Hoi,
Het hitteschild van mijn broertje is al lang kapot maar gisteren besloot een klep de geest te geven dus nu wil ik meteen maar een nieuw hitteschild monteren heeft iemand er een te koop???
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Hitteschild heb ik nog wel liggen maar ik heb hem er niet in zitten ik vindt het pleuris dingen (sorry voor mijn taalgebruik) Je hoeft hem er ook niet in te hebben de hitte wordt door het rijden netjes onder de auto weggevoerd en je hebt nergens last van.
Oke noem me maar gek en gestoord en vertel maar dat je het echt nodig heb maar ik rij er al ruim een jaar zonder mee (en niet zachtjes en alles gaat goed)
Oke noem me maar gek en gestoord en vertel maar dat je het echt nodig heb maar ik rij er al ruim een jaar zonder mee (en niet zachtjes en alles gaat goed)

Ja, ik rij ook al dik een maandje of 10 zonder hitteschild, no problemo,
heb er trouwens nog wel een liggen ( van een PI, maar zit geen verschil in geloof ik)
heb er trouwens nog wel een liggen ( van een PI, maar zit geen verschil in geloof ik)
Hallo,
Wordt die warme lucht ook weggeblazen wanneer je langzaam door de stad heen rijdt ?
Of zouden al die duurbetaalde Renaultingenieurs hebben lopen slapen toen ze de 5 gt aan het ontwerpen waren ? Want als ik het goed begrijp zouden ze zomaar 50 piek hebben kunnen besparen door geen hitteschild erop te maken ?
Reakties ?
Wordt die warme lucht ook weggeblazen wanneer je langzaam door de stad heen rijdt ?
Of zouden al die duurbetaalde Renaultingenieurs hebben lopen slapen toen ze de 5 gt aan het ontwerpen waren ? Want als ik het goed begrijp zouden ze zomaar 50 piek hebben kunnen besparen door geen hitteschild erop te maken ?
Reakties ?
Het hitteschild is o.a. bedoeld om de ontstekingsmodule te beschermen tegen warmte, gaat ie kaduuk van, groot probleem voor de Phase I.
Ik heb de ontsteking achter het schutbord geplaats, weg probleem. Ten 2e heb ik een scoop bovenop m'n motorkap zitten die de lucht over de turbo blaast, als ik dan een hitteschild er overeen plaats heb dat weinig zin meer.
En het is een stuk makkelijker klussen als dat ding weg is, je hebt wat meer ruimte.
Maar inderdaad, het zat er niet voor niets.
Waneer wordt het zomer....
zucht.
Ik heb de ontsteking achter het schutbord geplaats, weg probleem. Ten 2e heb ik een scoop bovenop m'n motorkap zitten die de lucht over de turbo blaast, als ik dan een hitteschild er overeen plaats heb dat weinig zin meer.
En het is een stuk makkelijker klussen als dat ding weg is, je hebt wat meer ruimte.
Maar inderdaad, het zat er niet voor niets.
Waneer wordt het zomer....

-
- Erelid - RvT
Waarom hebben de ingenieurs van renault dit niet weg gehaald omdat je een nieuwe koopt voor maar liefst 280 guldentjes aangezien renault geld wil verdienen is dit toch heel erg netjes gedaan. Als je in de stad rondt rijdt heb je waarschijnlijk wel je fan aanstaan en dus wordt de warme lucht weggeblazen.
Inderdaad is het hitteschild ook gebouwd om de ontsteking te beschermen. maar zodra je die naar de andere kant verhuisd is het opgelost.
Ja wanneer wordt het weer zomer ik mis het strand..
Inderdaad is het hitteschild ook gebouwd om de ontsteking te beschermen. maar zodra je die naar de andere kant verhuisd is het opgelost.
Ja wanneer wordt het weer zomer ik mis het strand..

- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
En ik heb er ook nog wel een liggen voor niks...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
let wel even op de boven liggende(boven de turbo) bedrading
die kan door de hitte (kijk na een avondje blazen ff onder je motorkap)aardig uitdrogen
en breuken veroorzaken zodat als je naast een
...... staat moet afhaaken omdat je een draadbreukje hebt best lullig
die kan door de hitte (kijk na een avondje blazen ff onder je motorkap)aardig uitdrogen
en breuken veroorzaken zodat als je naast een
...... staat moet afhaaken omdat je een draadbreukje hebt best lullig
-
- Erelid - RvT
daar moet je wel effe voor oppassen maar dat is allemaal wel te doen ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad en ik kan je verzekeren dat mijn turbo'tje echt goed bereden wordt. De straat is af en toe verlicht als ik weer eens ben wezen scheuren en ik trek mijn motorkap open 

