Onregelmatig lopen na cilinderkop/cab. revisie [GTT]

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Hallo luitjes, ik weet niet of iemand me hier nog kent maar et is alweer een tijdje geleden....

Maargoed, ik zit met een zenuwslopend probleem.
Toen ik een aantal maanden besloot mn waterpomp te vervangen had ik het geluk dar er maarliefst 3 bouten afknapten die door het vaste waterpomp-huis in de cilinderkop gebout waren. Kon niets anders dan de kop te lichten en deze direct ook maar weg te brengen voor revisie. Alles onder het mom van preventief onderhoud.

Dit is allemaal gebeurd en heb ook de caborateur op een revisieset getracteerd. Nou heb ik de boel eindelijk allemaal weer gemonteerd. Alles onder de nieuwe pakkingen etc.

Motor gestart en het leek dikke prima, dacht dat ik de boel even moest afstellen omdat ie nogal onregelmatig liep.
Ben zelfs met mn buurman naar de garage geweest waar hij auto's fixed en hebben em daar af proberen te stellen met zo'n sonde in de uitlaat.

Stationair draait ie dus bijna pulserenend, als ik rij merk ik er weinig van als ik toeren maak maar bij laag toeren voel ik dat ie (pulserend) inhoud. Moet ik vervolgens remmen bij een kruispunt en ik druk de koppeling in dan valt ie al rollend gewoon uit.

Ik heb de caborateur er nu 2 keer afgehad en deze lijkt ok.
Heb de kleppen goed afgesteld en de compressie gemeten, ook prima in orde.

Het enige afwijkende was dat 1 van de 4 bougie's nat leek toen ik em dr uit haalde en er een nogal sterke benzinelucht uit die cilinder kwam.

Verder geen scheurtjes in slangen en ook geen missende co-schroef.
Moet eerlijk zeggen dat ik dr weinig aan merk als ik deze in of uitschroef.

De enige optie die ik me nog kan bedenken is dat het inlaatspruitstuk niet goed vast zit. Wat me ook onwaarschijnlijk lijkt aangezien ik deze 4 dagen geleden zelf vastgedraaid heb.

Heeft een van de goeroe's die dit forum rijk is hier een idee bij?
Want ik word langzamerhand helemaal gestoord.

de groeten,
Jeroen.
5gt8vturbo

ik heb precies het zelfde gehad met mijn turbootje, bij was het een sproeier die verstopt zat. toen dee schoon was waren alle problemen ook verholpen. kijk eens aan de passagiers kant van de carb. bij een grote dikke schroef haal deze er is uit en blaas hem is schoon.
mark 5t
Contacteer:

scoor een 2e hands carb die van een lopende gt is afgekomen en monteer deze eens.
denk dat het probleem dan opgelost is.

wat ook nog kan is een kapotte bougie zet in die cilinder waarvan die nat was eens een andere zou ik zo zeggen.
succes!!!
Riël
Über-Spammer

Ja inderdaad, controleer je onsteking maar 's !
Abel
Über-Spammer

hey jeroen was het toch??

ik had vanavond nog een versnellings bak in mijn handen en dacht toen aan jou.. Raar he :D
Je rijd er nog steeds mee??

Ik verdenk ook idd je ontsteking. misschien 2 bougies kabels verwisseld

alle kabels/slangen goed aangesloten? hoe hoog draait hij nu stationair??
Anonymous

Yow dudes, bedankt voor de feedback!

De sproeier aan de passagierskant is gedubbelchecked en schoon.
De bougies zijn ook prima, behalve dat er 1 nat was dan.
Kabels zitten allemaal goed en zijn redelijk nieuw.

Het klinkt alsof ie ergens valse lucht vandaan trekt. Zoals ie nou stationair een "beetje" normaal loopt hangt ie rond de 12/1500 toeren, zakt om de 3/4 seconden terug richting de 1000 en klimt weer op.

Raar was ook tijdens het afstellen in de garage gisteren dat die uitlaatgaswaarden, die rond de 1,5/2 moesten zitten als je het mij vraagt niet hoger dan de 0,2/0,35 kwamen. Ongeacht wat je met de stelschoefjes uitpielde.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 29 jun 2005 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Abel schreef:hey jeroen was het toch??

ik had vanavond nog een versnellings bak in mijn handen en dacht toen aan jou.. Raar he :D
Je rijd er nog steeds mee??
Jaman, die bak rijd nog steeds :p
Weinig geouwehoer mee gehad, afgezien van een hardnekkig en zeer langzaam oliedruppelend gedrag.
Riël
Über-Spammer

Hoe is de pakking aan je inlaatspruitstuk?

