Hallo,
Ik ben van plan om binnenkort een rsi te gaan kopen alleen heb ik hier nog geen aankooptips kunnen vinden. Heeft iemand tips of links voor me waar ik deze informatie kan vinden?
Alvast bedankt.
Rsi aankooptips
een RSi heeft snel last van schommelen in de toeren als hij stationair loopt.
Roest: het is en blijft een renault
zie verder de 16V tips denk ik
Roest: het is en blijft een renault
zie verder de 16V tips denk ik
Mwah ik heb nog eens 1 flink aan de tand gevoeld met Sanderrr hier van het forum, die had verroeste remmen.
Nadat we die weer blank geremt hadden deed ie het toch wel weer aardig.
Maar een setje 16v remmen zit er zo op
Heb me toen nog erg verbaasd over hoe krachtig zo'n ding is, ideale gooi en smijtbak voor korte bochtjes
Nadat we die weer blank geremt hadden deed ie het toch wel weer aardig.
Maar een setje 16v remmen zit er zo op

Heb me toen nog erg verbaasd over hoe krachtig zo'n ding is, ideale gooi en smijtbak voor korte bochtjes

mmmmm ik heb er nu 16V onder met ferrodo dat stopt wel
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Hier nog een~thijs~ schreef:mmmmm ik heb er nu 16V onder met ferrodo dat stopt wel
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
remtangen 2e hands. schijven en blokken altijd nieuw.JBO schreef:Thijs, heb je die remmen nieuw gekocht of 2e hands ergens op de kop getikt en wat waren de kosten?
Kosten:
remklauwen 19/clio 16 v +-50 euro
16v schijven. uit mn hoofd 75 euro per stuk
blokken ferrodo ds 2500 75 euro.
voor schijven en blokken kan je hier goed terrecht: http://www.dutchpowertrading.nl
Gr.Frits
MOtorisch hoef je je helemaal niet druk om te maken. Die gaan tot ver over de 2 ton door, volgens mij lopen ze bij 2 ton zelfs het lekkerstJBO schreef:Bedankt alvast voor de snelle reacties, maar is het wel een (motorisch betrouwbare) auto om een 'gok' mee te wagen of overheersen de minpunten?
Ik heb een '97 op het oog met 106.000 km.

Het zijn zeker niet de minpunten die overheersen, overall is de RSi een super auto!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vervangen om de 75.000 km. En hij is verder niet te checken. De meeste garagebedrijven markeren het wel als ie vervangen is.JBO schreef:Misschien ook niet onbelangrijk, wanneer hoort de distributieriem vervangen te worden en is de kwaliteit van een riem te checken of die nog vrij goed is of ronduit slecht?
Gr.Frits
Ik heb gisteren in een vrij mooie RSI gereden. De punten die mij niet zo aanstonden waren de volgende:
-het blok zweette naar mijn mening aardig (is dit standaard bij de clio of
moet hij volledig droog zijn)
-er zat veel speling op het stuur (hij heeft stuurbekrachtiging)
Ze zeiden dat bij de APK de stuurspeling sowieso verholpen zou worden en alles na zou worden gekeken zoals elektrisch circuit, olie en nog wat zaken. Daarnaast kreeg ik 3 maanden garantie op de bak en motor.
Ik heb wel gemerkt dat de clio's vaak kapotte lampjes in het dashbord hebben of niet goed werkende bedieningsknoppen zoals de alarm verlichting, mistlamp enz.
Vooral de stuurbekrachting baart mij zorgen omdat ik mij afvraag of zij dat tijdelijk kunnen verhelpen zodat ik over een paar maand met een volledig kapotte bekrachtiging rijdt en behoorlijk veel geld moet gaan betalen om dat weer op te lappen.
Verder zag de auto er van buiten en binnen voor een '93 goed uit. Mocht iemand iets kunnen zeggen over de stuurbekrachtiging of het zweten van de motor, heel graag.
-het blok zweette naar mijn mening aardig (is dit standaard bij de clio of
moet hij volledig droog zijn)
-er zat veel speling op het stuur (hij heeft stuurbekrachtiging)
Ze zeiden dat bij de APK de stuurspeling sowieso verholpen zou worden en alles na zou worden gekeken zoals elektrisch circuit, olie en nog wat zaken. Daarnaast kreeg ik 3 maanden garantie op de bak en motor.
Ik heb wel gemerkt dat de clio's vaak kapotte lampjes in het dashbord hebben of niet goed werkende bedieningsknoppen zoals de alarm verlichting, mistlamp enz.
Vooral de stuurbekrachting baart mij zorgen omdat ik mij afvraag of zij dat tijdelijk kunnen verhelpen zodat ik over een paar maand met een volledig kapotte bekrachtiging rijdt en behoorlijk veel geld moet gaan betalen om dat weer op te lappen.
Verder zag de auto er van buiten en binnen voor een '93 goed uit. Mocht iemand iets kunnen zeggen over de stuurbekrachtiging of het zweten van de motor, heel graag.
Ik had ook speling op mijn stuur toen ik mijn Baccara kocht,
maar dealer heeft dat gefixd. Kweet niet wat er precies aan was.
Kleinigheidje zei die... Heb er nu geen last meer van.
maar dealer heeft dat gefixd. Kweet niet wat er precies aan was.
Kleinigheidje zei die... Heb er nu geen last meer van.
Ja, de rubbers van het stuurhuis, da's inderdaad niet echt ernstig. Overigens zijn dit niet echt gigantisch dure dignen, een stuurhuis is in het ergste geval nog uit te halen, maar over het algemeen gaan deze nauwelijks stuk. Voor mij zou het geen reden zijn hem te laten staan, ik zou er 200 euro van afdingen voor de zekerheid.
Die ik had lekte en zweette ook. Ik heb er nieuwe keerring bij distributie, kleppendeksel en carterpakking ingezet en nieuwe keerringen ne pakkingen bij de oliepomp, toen was ie weer kurkdroog
Had wel al 200k gelopen.

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
minstens..Riël schreef: Had wel al 200k gelopen.