strut bar

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Redbull clio
Contacteer:

zou het veel verschil maken in wegligging als ik zo een torsiestang zou plaatsen of zou het niet veel verschil maken?
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=1147

of zou het beter zijn als ik de originele torsiestangen van mijn 1200 clio vervang door deze van een 1800 of een williams??

of maakt dit allemaal niet uit? of wordt de wegligging er misschien zelf slechter door?

greetz
davy
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Als je leuk wil klussen. Dan kan je het doen.

Maar als je het alleen voor een torsiestang doet....

Wat je zou kunnen doen is het volgende: Vervang je achteras door een van een GTT. Hier zitten de dubbele torsiestangen in. Net als bij de RSI en 16V's. Maar dan kan je ook gelijk je remmen aanpassen. heb je ook schijven achter.

Als je alles bij elkaar hebt, dus achteras remmen remleidingen en enz is het een goeie dag werk om het om te bouwen. Mocht je vragen hebben hoor ik het wel, binnenkort komt de 2e clio waar ik een GTT achteras onderbouw :wink:

En zomaar het Ktec spul kopen, lijkt me niet helemaal de oplossing.

Gr.Frits
Redbull clio
Contacteer:

ok klinkt leuk maar wat zou dit allemaal kosten? want ik ben nog maar een student en mijn budget is nogal beperkt. en zijn deze stukken makkelijk te krijgen in België?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Redbull clio schreef:ok klinkt leuk maar wat zou dit allemaal kosten? want ik ben nog maar een student en mijn budget is nogal beperkt. en zijn deze stukken makkelijk te krijgen in België?
Wat kost dat Ktec spul?? :wink: En ik verwacht dat je normaal gesproken binnen dat budget tocht wel uit moet kunnen komen.

Het student verhaal klinkt mij ook bekend in de oren. Heb er zelf ook last van.... 8) Of de stukken in Belgie goed te vinden zijn durf ik niet te zegggen. Hier in Nederland moet je wel ff zoeken, maar het is te vinden.

Gr.Frits
Redbull clio
Contacteer:

ok bedankt zal is op het gemak beginnen zoeken. zo een strut bar kost hier bij de lokale tuningshop trouwens maar 49euro. :wink:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

W8 FF...

Ik zie nu dat ik 2 dingen door elkaar heb gehaald. :D En jij het eigenlijk ook over 2 verschillende dingen hebt...

Een struttbar (veerpootbrug) zit aan de voorkant. Als je hier op de site zoekt op veerpootbrug. zal je nog wel wat meer reacties lezen van iedereen.

En je torsiestangen zitten achter... Ik weet dat K-tec ook dikkere torsiestangen voor een Clio leverd, en die zijn behoorlijk prijzig. Mijn verhaal gaat dus voor de achterkant wel compleet op.

Verder als je het weggedrag van je clio wil beinvloeden. waarom monteer je dan niet een set "sportdempers en veren"?? Hier is in alle prijsklasse iets te vinden. Wat (voor mij) ook goed werkt is een 16V veren en demper set. Dus gewoon de complete veerpoten van een 16v monteren. En niet de achterdempers vergeten :wink: Ik zou het bijna iedere "normale"clio rijder aanbevelen.

Gr.Frits
Redbull clio
Contacteer:

dat is ook een oplossing, kan nogal goedkoop aan onderdelen geraken dus het zal waarschijnlijk de ophanging zijn die ik ga veranderen in die van een 16v. en het past zeker?

kan zijn dak de veerpootbrug ook ga plaatsen voor het zicht :p

sorry voor de verwarring. en merci :worship:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Redbull clio schreef:dat is ook een oplossing, kan nogal goedkoop aan onderdelen geraken dus het zal waarschijnlijk de ophanging zijn die ik ga veranderen in die van een 16v. en het past zeker?
Ja dat past zeker... Heb het zelf ook onder de clio. :wink:

Veerpootbrug is niet alleen voor de looks. Het zal ook best wat doen.

Gr.Frits
Redbull clio
Contacteer:

ok bedankt

als je nog van die goede tips hebt moogt ge die er ook altijd bijzetten :p
Plaats reactie