Je kan luchtlekkage testen door eens met remmenreiniger of snelstart langs je inlaat te spuiten. Hij zal als ie valse lucht pakt hoger of anders gaan lopen dan.

Ook kunnen de nippels van je rembekrachtiging en carterontluchting achter op je spruitstuk verstopt zitten zodat de vacuumafsluiting niet meer werkt. Er zitten nl. kogels in.
pierre

- kleppen onjuist afgesteld
- stelschroef CO niet gevonden
- stationair te laag
Anonymous

Riël schreef:Hoe is de pakking aan je inlaatspruitstuk?

Je kan luchtlekkage testen door eens met remmenreiniger of snelstart langs je inlaat te spuiten. Hij zal als ie valse lucht pakt hoger of anders gaan lopen dan.

Ook kunnen de nippels van je rembekrachtiging en carterontluchting achter op je spruitstuk verstopt zitten zodat de vacuumafsluiting niet meer werkt. Er zitten nl. kogels in.
Ahhh,

De pakking op et spruitstuk is nieuw en dus goed als je het mij vraagt.
De remmenreinigertruck ga ik straks ff teste als het weer droog is hier.
En die nippels achterop het inlaatspruitstuk is de laaste optie die ik nog niet geprobeerd heb. Deze kan ik gewoon losdraaien en checken?

Ik vind het zelf alleen zo raar dat die ene bougie nat is. Die zal ik dr straks ook ff uitdraaien en es kijken of dr uberhaupt een vonk afkomt als ik em egen me blok hou.

bedankt,
Jeroen.
Le Mec
Contacteer:

waar ik ooit eens tegenaan ben gelopen bij een soortgelijk iets was dat de carb. bouten niet met het juiste moment waren vast gezet. tis maar n idee :)
Anonymous

Het enige dat overblijft is de remmenreinigertruuk want het is net weer gaan regenen.

Heb de nippel achterop mn spruitstuk losgehad, althans die van de carterontluchting. Die andere slang komt er niet af.
Wat me opviel was dat ie niet erg vast zat en eenmaal los kon ik er vanaf de kant van de slang doorheenblazen, had een membraam effect.

Verder net alle bougies eruit gehad en ze een voor een gechecked op het blok. Alles had vonk.

Nog ff en ze kunnen me afvoeren want word hier wel superfrustie van moet ik jullie zeggen. Dis niet goed voor mn bloeddruk.

groeten,
Jeroen
Steven
Car: M536

Ach nog een Antracietgrijze met Antraciete F1's-broeder ;)

Die nippels zijn terugslagkleppen idd, die zuigen bij gas los je carterontluchting aan en je remdrukbekrachtiger.
En vastzittende slangen moet je ff verwarmen met je aansteker.
Overigens vervuilt die van de carterontluchting wel eens waardoor ie open blijft staan. geeft ook leuke vlammende effecten.

Het moet haast wel valse lucht zijn, dat verklaard ook je lage CO-waarde namelijk. Dat truukje wordt bij apk ook wel eens expres toegepast.
Verder kun je de vacuumslang van je carb naar ontsteking (en eventueel dumpvalve) nog es controleren offie niet lekt.
Riël
Über-Spammer

En die natte bougie eens in een andere cilinder plaatsen. Kijken of ie daar ook nat wordt.
Anonymous

Dudes, it's working!!!

Bleek dus toch de stationairsproeier te zijn.
Ik had deze zelf al nagekeken en dr leek niets mis mee maar mn pa vond dat we er nog ff met een stukje koperdraad in moesten porren. Kreng dr weer ingedraaid en starte maar, hoppaaaaa klaar.

Loopt nu rond de 800 toeren stationair en loopt als een treintje. :smoke:

Ik wou in iedergeval iedereen ff bedanken voor de reacties, grote klasse mannen!!

groeten,
Jeroen.
Steven
Car: M536

Ah mooizo.

Issie ondertussen al eens verlaagd trouwens?
Anonymous

Alleen voor 3,5 cm Steven.
De 16" geeft me niet echt veel ruimte om superlaag te gaan.

Eerst volgende actie is het verwijderen van de Mistral-sporen op mn dak en de achterklep weer opnieuw te doen.

Maar nu de auto eerst maar weer es lekker inrijden, mijn god wat heb ik haar gemist.
Plaats reactie