Welke sportuitlaat voor mijn Laguna Break uit 1996?

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
RXE 2.0S 16V

De zoektocht naar leuke, sportieve elementen voor mijn Laguna begint onder andere bij het zoeken naar een mooie sportuitlaat. Nu heb ik echter ontdekt dat het vinden van een passende sportuitlaat voor het motortype 2.0S 16v de zoektocht al iets moeilijker maakt, laat staan dat je het dan ook nog eens gaat hebben over een Break-uitvoering.
Ik kwam al gauw uit bij de bekende grote merken zoals Devil, Remus, Sebring, Peco, etc.

Volgens de database van Reichhart Motorsport is er geen Devil-demper te vinden voor mijn Laguna Break.
Remus komt wel met een alternatief in de vorm van een pasklare demper met een dubbele eindpijp 92x78mm, voor de lieve som van € 440,42. Echter de eindpijp-styling ben ik niet kapot van. Opvallend is wel dat deze demper de enige is die geschikt os voor de Laguna Break van 1996, ongeacht of het diesel of benzine, 1.8 of 3.0 is.
Ook Sebring komt met slechts één alternatief, en dat is een pasklare einddemper met dubbele eindpijp rond 76mm. Op zicht al een stuk mooier dan de enige aanbieding van Remus, maar nog steeds niet mijn smaak, ookal is de prijs een stuk vriendelijker, namelijk € 392,00.
Peco daarentegen heeft alleen maar weer pasklare uitlaten voor de hatchback modellen.

Kom je bijna automatisch uit op de universele modellen welke je (met een beetje, of een heleboel werk) pasklaar kunt maken voor je auto. Een universele uitlaat van Sebring, Devil of een ander gerenomeerd merk zal dezelfde kwaliteit hebben als de pasklare modellen van hetzelfde merk. Maar er worden ook universele uitlaten aangeboden via Marktplaats, Speurders, maar ook via bijvoorbeeld Autostyle.nl. Hoe zit het met die kwaliteit? Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar een specifieke einddemper, welke vermeld staat in de katalogus van Autostyle (zie foto onderaan deze tekst) waarvan de eindstyling helemaal te gek is (of eigenlijk gewoon heel erg mooi, zonder opvallend te zijn). Deze dempers kosten ten opzichte van een pasklaar model slechts een derde of nog minder, maar er zal wel een en ander gesleuteld moeten worden voordat deze onder de auto hangr, gasdicht en wel.

Eigenlijk is de hamvraag van dit hele verhaal dus:

Wie heeft er ervaring met het monteren van een universele uitlaat?
Wat is de kwaliteit van een universele uitlaat?
Waar moet ik op letten bij een universele uitlaat?

Afbeelding van mijn favoriet:

[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... 201031.gif[/img]

te vinden op http://www.autostyle.nl onder universele uitlaten.
Marcel B.

Persoonlijk zou ik remus en sebring zoveel mogelijk vermijden, als je een beetje sportief geluidje wil
visitor
Contacteer:

Deze firma doet maatwerk en situeert zich in Maldegem (België) ik denk dat ze wel verdelers in Nederland hebben ook. Ik heb er prijs gevraagd voor een Links/Rechts ovale DTM en de prijs viel echt wel mee. Veel van mijn collega clubleden rijden met zo'n skytune onder hun wagen en qua sound zijn ze ook dik in orde.

http://www.skytune.com
-PAZ-
Über-Spammer

skytune is echt een goed adres, ik heb daar ook al regelmatig wat dempers gehaalt om zelf een uitlaat onder een auto te hobby-en. die gasten kunnen echt alle soorten en maten dempers leveren. van een beschaaft geluidje tot een echte buren ruzie uitlaat
RXE 2.0S 16V

paz-maniac schreef:skytune is echt een goed adres, ik heb daar ook al regelmatig wat dempers gehaalt om zelf een uitlaat onder een auto te hobby-en. die gasten kunnen echt alle soorten en maten dempers leveren. van een beschaaft geluidje tot een echte buren ruzie uitlaat
Dus ook het type eindstyling zoals het voorbeeld?
-PAZ-
Über-Spammer

jah, je kan daar gewoon kiezen uit mischien wel 50 verschillende eindstukken, je kan het zo gek niet verzinnen of die mannen hebben et wel liggen
Plaats reactie