Rsi aankooptips

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
JBO

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een rsi te gaan kopen alleen heb ik hier nog geen aankooptips kunnen vinden. Heeft iemand tips of links voor me waar ik deze informatie kan vinden?

Alvast bedankt.
~thijs~
Contacteer:

een RSi heeft snel last van schommelen in de toeren als hij stationair loopt.

Roest: het is en blijft een renault

zie verder de 16V tips denk ik
Riël
Über-Spammer

Ik vind de remmerij wat iel. Dit moet solide aanvoelen.

Het zijn gtt remmen en ik vind ze iewat onderbemeten? Ik heb een gevoel dat je er gauw zeik mee krijgt (en dus ook constant heb).
Steven
Car: M536

Mwah ik heb nog eens 1 flink aan de tand gevoeld met Sanderrr hier van het forum, die had verroeste remmen.
Nadat we die weer blank geremt hadden deed ie het toch wel weer aardig.
Maar een setje 16v remmen zit er zo op :)

Heb me toen nog erg verbaasd over hoe krachtig zo'n ding is, ideale gooi en smijtbak voor korte bochtjes 8)
~thijs~
Contacteer:

mmmmm ik heb er nu 16V onder met ferrodo dat stopt wel
JBO

Bedankt alvast voor de snelle reacties, maar is het wel een (motorisch betrouwbare) auto om een 'gok' mee te wagen of overheersen de minpunten?
Ik heb een '97 op het oog met 106.000 km.
JBO

Thijs, heb je die remmen nieuw gekocht of 2e hands ergens op de kop getikt en wat waren de kosten?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

~thijs~ schreef:mmmmm ik heb er nu 16V onder met ferrodo dat stopt wel
Hier nog een :wink:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

JBO schreef:Thijs, heb je die remmen nieuw gekocht of 2e hands ergens op de kop getikt en wat waren de kosten?
remtangen 2e hands. schijven en blokken altijd nieuw.

Kosten:
remklauwen 19/clio 16 v +-50 euro
16v schijven. uit mn hoofd 75 euro per stuk
blokken ferrodo ds 2500 75 euro.

voor schijven en blokken kan je hier goed terrecht: http://www.dutchpowertrading.nl

Gr.Frits
Riël
Über-Spammer

JBO schreef:Bedankt alvast voor de snelle reacties, maar is het wel een (motorisch betrouwbare) auto om een 'gok' mee te wagen of overheersen de minpunten?
Ik heb een '97 op het oog met 106.000 km.
MOtorisch hoef je je helemaal niet druk om te maken. Die gaan tot ver over de 2 ton door, volgens mij lopen ze bij 2 ton zelfs het lekkerst :p (zoals die van Paul, dat ding gaat als de brandweer :worship: )

Het zijn zeker niet de minpunten die overheersen, overall is de RSi een super auto!
JBO

Thx, dat geeft me weer vertrouwen. En de roestplekken zijn dan meestal bij de dorpels/wielkassen en meer aan de onderkant te vinden?
Riël
Über-Spammer

Wielkassen achter inderdaad.
Dorpels ook even checken ivm de skirts. Binnenkant van de deuren.
JBO

Misschien ook niet onbelangrijk, wanneer hoort de distributieriem vervangen te worden en is de kwaliteit van een riem te checken of die nog vrij goed is of ronduit slecht?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

JBO schreef:Misschien ook niet onbelangrijk, wanneer hoort de distributieriem vervangen te worden en is de kwaliteit van een riem te checken of die nog vrij goed is of ronduit slecht?
Vervangen om de 75.000 km. En hij is verder niet te checken. De meeste garagebedrijven markeren het wel als ie vervangen is.

Gr.Frits
JBO

Bedankt allemaal voor de snelle reacties, ik ga morgen een rsi 'berijden' 8) kijken hoe dat gaat.
JBO

Ik heb gisteren in een vrij mooie RSI gereden. De punten die mij niet zo aanstonden waren de volgende:

-het blok zweette naar mijn mening aardig (is dit standaard bij de clio of
moet hij volledig droog zijn)
-er zat veel speling op het stuur (hij heeft stuurbekrachtiging)

Ze zeiden dat bij de APK de stuurspeling sowieso verholpen zou worden en alles na zou worden gekeken zoals elektrisch circuit, olie en nog wat zaken. Daarnaast kreeg ik 3 maanden garantie op de bak en motor.
Ik heb wel gemerkt dat de clio's vaak kapotte lampjes in het dashbord hebben of niet goed werkende bedieningsknoppen zoals de alarm verlichting, mistlamp enz.

Vooral de stuurbekrachting baart mij zorgen omdat ik mij afvraag of zij dat tijdelijk kunnen verhelpen zodat ik over een paar maand met een volledig kapotte bekrachtiging rijdt en behoorlijk veel geld moet gaan betalen om dat weer op te lappen.

Verder zag de auto er van buiten en binnen voor een '93 goed uit. Mocht iemand iets kunnen zeggen over de stuurbekrachtiging of het zweten van de motor, heel graag.
Adidax
Contacteer:

Ik had ook speling op mijn stuur toen ik mijn Baccara kocht,
maar dealer heeft dat gefixd. Kweet niet wat er precies aan was.
Kleinigheidje zei die... Heb er nu geen last meer van.
Riël
Über-Spammer

Ja, de rubbers van het stuurhuis, da's inderdaad niet echt ernstig. Overigens zijn dit niet echt gigantisch dure dignen, een stuurhuis is in het ergste geval nog uit te halen, maar over het algemeen gaan deze nauwelijks stuk. Voor mij zou het geen reden zijn hem te laten staan, ik zou er 200 euro van afdingen voor de zekerheid.
JBO

Dat valt dus mee, en het zweten is dat algemeen bekend?
Riël
Über-Spammer

Die ik had lekte en zweette ook. Ik heb er nieuwe keerring bij distributie, kleppendeksel en carterpakking ingezet en nieuwe keerringen ne pakkingen bij de oliepomp, toen was ie weer kurkdroog (Y) Had wel al 200k gelopen.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Riël schreef: Had wel al 200k gelopen.
minstens..;)
Plaats reactie