen spoorverbreders nodig of andere aanpassingen? Ik wil gewoon velgen (liefst 15inch) met mooie banden zonder de boel aan te passen...
Merci voor de snelle reactie! Peter.
Maar, stel ik ga voor 15 inch. Heb ik dan geen spoorverbreders nodig of andere aanpassingen? Ik wil gewoon velgen (liefst 15inch) met mooie banden zonder de boel aan te passen...
Merci voor de snelle reactie! Peter.
Gewoon gaan passen...
Heb je daar de mogelijkheid niet voor, zou ik voor de zekerheid toch maar voor 14 inch gaan, de kans is namelijk groot dat je met 15 inch (te)veel moet gaan aanpassen
Zelf ook 15 inch geprobeerd bij mn '93-er Twingo, maar dat was een absolute NO GO!!!
Heb je daar de mogelijkheid niet voor, zou ik voor de zekerheid toch maar voor 14 inch gaan, de kans is namelijk groot dat je met 15 inch (te)veel moet gaan aanpassen

Zelf ook 15 inch geprobeerd bij mn '93-er Twingo, maar dat was een absolute NO GO!!!
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja, maar das met jouw wagen 
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
mijn opgave is van een velgenfabrikant http://www.rimstock.co.uk
mijn eigen ervaring is kies 14 inch, het rijdt beter met een licht wagentje en je kunt nog wat met banden varieren.
mijn eigen ervaring is kies 14 inch, het rijdt beter met een licht wagentje en je kunt nog wat met banden varieren.