- Bas
- Bestuurslid
hehe
piloot
piloot
toch laat ik hem lekker zitten.
Je turbo komt sneller op temp. en de hitte blijft daar waar het heet mag zijn (uitl.spr.st / turbo).
Bovendien is je inl.spruitstuk (een klein beetje) beschermd van de hitte van het uitl.spruitstuk/turbo wat de massa van het gas weer ten goede komt. Ook zuigt mijn open luchtfilter minder warme lucht aan. Bovendien vind ik het netjes staan.
Ondanks dat het hitteschild niet noodzakelijk is, heeft het ook met ontsteking achter schutbord een duidelijke functie. Anders hadden ze dat schild bij de phase 2 wel weggelaten.
Je turbo komt sneller op temp. en de hitte blijft daar waar het heet mag zijn (uitl.spr.st / turbo).
Bovendien is je inl.spruitstuk (een klein beetje) beschermd van de hitte van het uitl.spruitstuk/turbo wat de massa van het gas weer ten goede komt. Ook zuigt mijn open luchtfilter minder warme lucht aan. Bovendien vind ik het netjes staan.
Ondanks dat het hitteschild niet noodzakelijk is, heeft het ook met ontsteking achter schutbord een duidelijke functie. Anders hadden ze dat schild bij de phase 2 wel weggelaten.
Ja, je hebt helmaal gelijk, als het er bij mij op had gezeten, dan had ik het er niet afgehaald, maar ja, het is zo'n kolere ( excuse ) werk om hem er elke keer af te halen en op te zetten.
Op mijn auto zit een redelijk flexibel hitteschild. In mijn andere gtturbo's zat een stalen schild. Het schild wat ik nu heb is van redelijk flexibel materiaal gemaakt (maar wel heel stevig).
Het is daarom helemaal niet veel werk om het schild te monteren en te demonteren. je wringt hem zo overal langs zonder problemen, twee boutjes en klaar.
Misschien is het niet het originele schild voor de phase 2? dat weet ik niet. Misschien van een 11 turbo? Want die schijnt ook goed te passen
Het is daarom helemaal niet veel werk om het schild te monteren en te demonteren. je wringt hem zo overal langs zonder problemen, twee boutjes en klaar.
Misschien is het niet het originele schild voor de phase 2? dat weet ik niet. Misschien van een 11 turbo? Want die schijnt ook goed te passen
Een phase 2 heeft naar mij informatie dat flexibele hitteschild en een phase 1 heeft die stalen met dat pijpje aan de bovenkant.
Pas op met vervangen van die flexibele, ik dacht dat die gemaakt was van asbest en/of glaswol ofzoiets..
Die van mij was in de fik gevlogen na onderhoud bij de dealer, ik kreeg toen een nieuwe van hun.
Pas op met vervangen van die flexibele, ik dacht dat die gemaakt was van asbest en/of glaswol ofzoiets..
Die van mij was in de fik gevlogen na onderhoud bij de dealer, ik kreeg toen een nieuwe van hun.

- Bas
- Bestuurslid
Ik neem hem mee voor je (type I)!
Kan iemand voor mij ook een hitte schild meenemen, alleen phase II (flexibele)
Dank U
Dank U
Hitteschilt kan je beter nieuw kopen bij de dealer want met het eraf en erop zetten gaat de folie kapot en als je je turbo dan lekker warm stookt kan het zo weer gebeurt zijn en je schilt beschermd ook je kachelslangen en die zijn ook erg duur
Heren leuke gedachten wisseling weer 
Ik had op mijn phase1 gtt een stalen hitte schild nou is het zo dat er een pijpje zit op dat hitte schild daar zat een flexible aluminium buis op die liep door naar boven langs mijn turbo aangesloten op een scoop bovenop de motorkap dat geeft echt een waanzinnige koeling ik heb het er vanaf gehaaldt na dat ik hem op z,n kop had geparkeert
maar ik ga het er wel weer opbouwen scheelde echt in de temperatuur onder de motorkap

Ik had op mijn phase1 gtt een stalen hitte schild nou is het zo dat er een pijpje zit op dat hitte schild daar zat een flexible aluminium buis op die liep door naar boven langs mijn turbo aangesloten op een scoop bovenop de motorkap dat geeft echt een waanzinnige koeling ik heb het er vanaf gehaaldt na dat ik hem op z,n kop had geparkeert

Ik had ook zo'n zacht hitteschild, maar die is mooi weg gaan smeulen.
Denk er ook om dat het hitteschild en vooral bij een fase1 bedoeld is om je kachelslangen die over et schutbord lopen niet weg te laten smelten.
Denk er ook om dat het hitteschild en vooral bij een fase1 bedoeld is om je kachelslangen die over et schutbord lopen niet weg te laten smelten.